Wordpress, plugin för att ladda upp inlägg med bifogad fil

Permalänk
Medlem

Wordpress, plugin för att ladda upp inlägg med bifogad fil

Hej!

Har sökt och försökt med flera plugins nu utan någon bättre resultat.

Söker en plugin var man kan:

Skapa en inlägg på en sida/blogg med möjlighet till att bifoga en fil. (i detta fall artiklar)

Vill helst ha att man registrerar sig först som användare så det står vem som postat vilken artikel. Använt Front-End User Plugin hittills men kan ändra på det.

Hittar många var man kan ladda upp filer, men de vägrar dyka upp som inlägg på sidan, de hamnar direkt till "Media" i admin panelen.

Tack för tips!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Vad för typ av artiklar? Är artikeln en fil?
Du kan ju bifoga filer direkt från mediabibloteket

http://make.wordpress.org/support/user-manual/content/media/a...

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem

Ja det är antingen en länk, eller PDF fil tänkte jag. Men vill gärna att folk kan regga sig och posta sina egna artiklar. Men inget måste, och för övrigt hur får man t.ex. Portfolio sidor att ändra utseende? Alla radas bara upp som blogg inlägg vad än jag gör. Vill ha typ 3 på varje rad med rubrik, beskrivning och länk.

Tips?

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem
Skrivet av we_man1:

Ja det är antingen en länk, eller PDF fil tänkte jag. Men vill gärna att folk kan regga sig och posta sina egna artiklar. Men inget måste, och för övrigt hur får man t.ex. Portfolio sidor att ändra utseende? Alla radas bara upp som blogg inlägg vad än jag gör. Vill ha typ 3 på varje rad med rubrik, beskrivning och länk.

Tips?

Du har en väldans luddig beskrivning.

Så användare ska kunna registrera sig och skriva artiklar, i dessa artiklar ska dom kunna lägga till/bifoga filer?

Återigen, luddig beskrivning, 3 på varje rad?
Kan du något om att bygga teman till wordpress? Dom använder ett väldigt simpelt hierarkiskt system om man vill skapa specifika utseenden till undersidor, även kallat "child themes". Om du har ett färdigtnerladdat tema kanske den redan har diverse utseenden att välja mellan.
http://codex.wordpress.org/Child_Themes

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Du har en väldans luddig beskrivning.

Så användare ska kunna registrera sig och skriva artiklar, i dessa artiklar ska dom kunna lägga till/bifoga filer?

Återigen, luddig beskrivning, 3 på varje rad?
Kan du något om att bygga teman till wordpress? Dom använder ett väldigt simpelt hierarkiskt system om man vill skapa specifika utseenden till undersidor, även kallat "child themes". Om du har ett färdigtnerladdat tema kanske den redan har diverse utseenden att välja mellan.
http://codex.wordpress.org/Child_Themes

Äh kanske lite luddig, men dubbel luddig?!

Hursomhelst om vi skippar vad jag menade om layouten totalt.

- Vilken plugins fungerar bra med varandra var man kan ha användare som kan:
- registrera sig/ logga in
- Publicera inlägg och ha möjligheten att bifoga en fil alternativt skapa en länk

Jag har hittat olika plugins för att skapa användare och ladda upp, men hur man får dem att fungera ihop har visat sig vara svårare. Så tänkte se om någon här har erfarenhet eller tips på guider?

Tack!

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Ingen med någon erfarenhet av detta?

Visa signatur

Gaemer Addicted!

Permalänk
Medlem

Här är några tips på hur du kan lösa ditt problem.

SuperCPT
Custom Metaboxes and Fields for Wordpress

Skapa en Custom Post Type med SuperCPT, lägg till en metabox för filuppladdning med CMB, dölj funktioner som din CPT inte behöver (t.ex. wysiwyg). Du bör även begränsa så att användare bara ser sina egna uppladdade filer, begränsa med hjälp av "Current user can".

Vad använder du för tema? Är det baserat på något ramverk?