Ingen webbläsare i Windows 7 gäst konto?

Permalänk
Medlem

Ingen webbläsare i Windows 7 gäst konto?

Så mina päron ska iväg på semester och använda en del publika wifi hotspots (hotell&cafe mm). Jag har rekommenderat dem att använda windows gäst konto och vpn för ökad säkerhet. Dock finns det ignen webbläsare när jag går in på gäst kontot! Det finns en del program, t ex office och annat, men varken internet explorer eller chrome finns där.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad skulle de tjäna på att använda gäst-konto? Jag tycker att de ska skaffa sig ett bra antivirus med brandvägg och sedan lära sig att klicka nej på alla UAC-varningar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Antagligen har dom valt att installera chrome etc för en specefik användare och inte alla på datorn, skit i att köra gäst konot, bara ställa in windows defender och avast, för extra säkerhet kör VPN som du själv nämt, sen är de upp till var och en vart man väljer att surfa. I vanliga fall behövs inte ett virus program då personen inte laddar ner virus filer osv.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.