Bärbar för plugg och FM14/FM15

Permalänk
Medlem

Bärbar för plugg och FM14/FM15

Hej! Ska börja studera till hösten och gillar samtidigt att spela football manager(jag vet, livsfarligt för plugget). Jättesugen på en lätt dator och framförallt en MacBook air (den för 7990 på rean på Elgiganten). Skulle den fungera bra för fm eller ska jag välja en annan?

Jättetacksam för svar!

Med vänlig hälsning,
Christopher

Permalänk
Hedersmedlem

FM kräver väl mest en massa minne och en bra CPU som kan tugga data, i alla fall om man som jag gillar att ha en mastodontdatabas igång. Det har ju kommit lite mer grafiskt lull-lull på senare år, men det brukar jag inte ha på.

Edit: Macbooken som är på rea har en ganska klen processor, som man dock förmodligen kan leva med. Vad värre är att den har ganska lite minne för min smak. Grafiken ska inte vara något problem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Okej. Tack för svar!
Gillar ju att ha lite grafik iaf så att man ser spelarna

Hur tror du laddningstiderna är om man köper macbooken? Det är ju egentligen det viktigaste.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rookie19:

Okej. Tack för svar!
Gillar ju att ha lite grafik iaf så att man ser spelarna

Hur tror du laddningstiderna är om man köper macbooken? Det är ju egentligen det viktigaste.

Det är ett annat problem. Det är inte en jättestor SSD i den där. Men så länge allt får plats på SSD'n så kommer det att vara snabbt.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Okej. Du har ingen annan dator som skulle vara bättre som är ungefär lika lätt. Lenovo har ju nån som är runt 7k som heter ultrabook eller nåt sånt. Bättre alternativ kanske?

Jättetacksam för hjälpen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rookie19:

Okej. Du har ingen annan dator som skulle vara bättre som är ungefär lika lätt. Lenovo har ju nån som är runt 7k som heter ultrabook eller nåt sånt. Bättre alternativ kanske?

Jättetacksam för hjälpen!

http://www.inet.se/produkt/1971672/asus-zenbook-ux32a-i5-6gb-...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Blir nog en sån istället!

Tack för hjälpen än en gång