Program för filmsamling

Permalänk
Medlem

Program för filmsamling

Tjenare
Sitter å spejar efter ett program för att dona ihop mina filmer med.
Vad har ni för förslag och ni som använder, vilket program kör ni med?

Alla tips är välkomna!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Exakt vad är det du vill åstadkomma "dona ihop" säger inte så mycket.

Permalänk
Medlem

definera dona ihop ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Jag använder my movies för att samla ihop allt i en lista.
Finns till android och windows (tror till ios också)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Menar du något som Plex?

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem

Vad vill du åstadkomma ?

Bara göra en lista kan du väl använda Excel eller möjligtvis Access om det ska vara mer avancerad me databas istället.
AnyDVD HD för att lägga in filmer på datorn + någon media spelare.. typ Xboxmedia center eller liknande är du kanske ute efter ??

Permalänk
Medlem

Typ som collectorz movie, samla ihop alla filmer osv
Tänkte om det finns fler alternativ att kolla på.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Vill du ha en lista med filmer som du kan bläddra dig igenom och se vad du har? Eller vill du ha en mediaspelare eller liknande som katalogiserar dina filmer?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem

nae, mer kunna göra en databas över filmerna.

http://www.collectorz.com/
Inget fel på collectorz, utan jag vill se alternativen då dom tar betalt mån/år vis för att få uppdateringar till programet.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag kör Plex, men har även testat XBMC. Plex har ett eget (och väldigt lättanvänt) webbgränssnitt för att hantera ens samling. XBMC har inget sånt. Istället måste man hålla på och krångla genom programmet, vilket fick mig att småhata det. Plex bygger på XBMC.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag använder Access 2010 till både skivor och film, men allt beror på vilken funktionalitet man är ute efter. Personligen nöjer jag mig med mycket information (i form av text) som är snabbt tillgänglig och lättsökt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro