Värt att köpa PS4/XOne?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa PS4/XOne?

Är det värt att köpa PS4/XOne i dagsläget? Har en duglig PC, så tänkte använda den för exklusiva/sport/racing isåfall.
Finns det någon lista på vilka exklusiva som kommer till respektive konsol?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Det tog hela två sekunder att Googla efter "Console exclusives".

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_%2...

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Det tog hela två sekunder att Googla efter "Console exclusives".

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_video_game_exclusives_%2...

Låt mig ställa om frågan, finns det någon lista som på ett överskådligt och enkelt sätt visar exklusiva titlar till PS4 samt XOne som är värda att köpa en helt ny konsol för?
Att det finns sådana listor visste jag redan om Eftersom jag ställde frågan på ett forum och inte genom google kan man väl anta att jag vill ha personliga åsikter... Tack ändå för dina två sekunder!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Wii U har mer exklusiva spel än Xbone/PS4. Köp det istället.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Om det är värt det vet ingen annan än du själv.
Beror ju på hur mycket du kommer spela.
Personligen har jag alla tre konsollerna...kostar ju inte mycket, och kan vara kul ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frilansskribent

Xbox har Forza spelen som är riktigt bra, Playstation har Gran Turismo som också är bra spel men inte riktigt lika bra som Forza (Enligt mig och många reviews)

Är du bara intresserad av Racing så är nog Xbox bästa valet, Forza serien är ju som sagt riktigt bra, Gillar du äventyr så har Playstation "The last of us" och "Uncharted", Båda ska vara riktigt bra spel.

Sportspel såsom Fifa, NHL och liknande brukar väl oftast släppas till både playstation och xbox vad jag vet.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Wii U har mer exklusiva spel än Xbone/PS4. Köp det istället.

Tänkte inte ens på Wii U, tack för tipset! Ska kolla igenom vilka exklusiva som finns/kommer.

Skrivet av nackskägg:

Om det är värt det vet ingen annan än du själv.
Beror ju på hur mycket du kommer spela.
Personligen har jag alla tre konsollerna...kostar ju inte mycket, och kan vara kul ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Mitt Xbox 360 har använts VÄLDIGT sparsamt genom åren. Spelat lite Fifa, lite Forza och lite Skate.
Det är ju ingen jätteinvestering och det är ju lite kul att ha ändå.

Skrivet av H4nsson:

Xbox har Forza spelen som är riktigt bra, Playstation har Gran Turismo som också är bra spel men inte riktigt lika bra som Forza (Enligt mig och många reviews)

Är du bara intresserad av Racing så är nog Xbox bästa valet, Forza serien är ju som sagt riktigt bra, Gillar du äventyr så har Playstation "The last of us" och "Uncharted", Båda ska vara riktigt bra spel.

Sportspel såsom Fifa, NHL och liknande brukar väl oftast släppas till både playstation och xbox vad jag vet.

Tack! Har inte spelat igenom Uncharted och The Last of Us, vilket jag ångrar lite nu i efterhand.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Frilansskribent
Skrivet av Svbg:

Tänkte inte ens på Wii U, tack för tipset! Ska kolla igenom vilka exklusiva som finns/kommer.

Mitt Xbox 360 har använts VÄLDIGT sparsamt genom åren. Spelat lite Fifa, lite Forza och lite Skate.
Det är ju ingen jätteinvestering och det är ju lite kul att ha ändå.

Tack! Har inte spelat igenom Uncharted och The Last of Us, vilket jag ångrar lite nu i efterhand.

Har inte heller spelat något av dom, Men är riktigt sugen att köpa ps4 bara för att spela The last of us, Som någon annan nämnde så är ju wii u också ett alternativ om man gillar Nintendos spel

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tänkte inte ens på Wii U, tack för tipset! Ska kolla igenom vilka exklusiva som finns/kommer.

Några bra spel som finns nu: New Super Mario Bros U, Zelda: Wind Waker HD, Mario Kart 8, Nintendo Land, Pikmin 3 mm.

Några nya spel som är på väg: Super Smash Bros, Star Fox, Zelda, Hyrule Warriors mm.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Några bra spel som finns nu: New Super Mario Bros U, Zelda: Wind Waker HD, Mario Kart 8, Nintendo Land, Pikmin 3 mm.

Några nya spel som är på väg: Super Smash Bros, Star Fox, Zelda, Hyrule Warriors mm.

Tack så mycket för en bra lista! Exakt en sådan jag ville ha
EDIT: Wii U är bakåtkompatibel med alla Wii-spel också eller hur?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Tack så mycket för en bra lista! Exakt en sådan jag ville ha
EDIT: Wii U är bakåtkompatibel med alla Wii-spel också eller hur?

Stämmer bra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Wii U har mer exklusiva spel än Xbone/PS4. Köp det istället.

Nja WiiU har inte så många racing/sport spel...Forza/Drive Club >>>>>>>>>>>>>>>>Mario Kart

Då inte EA släpper sina spel till WiiU så är det ju inte smart att skaffa den om man vill ha sportspel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Nja WiiU har inte så många racing/sport spel...Forza/Drive Club >>>>>>>>>>>>>>>>Mario Kart

Då inte EA släpper sina spel till WiiU så är det ju inte smart att skaffa den om man vill ha sportspel...

Nej, det är ju sant... FIFA och även UFC är ju intressant.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Nej, det är ju sant... FIFA och även UFC är ju intressant.

Då är nog Playstation 4/Xbox One något mer för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucifr:

Då är nog Playstation 4/Xbox One något mer för dig.

Lutar åt det faktiskt. Frågan är om man ska vänta på att priset går ner och det finns lite fler titlar att välja på.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Köpte en PS4 här om veckan. Måste säga att det är mycket roligare än alla tidigare konsoler jag har haft (ps1/ps2/ps3/xbox/360) då bilden samt smidigheten är mycket bättre. Har varvat Knack nyss och ska köra ett varv till för att det var ett otroligt trevligt spel.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Uncharted 4 är en stor anledning att köpa en ps4. Detsamma gäller för MGS 5 ifall den inte släpps för PC. Xbo har dock Halo 5 och nästa Gears of War.

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Xbox har Forza spelen som är riktigt bra, Playstation har Gran Turismo som också är bra spel men inte riktigt lika bra som Forza (Enligt mig och många reviews)

Vilket spel som är bäst är så klart en smaksak, jag tycker att det snarare är väldigt lika recensioner mellan spelen. Forza hyllas ofta som det lite roligare och öppnare spelet, mest pga. all modifiering spelet tillåter bilarna.
Gran Tursimo är det spelet som dom flesta återger rätt körkänsla, det vill säga den mest realistiska. Det är inte lika mycket lull-lull man kan göra med bilarna förutom vid bilens egenskaper. Du kan strälla in bilen på betydligt fler sätt, med alla inställningar osv i GT än i Forza och så har det varit genom åren.
Jag har dock inte kikat på senaste Forza ska dock sägas utan det näst senaste. Dock så säger ryktena att när väl Polyphony släpper Gran Turismo, nån gång nästa år så kommer det vara det största Gran Tursimot hittills, inställningsmöjlighetena för bilarna ska även den vara bättre. Så jag har svårt att tro att dom inte klår forza på den punkten, dvs. att ställa in och konfiguera bilen exakt som du vill ha den.
Men....vi får se nästa år helt enkelt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Edit. Se upp för Watchdogs bara. Mer överhypat och tråkigare spel får man leta efter.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Assassin Creed Unity - 28 oktober
Advanced Warfare - 14 november
Alien Isolation - 7 oktober

Permalänk
Medlem

the last of us remastered kommer om 4 dagar, troligtvis värt ett köp av ps4 om du gillar den typen av spel

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Edit. Se upp för Watchdogs bara. Mer överhypat och tråkigare spel får man leta efter.

Japp, verkar vara en besvikelse.

Skrivet av Ghost93:

Assassin Creed Unity - 28 oktober
Advanced Warfare - 14 november
Alien Isolation - 7 oktober

Alla dessa går att spela på PC om jag inte ser fel!

Skrivet av Mixan:

the last of us remastered kommer om 4 dagar, troligtvis värt ett köp av ps4 om du gillar den typen av spel

Har inte lirat originalet, så det är definitivt intressant!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Låt mig ställa om frågan, finns det någon lista som på ett överskådligt och enkelt sätt visar exklusiva titlar till PS4 samt XOne som är värda att köpa en helt ny konsol för?
Att det finns sådana listor visste jag redan om Eftersom jag ställde frågan på ett forum och inte genom google kan man väl anta att jag vill ha personliga åsikter... Tack ändå för dina två sekunder!

www.listwar.com hittar du lista över vilka spel som är släppta till x1 och ps4

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrAg00nEn-4thePlayers:

www.listwar.com hittar du lista över vilka spel som är släppta till x1 och ps4

Tack!! Väldigt enkelt att se nu

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Jag själv har bestämt mig för xbox one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoodGuyCarl:

Jag själv har bestämt mig för xbox one.

Vilka är dina argument för det?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Mitt tips är att inte köpa någon konsoll oavsett vilken det är förrän det/de spel du är intresserad av är släppt. Att köpa innan dess innebär bara att du betalar ett högre pris för konsollen.

Själv köpte jag mitt WiiU när det lanserades för att jag var toksugen på Rayman som skulle släppas samtidigt. Redigt blåst blev jag ju där när det dröjde nästan ett år. Men det har ju som tur är kommit en del riktigt bra spel till WiiU så jag ångrar mig inte.

F.ö. så skulle jag rekommendera en WiiU nu och sen en PS4 när det kommer nåt skoj till den (i mitt fall Uncharted 4). Men då ska du förstås gilla Nintendospelen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Mitt tips är att inte köpa någon konsoll oavsett vilken det är förrän det/de spel du är intresserad av är släppt. Att köpa innan dess innebär bara att du betalar ett högre pris för konsollen.

Själv köpte jag mitt WiiU när det lanserades för att jag var toksugen på Rayman som skulle släppas samtidigt. Redigt blåst blev jag ju där när det dröjde nästan ett år. Men det har ju som tur är kommit en del riktigt bra spel till WiiU så jag ångrar mig inte.

F.ö. så skulle jag rekommendera en WiiU nu och sen en PS4 när det kommer nåt skoj till den (i mitt fall Uncharted 4). Men då ska du förstås gilla Nintendospelen.

Det har du rätt i. Finns inte direkt något spel som gör det värt att köpa en konsol än... Är väl mest köpsugen haha!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Skrivet av Svbg:

Det har du rätt i. Finns inte direkt något spel som gör det värt att köpa en konsol än... Är väl mest köpsugen haha!

Efter att ha varit en trogen 360 användare så slog jag faktiskt till på ett PS4 samt Last of Us Remastered. Annars blir det nog inget förrän Destiny kommer. Har både jämfört kommande exklusiva (multiplatform kör jag på PC) samt hur handkontroll känns. PS4 är överlägsen enligt mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Medlem

Det här med kontrollen är en smaksak, jag har testat polarens ps4 och gillade inte alls den kontrollen. Xbox one's kontroll är hur skön som helst enligt mig. Jag har själv en xbox one och ångrar inte köpet en sekund! Just nu finns det inte jätte många titlar till någon av dem nya konsollerna, men det kommer! Jag har alltid gillat Halo och vet att Xbox alltid har många exklusiva titlar eftersom microsoft köpt på sig en del under åren. Jag har haft hur kul som helst med dead rising 3, titanfall gick helt klart att lägga ner en hel del timmar i. Just nu väntar jag på Destiny som jag körde betan av, det var hur jävla kul som helst. Jag hade definitivt köpt en konsol när destiny kommit ut, och om du frågar mig tycker jag att du ska köpa en xbox one. Xbox fick en del skit i början för att den var så dyr med sin kinect, men nu går det ju även att köpa utan det bundlet så det är inte alls lika dyrt längre. Själv har jag en kinect och det kan vara rätt bra att ha ibland, snabba commands som "xbox launch" när någon skrivit till en så kommer meddelandet upp direkt. Vill man starta ett spel så e det bara o säga Xbox launch när man satt i skivan. Det låter som smågrejer men det kan vara rätt bra att ha ibland.

Jag tycker även att Xbox one har en mycket roligare startsida som både är lättare och snabbare att navigera på enligt mig. Man behöver inte heller stänga av det spel man har på om man mitt i spelet känner för att titta på netflix och sedan starta upp spelet igen. Då är man på samma plats som man var innan man började titta på netflix t.e.x. Multitasking på hög nivå! Titlarna som kommer till xbox one är helt klart bättre om du frågar mig. Lycka till med ditt val!

Visa signatur

Tjenare!