Permalänk

Ny pc, färdigt paket, ok?

Hej gott folk!

Det börjar bli dags för en ny dator, sitter i dagsläget på denna riggen:

i5-2500 @ 3.30GHz
8GB Ram-Minne
GeForce GTX 550 Ti
Vanlig SATA hårddisk på 2TB.

Så den börjar få svårt att hänga med, Battlefield 4 som jag köpte kan jag knappt spela överhuvudtaget med godkänd prestanda.

Jag vill gärna ha det lite smidigt så jag hittade ett intressant paket på komplett där man får allt utom OS i stort sett, skulle gärna vilja ha lite feedback av er kunniga då jag inte känner mig så säker på de nya komponenterna.

https://www.komplett.se/pc-i-delar-intel-premium-gamer/783617

Ska köpa till ett OS på OEM licens, funderar lite på om man ska ta steget till Windows 8.1 när man ändå köper ny burk.

Mina behov och kriterier är väl egentligen att den ska hålla ett par år 2-3 kanske, är inte direkt ute efter att maxa sönder spelen, men vill gärna kunna köra tex. Battlefield 4, Titanfall och kommande Witcher 3 på hyfsat höga inställningar.

Vad tror ni?, skulle ni ändra något, något som är dåligt eller icke prisvärt i detta paketet?

Tack och ha en bra helg!

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska bra grejer i det där paketet. Där är några grejer jag personligen ogillar, men jag tror inte att du kommer att bli missnöjd med prestandan.

Det jag inte gillar är moderkortet och nätagget.

Moderkortet för att det har en KillerNic nätverkskrets. Jag har en bärbar dator med KillerNic och den kretsen har orsakat mig mycket huvudvärk.

När det gäller nätagget så tycker jag att man kan spendera lite mer på ett nätagg när man köper i övrigt så fina komponenter. Skulle jag köpte ett nätagg idag skulle det blivit ett EVGA Supernova G2.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Ganska bra grejer i det där paketet. Där är några grejer jag personligen ogillar, men jag tror inte att du kommer att bli missnöjd med prestandan.

Det jag inte gillar är moderkortet och nätagget.

Moderkortet för att det har en KillerNic nätverkskrets. Jag har en bärbar dator med KillerNic och den kretsen har orsakat mig mycket huvudvärk.

När det gäller nätagget så tycker jag att man kan spendera lite mer på ett nätagg när man köper i övrigt så fina komponenter. Skulle jag köpte ett nätagg idag skulle det blivit ett EVGA Supernova G2.

Tack för svar!

Jo det ser ju helt ok ut, vad har du stött på för strul med KillerNic?
Det är ingenting som kanske går stänga av eller hur ser det ut?

Man kunde inte ändra delarna i detta paket såg jag nu, man skulle ju kunna plocka ihop egna saker eller ta något helt färdigt om det är något jättejobbigt den där kretsen.

Landade på 13594kr med ett ex av Windows 8.1

Permalänk
Hjälpsam

110:- till o du får.

EVGA PSU
Samsung SSD
ASUS grafikkort

Samtliga bättre än i Komplettpaketet.
Lägg gärna till en CPU kylare
Sen tycker jag 8Gb minne räcker. . men tog 16 för att va lite Komplett paketet

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6973735/2014-07-26

Permalänk

Tack

Har meckat om lite nu.
Använde detta uppgraderingspaket som mall istället, https://www.komplett.se/uppgraderingspaket-intel-core-i7-4770... men tog en bättre processor, annars så verkar det grafikkortet o moderkortet vara bättre, valde även SSD:n som du rekommenderat.

Så här ser det ut nu:

https://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=14197...

Enda jag inte valt är PSU, komplett hade inte den du länkade och Inet hade inte på lager heller.
Finns det någon vettig i lager på komplett, hur ser detta ut i övrigt?

Permalänk
Medlem

Skälet till att dom tipsar dig om just evga är för att den har blivit topp testad i alla recensioner den fått, tycker personligen du ska ta thli72's paket, det är mer eller mindre exakt samma paket som jag skulle plockat med 12k budget.

Har du inte windows 8, så skulle jag tipsa om att uppgradera till det. och köper du en så fin processor som du får med det paketet vore det synd att inte lägga till en cpu kylare precis som han nämnde.

8Gig ram räcker för nästan alla, men det är ju inte så jävla dyrt med 16 heller så meh, där får du avgöra om du tycker det är värt.

köper du paketet ifrån inet ovanför kommer du kunna spela alla nya releases med bra inställningar ett bra tag framöver och du har möjligheten att överklocka på gpu och cpu om du köper en cpu kylare.

Permalänk

Problemet är att den PSUn verkar helt slut överallt och jag vill gärna beställa så det kommer under nästa vecka

Windows 8 har jag tänt skaffa faktiskt, har 7an på min nuvarande men tänkte att det kanske kan vara värt det med nytt os när det blir ny pc.

Har alltid kört på standard fläkten till cpun, blir det stor skillnad om man skulle köpa en annan?, har du tips på någon vettig?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mustard87:

Problemet är att den PSUn verkar helt slut överallt och jag vill gärna beställa så det kommer under nästa vecka

Windows 8 har jag tänt skaffa faktiskt, har 7an på min nuvarande men tänkte att det kanske kan vara värt det med nytt os när det blir ny pc.

Har alltid kört på standard fläkten till cpun, blir det stor skillnad om man skulle köpa en annan?, har du tips på någon vettig?

Inet har 850W varianten på lager. Något dyrare, men ska du ha ett motsvarande PSU (samma kvalitet) av annat märke blir det dyrare i vilket fall.
http://www.inet.se/produkt/6909976/evga-supernova-g2-850w-80-...

Intels originalkylare är varken bra på att kyla eller är tyst. Genom att köpa en annan kan du överklocka om du skulle vilja det. Utöver det får du en lägre ljudnivå på din dator och förmodligen även längre livslängd på din processor eftersom det är just värmen som sliter dem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!