Permalänk
Medlem

Köpa CS GO billigt?

Är sugen på att köpa CS GO, men är inte intresserad av att betala fullpris, tyvärr så tänkte jag inte detta under steam summer sale. Någon som har några tips på hur jag kan få tag på CS GO billigt?

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack, dock så säljer inga dom billit i nuläget

***bort/moderator***

Om jag köper cd-key så får det bli från en officiel försäljare, vill inte hamna i situationen som vissa gjorde för Sniper Elite 3.

Tagit bort citat och svar på lmgtfy
Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Är sugen på att köpa CS GO, men är inte intresserad av att betala fullpris, tyvärr så tänkte jag inte detta under steam summer sale. Någon som har några tips på hur jag kan få tag på CS GO billigt?

125 spänn kan väl knappast klassas som dyrt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atnek:

125 spänn kan väl knappast klassas som dyrt?

Allt är självfallet relativt, men köpa ett två år gammalt pris för fullpris känns inte rätt, när det samtidigt har sålts för så lågt som 2,99€. Sen har jag inte ett måste ha begär utan snarare, vore kul att lira. Därför anser jag inte att spelet är värt att betala fullt pris på oavsätt att detta pris är redan relativt lågt.

Permalänk
Medlem

Far man fraga varfor du inte kan punga ut 125 kr for ett riktigt prisvart spel?

EDIT: var en minut for sen dar...

Men hur kan du tycka det inte ar vart det? 125 kr ar ingenting for ett spel som manga gillar och ofta spelar mer an 500 timmar pa. Dessutom, de "2,99" priserna var pa reor, det gar inte att jamfora de med standardpriset.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Allt är självfallet relativt, men köpa ett två år gammalt pris för fullpris känns inte rätt, när det samtidigt har sålts för så lågt som 2,99€. Sen har jag inte ett måste ha begär utan snarare, vore kul att lira. Därför anser jag inte att spelet är värt att betala fullt pris på oavsätt att detta pris är redan relativt lågt.

Herrejösses..

Vilken tur att någon länkade det för 75:- här ovan.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

LMGTFY-länkar undanbedes då dessa oftast uppfattas nedlåtande och otrevliga.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Det är mentaliteten som dessa då spelare köpa oavsätt vad som gör att vi får spel som Call of Duty, Battlefield, The Sims där de mjölkar spelarna med minsta möjliga förändringar för spelarna köper det hela ändå, oftast genom preorder.

Tyvärr är vi för få som börjar ställa krav på utvecklarna och röstat med våra pengar.

Men om det enbart går att få tag på spelet på steam reor så kan jag vänta, har jag tur kanske det sänker priset lagom till det fyller två år

Permalänk
Skrivet av Tino:

Tack, dock så säljer inga dom billit i nuläget

***bort/moderator***

Om jag köper cd-key så får det bli från en officiel försäljare, vill inte hamna i situationen som vissa gjorde för Sniper Elite 3.

På första sidan hittar du G2A.com. Vill du ha "Authorized Resellers" då kommer du att få betala därefter. G2A har gott rykte om sig. Du kan inte vara snål och kräsen och tro du kommer undan med det ^_^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Det är mentaliteten som dessa då spelare köpa oavsätt vad som gör att vi får spel som Call of Duty, Battlefield, The Sims där de mjölkar spelarna med minsta möjliga förändringar för spelarna köper det hela ändå, oftast genom preorder.

Tyvärr är vi för få som börjar ställa krav på utvecklarna och röstat med våra pengar.

Men om det enbart går att få tag på spelet på steam reor så kan jag vänta, har jag tur kanske det sänker priset lagom till det fyller två år

75kr är det iallafall värt (inom 60timmar så kommer du troligtvis även ha fått lådor som du kan sälja för över 75 kronor sammanlagt)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Spelbutiken.se

Permalänk

Jag är likadan som TS, varför ska man lägga pengar på något man i slutändan inte kommer känna att man har nyttjat?
Jag köpte CS:GO när en polare också skulle ha det, då gick de för (tror jag, kommer inte ihåg) 70 kr för 2 nycklar. Men som att köpa t.ex Orcs Must Die 2 som jag gjorde när en polare tyckte de såg sjukt roligt ut. Visst, spelade sammanlagt 5-6 timmar. Det tycker jag e så bortkastade pengar, de va inte mycke pengar det handlade om, men fortfarande pengar.^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

http://gyazo.com/2f995d44e00872664e8ddbdde45989c0.png

75kr är det iallafall värt (inom 60timmar så kommer du troligtvis även ha fått lådor som du kan sälja för över 75 kronor sammanlagt)

Tyvärr är inte fast2play en officiel reseller. Vilket gör ett köp lite tveksamt. Känns som att många rekommenderar att köpa cd-keys på nätet men få vet bakgrunden kring varför de är billiga, det är inte enbart att de har mindre kostnader och därför kan sälja det billigare. Här finns ännu ett exempel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Tyvärr är inte fast2play en officiel reseller. Vilket gör ett köp lite tveksamt. Känns som att många rekommenderar att köpa cd-keys på nätet men få vet bakgrunden kring varför de är billiga, det är inte enbart att de har mindre kostnader och därför kan sälja det billigare. Här finns ännu ett exempel

Valve kanske inte får några pengar men du kommer få ditt spel billigt iallafall..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tino:

Tyvärr är inte fast2play en officiel reseller. Vilket gör ett köp lite tveksamt. Känns som att många rekommenderar att köpa cd-keys på nätet men få vet bakgrunden kring varför de är billiga, det är inte enbart att de har mindre kostnader och därför kan sälja det billigare. Här finns ännu ett exempel

Så du vill köpa spelet för ett väldigt lågt pris som dom officiella resellers bara har under vissa tider men vill inte köpa spelet från en inofficiell reseller som lägger billiga nycklar på lager för att sedan sälja dom billigt året runt.
Förlåt med vad förväntar du dig då med denna tråden?

Permalänk
Skrivet av Tino:

Är sugen på att köpa CS GO, men är inte intresserad av att betala fullpris, tyvärr så tänkte jag inte detta under steam summer sale. Någon som har några tips på hur jag kan få tag på CS GO billigt?

köpte det för 3 pund eller nåt på rea i vintras. Har spelat 2 timmmar typ. Tycker det är så olikt 1.6 som jag själv är van att spela. Skulle gärna sälja det om det var möjligt. Men tror inte det går på något sätt...

Visa signatur

CPU: i7 5820k [4.3GHz] | Kylning: Corsair H100iGTX | MB: Asus x99-A| RAM: Corsair 16GB RAM (2666MHz) | GPU: Gigabyte GTX 980Ti | SSD: Samsung Pro 840 -256GB, Intel 520 -120GB | HD: 2x2TB Western Digital | CHASSI: Antec P280 | LJUDKORT: Asus Xonar DG | SKÄRM: Samsung 27" IPS (2560x1440) SA850T | Nätverkskort TP-Link TL-WDN4800

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tino:

Allt är självfallet relativt, men köpa ett två år gammalt pris för fullpris känns inte rätt, när det samtidigt har sålts för så lågt som 2,99€. Sen har jag inte ett måste ha begär utan snarare, vore kul att lira. Därför anser jag inte att spelet är värt att betala fullt pris på oavsätt att detta pris är redan relativt lågt.

Du får nog ta och skärpa dig och sluta vara snål. Antingen så väntar du på en rea eller så köper du det från Steam nu.
Om du inte vill köpa en CD-key så finns det inga mer alternativ.

Jag passar alltid på att köpa 10 tal kopior av CS-GO etc när rean är så låg som €1-2.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Så du vill köpa spelet för ett väldigt lågt pris som dom officiella resellers bara har under vissa tider men vill inte köpa spelet från en inofficiell reseller som lägger billiga nycklar på lager för att sedan sälja dom billigt året runt.
Förlåt med vad förväntar du dig då med denna tråden?

Tänkte att det var värt ett försök att fråga de som var mer intresserade av CS GO om de hade några tips på hur man kan köpa det billigt, vilket jag tycker jag har framfört ganska tydligt. Har även nämt att jag inte vill köpa en cd-key från var som helst och varför.

Har för mig att jag har sätt inventory items som gör att man kan köpa valve spel billigare, viste inte om dessa var vanliga eller ej. Eventuellt kanske någon hade en över som gift som de ville sälja. Jag tänkte att jag lyfter frågan.

Skrivet av SweFox*:

Du får nog ta och skärpa dig och sluta vara snål. Antingen så väntar du på en rea eller så köper du det från Steam nu.
Om du inte vill köpa en CD-key så finns det inga mer alternativ.

Jag passar alltid på att köpa 10 tal kopior av CS-GO etc när rean är så låg som €1-2.

Redan nämnt att jag är villig att vänta in en rea:

Skrivet av Tino:

Men om det enbart går att få tag på spelet på steam reor så kan jag vänta, har jag tur kanske det sänker priset lagom till det fyller två år

Permalänk

EMS One Cologne är den 14-17 augusti och brukar va rea på cs när de är stora turneringar. Så där har du ett köptillfälle skulle jag tippa på.

Permalänk
Skrivet av Tino:

Det är mentaliteten som dessa då spelare köpa oavsätt vad som gör att vi får spel som Call of Duty, Battlefield, The Sims där de mjölkar spelarna med minsta möjliga förändringar för spelarna köper det hela ändå, oftast genom preorder.

Tyvärr är vi för få som börjar ställa krav på utvecklarna och röstat med våra pengar.

Men om det enbart går att få tag på spelet på steam reor så kan jag vänta, har jag tur kanske det sänker priset lagom till det fyller två år

CS:GO uppdateras frekvent - gratis. Lita på att det inte kommer komma en "expansion" av cs:go inom en snar framtid som de ska "mjölka" oss med.
Det är ett spel där du vet exakt vad du får om du spelat något annat counter strike.
125kr är redan billigt som det är, varje gång det kommer ett CoD som är sämre än det förra kostar det 400+

VALVE har helt enkelt gjort allt rätt med cs:go och med många andra spel.
Med andra ord är kraven du ställer orimliga och obefogade - istället ska du väl helhjärtat betala fullpris eftersom du stödjer ett företag som gjort rätt.

Jag säger inte att valve är ett företag sänt från himmeln, allt på steam har inte rätt pris-sättning. Men när det gäller cs finns där inget att klaga på.

Men men, du har ju sagt att du kan vänta på rean - så då är det ju bara att göra det.

Jag har nu spelar 1400 timmar cs:go för en hundralapp. Snacka om valuta för pengarna.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Testpilot

g2play har CS:GO inne för 8.41 Euro (ca. 75kr) just nu om du är intresserad.

Köper alla mina spel därifrån, inte en enda nyckel har blivit revoked eller blivit varnad etc. på över 3 års tid som kund.

Exempel på spel jag köpt;
BF:BC2, BF4, CoD:MW2, WoW gametime, Borderlands, PvZ:Garden Warfare, CS:GO med många fler.
Även köpt Fable 3 till Xbox360 där och det funkade klockrent.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >