Permalänk
Medlem

Ny speldator.

Tja har tänkt att köpa en ny apparat för 10k~. Spelar wow, cs, lol, mm... Vill kunna nya spel som t.e.x Watchdogs etc. på hög grafik utan lagg och den ska hålla ett antal år, om det går för den pengen. Har kikat på http://www.inet.se/kundvagn/visa/6974653/2014-07-26 .Är den bra? Vad kan ändras till det bättre? Behöver inte något operativsystem, mus, skärm, headset eller tangentbord. Tack på förhand!

Permalänk
Hjälpsam

Tycker jag känner igen det där bygget. .

Tycker det ser bra ut det ända jag har svårt för är att lägga 998:- på bygge när du inte får datorn helt klar ändå eftersom du inte köper OS

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Tycker jag känner igen det där bygget. .

Tycker det ser bra ut det ända jag har svårt för är att lägga 998:- på bygge när du inte får datorn helt klar ändå eftersom du inte köper OS

Varför ska man köpa os för att det ska vara värt att lägga pengar på att dom ska bygga? Har ingen aning hur man sätter ihop en dator men os är väll bara en skiva så har man det gratis? Som sagt så kan jag ytterst lite om det här.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Gratis vet jag inte om det är men .. .

Menar bara att när man inte köper OS kan inte INET installera det o alla drivrutiner . . nått man tar betalt för då montering kostar samma för alla.

Jag tycker tusen är dyrt för att få 8st saker monterade i ett chassi . . . men tycker man det är värt det så har jag inget imot det heller

Permalänk
Medlem

Jag har ju aldrig skruvat i en dator tidigare så det är mest därför jag vill att dom ska göra det. Tycker också att det är dyrt men är det lätt att lära sig så kanske det är mer värt. Är det drygt att ta hem alla drivrutiner själv eller? #fullnoob

Permalänk

Drygt att dra hem drivrutiner? Nej, inte om man vet vart och vad man ska leta efter.

Har du koll på hur man installerar Windows och hela den processen? Har du en skiva som du använt tidigare? I så fall finns det risk för att den är OEM och då kan du inte köra med den om du köper nytt moderkort.

Permalänk
Medlem

en polare sa att han bara ladda hem och stoppa in i datorn så jag antar att de borde vara lätt

Permalänk

Ah, din polare kanske kan hjälpa dig att bygga din dator då

Permalänk
Medlem

Nah vet inte om ja våga låta han göra de