Playstation 4, stream från PC?

Permalänk

Playstation 4, stream från PC?

Tjena.
Har till & från kört streaming till mitt förra ps3 (med halvkass kvalité), i början av detta år införskaffade jag som många andra PS4.
Att streama trådlöst från PC till konsolen är en grym lösning då jag i dagsläget inte har en mediaspelare för detta.
Finns det någon här som använder sin PS4 som mediaspelare dvs, trådlös streaming från PC ?

Hur har ni då gjort?
Mjukvara, trådlöst, stabilitet?

Har googlat lite men inte hittat någon vettig förklaring, vad säger ni ?

Permalänk
Medlem

Plex är den bästa lösningen för detta då PS4'ans webläsare är hyffsat bra så går det mesta att göra med den, i alla fall Plex web player funkar prima på PS4'an.

Personlligen använder jag inte min PS4'a för detta, vill inte ha extra enheter som alstrar värme i onödan. Personligen använder jag Plex + Chromecast till min TV för allt sådant eller Netflix + Cromecast / Cruncyroll + Cromecast o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Plex är den bästa lösningen för detta då PS4'ans webläsare är hyffsat bra så går det mesta att göra med den, i alla fall Plex web player funkar prima på PS4'an.

Personlligen använder jag inte min PS4'a för detta, vill inte ha extra enheter som alstrar värme i onödan. Personligen använder jag Plex + Chromecast till min TV för allt sådant eller Netflix + Cromecast / Cruncyroll + Cromecast o.s.v.

Tack för svar, min tanke var ju att streama film/bild och det blir väl ganska luddigt att göra det via webbläsaren?
Netflix osv finns redan i PS4an.