Speldator från komplett, tips!

Permalänk
Inaktiv

Speldator från komplett, tips!

Hallå! Dags för ny dator runt 10k. Eftersom Komplett har 3 års garanti vill jag helst köpa därifrån. Jag har gjort dessa konfigurationer på Komplett Gamer i05 - GTX 750 Ti Edition:

Corsair Graphite 230T Midi Tower Svart

Corsair CX 600W PSU

Intel Core i5-4690K

MSI GeForce GTX 760 Gaming 4GB PhysX

ASUS B85M-G, Socket-1150

HyperX Fury DDR3 1600MHz 8GB White Logo

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Samsung SSD 840 EVO 120GB OEM

Asus 24" LED VE248H

High Speed HDMI kabel, 2m

Är det något som inte stämmer eller är dåligt? Har inte gjort detta förr så hjälp uppskattas

Permalänk
Hjälpsam

ok..från början:

chassi..visst, ok

PSU: tycker du byter ner dig...ta XFX ProSeries Core Edition 550W eller Cooler Master G550M

CPU..bra köp, kanonpris på den uppgraderingen

GPU... nja, 4Gb GTX760 är bara dyra o rätt onödiga . .760 kortet kan inte utnyttja 4Gb minne ändå . .. ta Sapphire Radeon R9 280 3GB som är lika snabbt o faktiskt har mer användbart minne.
Vill du ha snabbare ändå, ta Sapphire Radeon R9 280X 3GB

moderkort..visst, ok men vill du kunna klocka din "K" CPU så ta MSI Z97-G43

Minnen...ok
DVD, SSD, ok bra

Skall du klara dig på bara SSDn? ingen mer lagring?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thli72:

ok..från början:

chassi..visst, ok

PSU: tycker du byter ner dig...ta XFX ProSeries Core Edition 550W eller Cooler Master G550M

CPU..bra köp, kanonpris på den uppgraderingen

GPU... nja, 4Gb GTX760 är bara dyra o rätt onödiga . .760 kortet kan inte utnyttja 4Gb minne ändå . .. ta Sapphire Radeon R9 280 3GB som är lika snabbt o faktiskt har mer användbart minne.
Vill du ha snabbare ändå, ta Sapphire Radeon R9 280X 3GB

moderkort..visst, ok men vill du kunna klocka din "K" CPU så ta MSI Z97-G43

Minnen...ok
DVD, SSD, ok bra

Skall du klara dig på bara SSDn? ingen mer lagring?

Jodå jag har en hårddisk här hemma som jag tänker sätta i. Tack för tipsen, ska kolla genom det!

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Vad sags som denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/6984051/2014-07-29 då har du möjlighet att overklocka din cpu och om du vill ha mer gpu kraft så kan du ploppa i ett till gtx 760 eftersom du har 750w psu. Den är också byggd åt dig av inet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TipRmp:

Vad sags som denna http://www.inet.se/kundvagn/visa/6984051/2014-07-29 då har du möjlighet att overklocka din cpu och om du vill ha mer gpu kraft så kan du ploppa i ett till gtx 760 eftersom du har 750w psu. Den är också byggd åt dig av inet.

Tack för tipset Jag glömde tillägga att jag gärna vill att datorn ska vara uppgraderbar. Är så trött på att byta ut alla datorer som pajar, så jag vill ha en som är mer framtidssäker där jag kan uppgradera delarna efterhand Och för priser på runt 10k måste jag ha en skärm också, typ 23 tums.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6986042/2014-07-30

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Inaktiv

Tillbaka till garanti-preferenser. Det får nog bli till att handla på Komplett istället eftersom Inet inte verkar ha 3 års garanti såvida man inte köper Taurus. Eftersom jag haft problem med garanti på min förra Asus så vill jag se till att jag har bra garanti denna gången!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244786:

Tillbaka till garanti-preferenser. Det får nog bli till att handla på Komplett istället eftersom Inet inte verkar ha 3 års garanti såvida man inte köper Taurus. Eftersom jag haft problem med garanti på min förra Asus så vill jag se till att jag har bra garanti denna gången!

Alla delarna som du beställer har garanti i sig vissa 1 år vissa 3-4år

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon244786:

Tillbaka till garanti-preferenser. Det får nog bli till att handla på Komplett istället eftersom Inet inte verkar ha 3 års garanti såvida man inte köper Taurus. Eftersom jag haft problem med garanti på min förra Asus så vill jag se till att jag har bra garanti denna gången!

Nu vet jag inte om det är just 3 års garanti det hänger på. Men när Inet bygger åt dig så ingår 2 års garanti.
"- 1-års extra garanti (totalt 2-års garanti)." saxat från http://www.inet.se/produkt/9990387/montering-och-test-av-dato...

//Mhisha.

Visa signatur

Intel i7-7700K - Z270 - 16GB - 250GB SSD - Nvidia GTX1070

Permalänk
Inaktiv

Ja jag vet. Behöver dock 3 år, mest av ekonomiska skäl och tidigare dåliga erfarenheter

Permalänk
Inaktiv

Feedback ny inköpslista ca 10k

Först några frågor:

1. Är det någon direkt skillnad på i5 4690 och i5 4690k?

2. Kan jag strunta i att köpa SDD och HDD och använda de som satt i min Asus G75vw? Passar dom?

3. Jag kan alldeles för lite för att veta vilket moderkort jag ska välja. Jag kommer inte att hålla på med överklockning och så, men jag vill ju såklart ha ett moderkort som är hållbart och av kvalité.

Och här är min nya inköpslista:

Cooler Master HAF 912 Adv. Limited Edit. 749:-

Corsair CX 600M, 600W PSU 645:-

Intel Core i5-4690K 1788:-

ASUS Z97-K, Socket-1150 1090:-

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB 699:-

Sapphire Radeon R9 280X 3GB GDDR5 2449:-

Samsung DVD Writer, SH-224DB 249:-

Samsung SSD 840 EVO 250GB BK OEM 1299:-

= ca 10 000

Som jag nämnt tidigare ska jag ha datorn till allt möjligt, men främst är jag ute efter en bra och hållbar speldator, vill kunna spela nya spel på hög grafik och bra flyt. OS har jag redan. Tack på förhand!