Verifierings problem W8 (kod kommer inte på mail)

Permalänk
Inaktiv

Verifierings problem W8 (kod kommer inte på mail)

Hejsan sweclockers!

Köpt mig en ny laptop för inte så länge sedan. Men det är ju så härligt när problem uppstår eller hur!

Det är så här att när man ska logga in på sin dator som har windows 8 så måste man alltid logga in med ett Hotmail/Outlook konto. (Har jag redan)

Men så är det så att mitt windows vill "Verifiera min identitet" på datorn. Då skall man alltså skriva i sin mail adress och så får man en kod till sin mail för

att "verifiera" Att du är du. Men, Problemet är att jag får ingen kod.

Det jag har gjort är för att försöka lösa problemet.
*att googlat runt på diverse hemsidor.
*Tittat efter lösningar hos microsofts egna hemsida.
*Skickat mail till microsoft till avdelningen för "konton,mail .....". Sedan svarar de med att det är fel avdelning jag vände mig till. Det skall vara "konto,mail...."
Försöker dom vara roliga?

Nu vänder jag mig till er för att jag vet att jag får svar. Vad ska jag göra?

Med vänlig hälsning/Panik

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kollat så att det inte är något skräppostfilter som fångar upp mailet?

Du kan ju kolla om det är detta du åkt på.
http://www.techrepublic.com/article/pro-tip-troubleshoot-the-...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Man ska skriva in en alternativ mejladress, eller ett telefonnummer dit de kan ringa, där en röst läser upp koden som man ska mata in. Hjälpte en kompis med det här igår. Han angav en gmail-adress dit koden kom för hans hotmailkonto, som skulle verifieras.

Om du vill slippa att skriva in lösenordet vid start av datorn kan du göra så här:

Kör "control userpasswords2" så kan du ställa in vilket konto du vill köra, och vilket lösenord det har så bootar du direkt till desktop utan att skriva in lösenord. Fungerar även med Microsoft-konto men inte om du är med i en domän.
Ta bort bocken vid "Users must enter a username and password to use this computer" och verifiera ditt lösenord.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av giplet:

Har du kollat så att det inte är något skräppostfilter som fångar upp mailet?

Du kan ju kolla om det är detta du åkt på.
http://www.techrepublic.com/article/pro-tip-troubleshoot-the-...

Skrivet av sp1k3n:

Man ska skriva in en alternativ mejladress, eller ett telefonnummer dit de kan ringa, där en röst läser upp koden som man ska mata in. Hjälpte en kompis med det här igår. Han angav en gmailadress dit koden kom för hans hotmailkonto, som skulle verifieras.

Tack för att ni hjälper mig! Ska testa detta i tur och ordning. Tack snälla :`)

Permalänk
Inaktiv

Testade först med att ringa dom. Det fungerade att ringa dom och sedan skriva i koden. Nu vet ni andra som har samma problem hur ni ska göra!

Permalänk
Avstängd

fick krångla en hel bunt med gånger att få den där koden men den kom utan att ringa tillslut samma på både vanliga och laptop och tog 3-4 försök

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w