Dual Gpu grafikkort ses dom av systemet som två separata kort?

Permalänk
Medlem

Dual Gpu grafikkort ses dom av systemet som två separata kort?

Finns här någon som har ett dual gpu grafikkort och vet om det ses av systemet som två kort och om i så fall har dom utgångar så att dom kan användas som två separata kort istället för ett SLI-kort?

Permalänk
Avstängd

två separata kort? det är två separata kort som kombinerar sin styrka med varandra.. Vad vill du uppnå?

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av dewpo:

Finns här någon som har ett dual gpu grafikkort och vet om det ses av systemet som två kort och om i så fall har dom utgångar så att dom kan användas som två separata kort istället för ett SLI-kort?

Jo, de ses som två kort, både CF och SLI.

Vad är du du vill uppnå med denna konfig/idé?

Permalänk
Medlem

Multi seat i linux kräver ett fysiskt kort per seat en begränsning som jag inte tror går gå runt enkelt så ett kort och två skärmar ger en två skärmar stor arbets yta medans två grafikkort och två skärmar två tangentbord etc går konfigurera som två fristående arbets ytor och användas av två personer som tex spelar mot varandra och jag menar alltså kort med två gpuer som sitter i en slot. går dessa att frikoppla?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dewpo:

Multi seat i linux kräver ett fysiskt kort per seat en begränsning som jag inte tror går gå runt enkelt så ett kort och två skärmar ger en två skärmar stor arbets yta medans två grafikkort och två skärmar två tangentbord etc går konfigurera som två fristående arbets ytor och användas av två personer som tex spelar mot varandra och jag menar alltså kort med två gpuer som sitter i en slot. går dessa att frikoppla?

Jag tror att det blir svårt, eftersom jag gissar att alla utgångarna är kopplade till den ena GPUn.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Jag tror att det blir svårt, eftersom jag gissar att alla utgångarna är kopplade till den ena GPUn.

Tack för den informationen det var det jag ville veta bara att krypa till kritan då och köpa ett moderkort med fler pciX platser