Permalänk
Medlem

nytt radeon r9 280x hjälp snabbt

sådär nu jag har löst alla koder och bios och få tillbaka bilden, och bytt tillbaka till det nya grafikkortet
hur ska jag göra nu för att det skall funka

typ är rädd att få svart skärm igen osv
_________________________________________________________________________________

fattar inte varför det inte går att installera något..
skall jag formatera den igen eller ??

jag installerade filerna i felsäkert läge nu... men självklart gick inte det heller... det står bara "Gick inte att läsa in identifieringsdrivrutinen"
_________________________________________________________________________________
mitt nya grafikkort BALLADE UR totalt under en boot sedan försvann det.. ska jag byta till ett nytt kort efter detta ??

_________________________________________________________________________________

jag formaterade allt... alla diskar, tog bort diskarna och gjorde nya ( tog ut klock batteriet ) och installerade om Windows 7.
jag hade stor bild när jag kom in i Windows och efter jag installerade drivrutinerna så bliv datorn seg och liten bild VAD FAN HÄNDER är kortet korrupt eller något..

______________

ger fan upp nu .. åker och lämnar tillbaka skiten... och hämtar upp ett nytt och se om det löser sig

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

jag drog ut alla sladdar för att sedan öppna datorn och kolla om allt satt som det skulle, och det gjorde det... men när jag startade datorn så är allt svart nu ...

vad ska jag göra nu då ??

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Ta ur grafikkortet, kör på interna grafiken eller ditt gamla GTX460.
Tanka ner senaste bios för moderkortet lägg på USB sticka, hoppa in i moderkortets bios och använd dess verktyg där för att uppgradera bios.

Inte helt säkert att det beror på detta med gammalt bios, men kan vara så.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Inaktiv

Du måste avinstallera alla drivrutiner i från Nvidia. Nvidias drivrutiner tycker inte om att du har bytt grafikkort. Då blir det en massa fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Ta ur grafikkortet, kör på interna grafiken eller ditt gamla GTX460.
Tanka ner senaste bios för moderkortet lägg på USB sticka, hoppa in i moderkortets bios och använd dess verktyg där för att uppgradera bios.

Inte helt säkert att det beror på detta med gammalt bios, men kan vara så.

hade precis samma problem efter uppgradering från HD 6950 till R9 290, vilket löstes med en biosuppdatering, så helt klart värt att testa.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

tjenare, jag bytte ifrån nvidea till amd och nu vill inte datorn ge någon bild vad som man göra ?

den visade bild i början sen så drog jag ur alla sladdar till (moderkoret ,usb,ström,bild) sen så kollar jag om jag har glömt något i datorn typ en ström sladd till grafikkortet så såg jag att allt vart rätt inkopplat och sedan när jag kopplar in allt så vill inte grafikkortet ge bild

hur ska jag göra ???
//tack mvh toad

Försök att boota till felsäkert läge och avinstallera allt som har med nVIDIA att göra

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Och du har installerat Intel chipset drivaren med (som den driver du alltid installerar först på en Intel chipbaserad dator)!?

Permalänk
Inaktiv

Köpte precis ett, detta gör mig orolig. Men nu vet jag iaf att jag skall fokusera på BIOS:et.

Permalänk
Medlem

just nu får jag inte fram någon bild alls, inte ens texten när man startar datorn :/
och så har jag resetat cmol och dragit ut ramminnen så jag bara har 2
__________________________________________________________________________________

LÖST,, ( satte in mitt gamla kort och tryckte på CMOS, så fick jag bild)

nu är jag inne i bios / windows med bild och allt, hur ska jag göra nu så att det inte blir såhär igen ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

löste felet igenom att byta grafikkort, till mitt gamla .. men det gick över till "D7" ist

d7 = no console input devices are found är det någon som vet hur man gör

_________

löste det med cmos

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och flyttade*

Korspostning är, som du redan vet, inte tillåtet. Jag har varit snäll och sammanfogat, men upprepas det riskerar du att trådarna låses. Vänligen respektera denna regeln framöver. Ingen mening att andra hjälpsamma medlemmar ska behöva ge samma svar om och om igen.
Flyttade även tråden till allmänna support då det inte är solklart var felet ligger (grafikkort/moderkort).

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

tack admin,

sådär nu jag har löst alla koder och bios och få tillbaka bilden, och bytt tillbaka till det nya grafikkortet
hur ska jag göra nu för att det skall funka

typ är rädd att få svart skärm igen osv
_________________________________________________________________________________

fattar inte varför det inte går att installera något..
skall jag formatera den igen eller ??

jag installerade filerna i felsäkert läge nu... men självklart gick inte det heller... det står bara "Gick inte att läsa in identifieringsdrivrutinen"
_________________________________________________________________________________
mitt nya grafikkort BALLADE UR totalt under en boot sedan försvann det.. ska jag byta till ett nytt kort efter detta ??

_________________________________________________________________________________

jag formaterade allt... alla diskar, tog bort diskarna och gjorde nya ( tog ut klock batteriet ) och installerade om Windows 7.
jag hade stor bild när jag kom in i Windows och efter jag installerade drivrutinerna så bliv datorn seg och liten bild VAD FAN HÄNDER är kortet korrupt eller något..

______________

ger fan upp nu .. åker och lämnar tillbaka skiten... och hämtar upp ett nytt och se om det löser sig

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

tack admin,

sådär nu jag har löst alla koder och bios och få tillbaka bilden, och bytt tillbaka till det nya grafikkortet
hur ska jag göra nu för att det skall funka

typ är rädd att få svart skärm igen osv
_________________________________________________________________________________

fattar inte varför det inte går att installera något..
skall jag formatera den igen eller ??

jag installerade filerna i felsäkert läge nu... men självklart gick inte det heller... det står bara "Gick inte att läsa in identifieringsdrivrutinen"
_________________________________________________________________________________
mitt nya grafikkort BALLADE UR totalt under en boot sedan försvann det.. ska jag byta till ett nytt kort efter detta ??

https://www.youtube.com/watch?v=BqI6qn_AZrU&feature=youtu.be

_________________________________________________________________________________

jag formaterade allt... alla diskar, tog bort diskarna och gjorde nya ( tog ut klock batteriet ) och installerade om Windows 7.
jag hade stor bild när jag kom in i Windows och efter jag installerade drivrutinerna så bliv datorn seg och liten bild VAD FAN HÄNDER är kortet korrupt eller något..

http://i.imgur.com/nyQMyct.jpg

______________

ger fan upp nu .. åker och lämnar tillbaka skiten... och hämtar upp ett nytt och se om det löser sig

Men testa som ggustafsson skrev och uppdatera bios, kan fungera. Att bilden är för liten beror på overscan som är aktiverat hos amd som default. Går lätt att ändra i catalyst.. Korkat men sant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define R3 | Asrock P67 PRO3 Rev B3 | I5 2500K@4,5GHz | Xigmatek Gaia | Corsair Vengeance LP 8GB 1866MHz | EVGA GTX 970 SSC | XFX core edt. 550W| Intel 320 120GB, Crucial MX100 256GB, WD caviar black 750GB

Permalänk
Medlem

nu när jag startade datorn för att testa uppdatera bios... så vart allt normalt.. stor skärm och allt... efter 20 sec hänger sig datorn i 5 sec så kommer det upp en ruta som säger

"ingen AMD-grafikkorts drivrutin installerad eller också fungerar inte AMD drivrutinen som den skall.
Installera rätt AMD-drivrutin för AMD maskin vara" mysco

___________________

over scan funkade perfect men när jag höger klickar på skrivbordet så kan jag inte komma upp i 4k bara 1920x1080p (använder inte 4k) men så jag vill veta om det funkar

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Vilket kort har du köpt?

radeon r9 280x

_________________________________________________________________________________________

allt löste sig... vet inte varför eller hur .. igenom en omstart som jag redan hade gjort 10,000 gånger ..
och overscan löste bilden perfect

___

men tycker ni att jag ska byta kort efter jag har haft massa färg fel på det ??? redan efter 8-10 timmar

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder