Ingen bild via HDMI, fast datorn hittar TVn

Permalänk
Medlem

Ingen bild via HDMI, fast datorn hittar TVn

Hej!

Igår skulle jag som vanligt koppla in min laptop som jag använder som HTPC till min TV via HDMI. Det har fungerat klockrent innan och igår fungerade det, så gick jag iväg en sväng direkt efter jag startat allt och när ja kom tillbaka var det ingen signal.

Datorn hittar TVskärmen och jag kan ställa in alla inställningar på den i windows samt nvidia/intel hd-grafik, men det blir varken bild eller ljud.

Jag har testat använda tre olika HDMI-kablar och samtliga i alla fyra HDMI-uttag. Samt med en till dator.

Är det troligt att alla mina HDMIuttag är sönder på en ett år gammal TV? Men eftersom jag får fram inställningar så känns det ologiskt att det är så..

Permalänk

Dra ur strömkabeln i en timme till TV:n och testa sedan igen.

Windows, ska den spegla skärmen eller förstora skärmytan? Jag frågar så du inte bara ser en svart bakgrundsbild och antar att den inte funkar.

Om du trycker "info" på fjärrkontrollen, står det något om signal som kommer in eller står det bara "no signal found"?

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
99:e percentilen

Dum fråga, men är TV:n inställd på att ta bilden från den HDMI-ingång till vilken datorn är ansluten?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers