Vart kan jag köpa oculus rift?

Permalänk

Vart kan jag köpa oculus rift?

Som rubriken lyder

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Johansson1:

Som rubriken lyder

Skickades från m.sweclockers.com

Oculus Rift har inte släppts, någonstans. Det är Development Kit 2 (DK2) som har börjat levereras till utvecklare och entusiaster. Det är ingen version menad för allmänheten. Är man ändå riktigt sugen att köpa en beta (alfa?) version så kan man beställa på deras hemsida, då får man dock vänta och vara beredd på en ofärdig version.

Permalänk

Oculus rift 1 vart kan jag köpa? länka gärna sida?

Vart kan jag köpa oculus rift 1???
kan någon länka sida?

Permalänk
Medlem

Finns inte. Den skickades ut som devkit i samband med kickstartern. Beggat är nog det som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk

inte ens 1an?

Permalänk
Jacob Fanboy

Tror all försäljning av Rift gjordes från Oculus själva http://www.oculusvr.com ingen konsumentversion har släpps ännu utan är devkit som finns, plus är första versionen värdelös om du frågar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johansson1:

inte ens 1an?

DK1an var det som kom ifrån kickstartern, däremot kan du göra en beställning på DK2an här.
https://www.oculusvr.com/order/

Personligen väntar jag på den "riktiga" releasen.

Permalänk

Och när är den Riktiga releasen?

Permalänk
Jacob Fanboy
Skrivet av Johansson1:

Och när är den Riktiga releasen?

Finns inget officiellt lanseringdatum men de hoppas på 2015.

Permalänk

Vad är skillnaden på osculus rift 1 och 2?,

som tråden lyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johansson1:

som tråden lyder

Uppdaterade komponenter, fler komponenter. Ny versionen av devkittet helt enket.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

+

Permalänk

Vad tycker ni? ska jag vänta på 2an?? när släpps den för gamers?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Trådar sammanfogade och rubrik ändrad*

det är väldigt onödigt att göra ny tråd om varje liten fråga angående Oculus Rift.

Permalänk
Skrivet av Johansson1:

Vad tycker ni? ska jag vänta på 2an?? när släpps den för gamers?

"2an" är ju den som säljs som dev kit dvs kit för utvecklare eller den som vill ha komplett med buggar å hela kittet.

den riktiga releasen för allmänheten kommer troligen inte förrän tidigast till vintern men troligen inte förrän 2015-2016 om de fått bukt med alla buggar till dess.

som sagt det är ingen hårdvara som fungerar ännu 100% utan fortfarande under utveckling och har en del mer eller mindre kända buggar osv .

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Sa ifall man vill vara med och buggtesta samt vara med i utvecklingen pa en liten skala kan man kopa dem pa deras hemsida? ska ga in och kolla direkt.