Logitech avtäcker G402 Hyperion Fury Gaming Mouse

Permalänk
Melding Plague

Logitech avtäcker G402 Hyperion Fury Gaming Mouse

Schweiziska Logitech utökar G-serien med pekdonet G402 Hyperion Fury Gaming Mouse, där även de snabbaste rörelserna ska kunna snappas upp med den egna sensorn Fusion Engine.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hyperion Fury Gaming Super Ultra Awesome edition!

Vad är det för namn Logitech? Kunde den bara inte hetat G402 istället.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Ser ut som en kameltå. Varför ska tillbehör riktade mot gamers vara så jävla fula nu för tiden?

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Finns det verkligen människor som tycker att dessa namn är tuffa?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Har själv en G502, den är ruskigt snygg i mitt tycke. Den är även sjukt bekväm, önskar bara den hade varit några storlekar större. Frågar är bara varför de släpper en ny modell som ska vara simplare, men bara kostar 100kr mindre?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Avstängd

Jag vill ha en ny version av G600.

Permalänk
Medlem

Vad ska man med sån DPI till? Min G600 har jag ställt in steg mellan 500-1000 (Win-sens i mitten, ingen accel) för att inte få för tok för hög sens.
Är de meningen att man ska dra windows-sensen i botten o ligga på 3-4k dpi eller vad? :S
1khz polling rate känns mer givande tbh.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha den för att det är ett stort G på den.

Permalänk
Medlem

Ok, så vad är känt angående denna ? Någon som är insatt ?

Hur står sig sensorn mot de bästa sensorerna som finns på marknaden idag ?
Är sensorn laser eller optisk ?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Löjligt snabb sensor.
Ingen rör sin arm i 45km i timmen...
Samt skulle musen röra sig i den hastigheten konstant så skulle den slitas ut på 5 timmar, 33 minuter och 20 sekunder.

Ja, jag är uttråkad

Permalänk
Medlem

Skulle hellre se en Furry Edition...
Inte för att jag skulle köpa den men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Löjligt snabb sensor.
Ingen rör sin arm i 45km i timmen...
Samt skulle musen röra sig i den hastigheten konstant så skulle den slitas ut på 5 timmar, 33 minuter och 20 sekunder.

Ja, jag är uttråkad

Då är det ändå rätt imponerande hållbarhet på tassarna vi snackar om. Synd bara att den ska behöva vara så ful och ha ett så fult namn. P12-varning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Finns det verkligen människor som tycker att dessa namn är tuffa?

Skickades från m.sweclockers.com

"G" och referenser till grekiska titaner är tilltalande för vissa.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilka sänka dpi? Kan man inte skala ned upplösningen istället för att försämra den? Men de kanske är det som händer men man har döpt det till dpi för att inte förbrylla användarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

So much Borderlands!
Ea släpper "The Vault" och Logitech släpper "Hyperion"!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Avstängd

Intressant att Logitech har valt att utveckla en egen sensor in-house, istället för att använda an commercial-of-the-shelf (COTS) sensor.

En 32-bitars ARM processor låter väldigt onödigt och väldigt mycket overkill.
Räcker inte en 8-bit Atmel AVR eller nåt?

4000 dpi, låter ju inte så imponerande jämför med Razer som har möss med dubbelt så hög dpi.

Polling är förfrågnigar, och är inte asynkrona events så använder man 1000 Hz polling så gör det att operativ system kärnan får fler wakeup calls och mindre tid att gå ner i microsleep, vilket är dåligt då det ökar strömförbrukningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hellspawned:

Löjligt snabb sensor.
Ingen rör sin arm i 45km i timmen...
Samt skulle musen röra sig i den hastigheten konstant så skulle den slitas ut på 5 timmar, 33 minuter och 20 sekunder.

Ja, jag är uttråkad

det är nog inga problem för en människa att röra sin hand i 45km/h, men sen om man verkligen rör sig så fort vid en dator, det vet jag inte

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Inte så skrikig iaf. Hade gärna sett den i Vitt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Inte så skrikig iaf. Hade gärna sett den i Vitt

Jag hade föredragit en vänsterhänt variant

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Medlem

Y U NO har stöd för lillfingret, typ Func MS-3.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Utseendet bryr jag mig mindre om då man täcker musen med handen. Bekvämt grepp är bra mycket viktigare. Sensorns hastiget lär uppskattas av någon kategori gamers men 32-bit CPU i musen? Den lät lite overkill.

Permalänk
Medlem

Ska läsa på mer om denna, kan vara ok, kan vara skräp.

Permalänk
Medlem

Ser jag fel eller visar bild 4 på löstagbar USB-sladd?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

Är det här ännu en lasermus med anglesnapping/prediction som säljs till okunniga med buzzwords eller en optisk i klass med G400(s)?

Permalänk
Inaktiv

Min gamla G9x börjar ramla isär, en modern mus med liknande form hade gillats!

Permalänk
Medlem

Ok lite mer uppdaterad nu efter läst om musen och Cpates (logitech rep på oc.net) kommentarer.

1. IPSen är marketing enbart.

2. Dom använder INTE deras 3366 sensor som är den bästa på marknaden, utan en sämre som används i G100s Avago AM010 N1301T fast något upphottad då sensorn har låg IPS samt 500hz cap.

3. Cpate(Logitech rep på OC.net) säger att där är nära 0 smoothing vid 2000dpi och lägre, återstår att testa av kunniga för att bekräfta.

4. "Sniper" knappen är hatad på OC.net, även av folk som mig. Den är ivägen för grepp och är totalt värdelös.

5. Fusion softwaren går att stänga av i LGS, men inget man ska göra, stängs det av så når du max 80IPS m.m

6. Quote av Cpate
-"CPI steps are 240-4000 in steps of 80 - so you can get native 400/800/1600/etc.

CPI range was extended, but there is still zero smoothing at 2000 CPI and below. 2080 CPI and above implement 4 frames (<1ms) of smoothing in order to mitigate ripple. Sensors with smoothing levels that people find problematic are typically around 4-7ms."

Största besvikelsen för mig är att dom ej använder 3366, vilket talar negativt inför kommande produkter, ex G102 med 3366 som halva OC.net skriker efter.

Tycker det är idiotiskt att inte använda den bästa sensorn sedan MLT04 (ie3.0) i deras produkter utanför g502, som dom flesta andra håller med om.

För dom som vill läsa mer så börjar det här http://www.overclock.net/t/1499731/after-some-digging-around-...

Permalänk
Medlem

Försök säga hela namnet snabbt 5 ggr i rad!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

När jag provade en mus där man kan ställa in jättehög DPI så blev det som om mouse acceleration var påslaget så fort man pressade upp DPI'n (trots att mouse acceleration var avslaget). Är det så fortfarande eller har man fixat det i dessa moderna möss?

Permalänk

Ne, jag håller mig till min g602, fruktansvärt bra mus. Om man ni klarar den lägre dpin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Intressant att Logitech har valt att utveckla en egen sensor in-house, istället för att använda an commercial-of-the-shelf (COTS) sensor.

En 32-bitars ARM processor låter väldigt onödigt och väldigt mycket overkill.
Räcker inte en 8-bit Atmel AVR eller nåt?

4000 dpi, låter ju inte så imponerande jämför med Razer som har möss med dubbelt så hög dpi.

Polling är förfrågnigar, och är inte asynkrona events så använder man 1000 Hz polling så gör det att operativ system kärnan får fler wakeup calls och mindre tid att gå ner i microsleep, vilket är dåligt då det ökar strömförbrukningen.

Tror ärligt inte din elräkning påverkas rejält av att musen gör interupts när GPU och CPU jobbar för fulla muggar för att ge dig alla FPS de kan... Och i vila lär musen gå ner i energisparläge (det gör iaf alla möss jag vet)

Skrivet av Hellspawned:

Löjligt snabb sensor.
Ingen rör sin arm i 45km i timmen...
Samt skulle musen röra sig i den hastigheten konstant så skulle den slitas ut på 5 timmar, 33 minuter och 20 sekunder.

Ja, jag är uttråkad

Satt precis på samma tanke... VF rör sin arm upp till 1,27m/sekund över skrivbordet?!
Skoj dock att den klarar av att hålla koll på dina rörelser, fort nog för att få fortkörningsböter genom stan...

Skrivet av Mor5ives:

Utseendet bryr jag mig mindre om då man täcker musen med handen. Bekvämt grepp är bra mycket viktigare. Sensorns hastiget lär uppskattas av någon kategori gamers men 32-bit CPU i musen? Den lät lite overkill.

Tycker ALLA moderna spelmöss är overkill. Men å andra sidan, hellre lite overkill, än brist på kraft och problem. Så länge som plånboken klarar av det så...