Bytte grafikkort från 580 till 770 och nya kortet spökar.

Permalänk
Medlem

Bytte grafikkort från 580 till 770 och nya kortet spökar.

Hej!

Jag bytte kort igår och jag får inte det nya kortet att fungera som det ska.

Jag började med att ta bort drivrutiner innan jag bytte kort och installerade de nya och då fungerade det tills jag skulle starta ett spel. Ena skärmen blev grön och den andra röd. Jag testade att installera om drivrutinerna igen utan någon större lycka. Efter detta så blåste jag datorn ren och försökte ännu en gång och problemet är fortfarande kvar.

ASUS P8Z68-V PRO moderkort
ASUS Geforce GTX 770 4GB DirectCU II

Förra kortet var ett Geforce 580.

Vad kan problemet vara? Jag börjar riva håret av mig just nu. Tacksam för snabbt svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla om det finns någon BIOS uppdatering till ditt moderkort.
Vad har du för nätagg?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Vissa moderkort kan behöva en BIOS-update för att klara av vissa grafikkort ur GTX 700-serien. Se om du kan uppdatera BIOS till ditt moderkort Ser att det är ett Z68 så det har något år på nacken.

Permalänk
Medlem

CoolerMaster 1000W

Håller på att att styra upp bios nu för att se om det fungerar. Annars hur är ASUS Z97 korten? Klarar man sig på ett z97-a?

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd med asus z97-a + gtx 770

Permalänk
Medlem

Uppdaterat bios till senaste. Hittar kortet och det är uppdaterat till senaste som kom nyligen.

Så fort det ska utföra något annat än att surfa så blir skärmarna i någon rolig färg för att sedan tappa signalen.

Antingen är kortet ett måndags ex eller så pratar inte moderkortet så bra med grafikkortet. Ska testa i en annan ring imorgon så får vi se.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjofesen:

Uppdaterat bios till senaste. Hittar kortet och det är uppdaterat till senaste som kom nyligen.

Så fort det ska utföra något annat än att surfa så blir skärmarna i någon rolig färg för att sedan tappa signalen.

Antingen är kortet ett måndags ex eller så pratar inte moderkortet så bra med grafikkortet. Ska testa i en annan ring imorgon så får vi se.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det om du bara har en skärm ikopplad?
Hur ser det ut med temperaturerna?
kan ju kanske var värt att lyfta ur och sätta i kortet i pci-e slotten också.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

hade samma problem med min burk när ja skaffa ett 770. men efter att ha laddat ned den biosen som hade "VGA update något något", så löste det sig

Visa signatur

Ghost S1 + Lenovo T5
30" 21:9 IPS 200 Hz

tidigare:
SGPC K39 - 9600k, 1660S, 350w 1U