letar efter 2.1 med en bra bass.

Permalänk

letar efter 2.1 med en bra bass.

hejsan! Detta är mitt första inlägg på Sweclockers! (so no hate plz)

jag letar efter 2.1-system till datorn som har en bra bass och ljud, har kollat runt lite men hittar inga reviews om hur bassen och ljudet är på produkten. men jag har kollat på några "creative" å "logitech" 2.1-system men har inte en riktigt bild hur dom låter.

priset ska vara 1000kr å neråt (jag vet att man inte kan få system med en bra bass å ljud för den summa pengar men något som är likt dom dyra system hade varit okej för mig)

Tack i förhand!

Permalänk
Avstängd

Hej och välkommen till swec!

Jag själv har Logitech Z 2300, men dessa säljs inte mer, bra ljud och bra bas, för mig iaf då detta med ljud är väldigt personligt.

Men hittade dessa, lite över din budget, men bra omdömen på prisjakt, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=654570

Som du skriver så är det svårt att få "bra" bas för tusenlappen, då är det nästan bättre att kolla på blocket/begagnat, och lyssna på produkten före köp, om det nu är möjligt.

Permalänk
Inaktiv

Ofta kan du gå och lyssna på exempelvis elgiganten. Annars rekommenderar jag det dyraste du kan köpa från logitech, då får du mycket bas.

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla efter en begagnad 80-90 tals stereo på nån lokal loppis.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Min granne använder dessa Andersson högtalare till sin dator, det är ett himla bra ljud i dessa o med bra tryck:

http://www.netonnet.se/art/dator/datorhogtalare/stereohogtala...

http://www.netonnet.se/art/dator/datorhogtalare/stereohogtala...

Permalänk

Tack för svaren! Ska kolla runt lite på blocket å kolla på tex Elgiganten/mediamarket mm, om jag kan lyssna på produkten innan man köper. Ni få gärna skriva mer om ni hittar något!

Tack igen!

kanske kan be morsan lägga in lite pengar till logitech z623:an om jag inte hittar något

Permalänk
Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Permalänk

Corsairburkarna är absolut värda att satsa på.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

KÖP! Dessa låter bra och har fått bra kritik.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem

Swans M10 ska vara bra, men kanske inte SÅ mycket fokus på bas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Swans M10 ska vara bra, men kanske inte SÅ mycket fokus på bas.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har både Corsair SP2500 och Swans M10 och Corsairburkarna är bra mycket bättre.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne Anka:

Jag har både Corsair SP2500 och Swans M10 och Corsairburkarna är bra mycket bättre.

På allt eller bara bas?
Värt att nämna att de kostar dubbelt så mycket också.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

På allt eller bara bas?
Värt att nämna att de kostar dubbelt så mycket också.

På allt tycker jag. Framförallt är det mycket bättre kräm i Corsairburkarna där Swans M10 är lite klena.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg