Permalänk
Medlem

Sennheiser pc 360 med soundblaster cinema

Hej alla kunniga! Inet har ju en bra deal på sennheiser pc 360 och jag funderar på att köpa ett par. Jag undrar bara om jag kommer kunna utnyttja virtuell 7.1 surround med hjälp av soundblaster cinema, eller behöver jag ett par hörlurar med stereo 2.0?

Permalänk
Rekordmedlem

Pc 360 är stereo.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag vet, men syftar 2.0 till stereo eller är det en annan typ av stereo?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

2.0 syftar på stereo, det som anges är egentligen hur många separata kanaler det finns och hur det aktiva delningsfiltret arbetar, 2 toppar (stereo) .0 inga basmoduler.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ok, så det är alltså ingen skillnad på stereo och stereo 2.0. Tack så mycket! Blir ett köp:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Den första siffran "2" anger att det är stereo eftersom den syftar på "höger och vänster kanaler" sedan kan man ha basar men troligen inte mer än 2 baskanaler om det är 2 kanaler i toppen, 2.0, 2.1 och 2.2 är alltså "normal stereo" även om det skulle gå att göra på lite andra sätt så är det inget man brukar använda eller kalla stereo, dessutom så är det ju lurar du avser och inte högtalare och hörlurar sprider ju inte ljudet utan man hör i princip endast den kanal som sitter vid respektive öra och ljudet från den andra kanalen dämpas väldigt mycket så det är rätt meningslöst med annat än stereo i hörlurar eftersom man ändå måste manipulera ljudet via nån surroundprocessor för att kunna höra rikningar via hörlurar, det räcker inte med att ha flera elemant i luren eftersom ljuden ändå inte hörs i "andra örat" utan nån forma av processning typ Dolby headphone (som nog är det Creative härmar lite och döper om för att slippa betala licenser)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.