Sony dissar EA Access

Permalänk
Melding Plague

Sony dissar EA Access

I ett uttalande sågar Sony den Xbox One-exklusiva prenumerationstjänsten EA Access, som enligt utsago utvärderats och inte erbjuder något mervärde för Playstation-kunder.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-Z97X-UD3H CPU: Intel i5 4690k GPU: Gigabyte GTX 1080 G1 PSU: EVGA Supernova G2 750w RAM: Corsair vengeance 8GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Trist inställning av Sony och det känns ju uppenbart att de inte vill ha konkurens till sina egna tjänster. Skulle vara bra om det kom fler liknande tjänster så att man banar väg för att i framtiden kanske kan få till något Spotifyliknande fast för spel.

Permalänk
Snusfri

Sony vinner mer och mer denna generation i konsolkriget.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dpa:

Trist inställning av Sony och det känns ju uppenbart att de inte vill ha konkurens till sina egna tjänster. Skulle vara bra om det kom fler liknande tjänster så att man banar väg för att i framtiden kanske kan få till något Spotifyliknande fast för spel.

O herregud vilka hemska förhandlingar det måste bli. Med tanke på hur mycket Spotify har kämpat bara för att få med vissa musikstudior.
Men, jag håller med dig, och tycker likadant. Detta låter som ett uselt "min pappa har bättre saker än din" argument... Och om tex Steam eller andra liknande tjänster hade kunnat fungera så att man kan hyra spelen per månad (även de större då), med en fast peng varje månad hade varit kanon.
Blir som en utgift man kan budgetera för, och är spelen bra så kommer de spelas, medan de meningslösa snabbt kommer avinstalleras. Hur man än set det så kan man bara spel ett spel åt gången ändå, även om man har flera installerade.

Permalänk
Avstängd

Varken GS4 eller XBOne är något att ha ändå, vi får hoppas EA drar igång detta till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Sony vinner mer och mer denna generation i konsolkriget.

Hur menar du nu? Jag tycker det är riktigt ruttet att de slår ner möjligheten att spela ett X antal EA-spel för 200 kr/år. Om man inte vill ha tjänsten är det ingen som tvingar en, du kan fortfarande köpa vanliga spel och köra på som vanligt men för mig, och flera tusentals till, är det helt perfekt. Fanboy månne?

Permalänk
Medlem

betala extra för att få tillgång till ett spel några dagar tidigare, låter som kantpuck på lurendrejeri. Då de flesta spel idag dras med buggar och liknande är detta bara ett sätt att komma snabbare ut med första "funka lite bättre" patchen.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

betala extra för att få tillgång till ett spel några dagar tidigare, låter som kantpuck på lurendrejeri. Då de flesta spel idag dras med buggar och liknande är detta bara ett sätt att komma snabbare ut med första "funka lite bättre" patchen.

Det är ju inte det enda du betalar för så vad är konstigt med det? Jag har betalat för Early Access till FIFA 2 år i rad och kommer göra det nu till hösten igen.

Permalänk
Medlem

Nu låter det lite som att de är ledsna för att de blivit 'stulna på konfekten' och vill nedvärdera tjänsten, tråkigt nog med tanke på att det förmodligen finns en uppsjö av PS4-användare som mer än gärna hade sett denna tjänst blivit tillgänglig även för dem.

Utan att veta hur förhandlingarna gick till och vilka krav Sony respektive EA hade, men kunden bör komma främst. MS och dess användare är nog mer än glada att de lyckats få detta exklusivt till sin konsol.

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Sony vinner mer och mer denna generation i konsolkriget.

Sony vinner genom att inte erbjuda sina konsumenter intressanta tjänster? Även om jag inte äger en nyare konsol och antagligen aldrig kommer göra det så är 200kr / år ett jävligt bra pris för det man får av EA Access.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Jag gillar Sony men vilka är dom att bestämma hurvida värdet på EA Access är bra eller inte? Låt kunderna bestämma det Sony!

Sen att Playstation Plus ökat kraftigt beror nog mycket på att det krävs för att spela multiplayer på PS4 och den har sålt riktigt bra också.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

We don’t think asking our fans to pay an additional $5 a month for this EA-specific program represents good value to the PlayStation gamer

Urdumt sagt. Det är ju en möjlighet att betala för tjänsten om man VILL. Det som händer nu är ju bara att man tar bort möjligheten att få välja själv.

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag gillar Sony men vilka är dom att bestämma hurvida värdet på EA Access är bra eller inte? Låt kunderna bestämma det Sony!

Sen att Playstation Plus ökat kraftigt beror nog mycket på att det krävs för att spela multiplayer på PS4 och den har sålt riktigt bra också.

Jag slutade gilla Sony efter de här skandalerna:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootkit...
http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Network_outage

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag gillar Sony men vilka är dom att bestämma hurvida värdet på EA Access är bra eller inte? Låt kunderna bestämma det Sony!

Sen att Playstation Plus ökat kraftigt beror nog mycket på att det krävs för att spela multiplayer på PS4 och den har sålt riktigt bra också.

Jag håller med dig. Sony försöker låtsas att de säger nej för de bryr sig om oss och våra pengar.

Fast Sony, jämfört med Microsoft, är ändå som Jesus och Satan.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli trött på alla onödiga online-tjänster, vad håller de på med?!

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag gillar EA så mycket längre, vad de än gör så bådar det illa för oss konsumenter. "Flopp-utgivare" är vad de är!

Permalänk
Medlem

Sony lanserar snart sin egen tjänst PSNOW. Jag tror inte att de vill se prenumerationstjänster för enskilda utgivare i relation till det.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Så Sony dissade EA som i sin tur kom fram till att Playstation inte var en lämplig plattform? Inte oväntat. EA gjorde exakt samma sak mot Nintendo. Nintendo vägrade att ha Origin på sin konsol och helt plötsligt så var Wii U fel konsol för EA's spel. Den var helt enkelt inte "tillräckligt kraftfull".

EA är full av skit som vanligt. Man tror varje gång de gör något bra att det kommer vända, men icke då. Om EA's moral kunde jämföras med vikt så skulle de vara världens största jojobantare där jojon konstant trasslar in sig själv.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk

Jag är kluven i frågan. Å ena sidan är EA jordens vidrigaste företag och bör bli nekade av alla så att de tvingas att rycka upp sig (jag är en hycklare då jag kommer att köpa NHL 15 i september). Å andra sidan gillar jag aldrig när företag "bestämmer" vad jag tycker. Å tredje sidan är jag rejält trött på alla tjänster hit och dit och jag orkar fan inte registrera mig på fler tjänster snart.

Permalänk
Medlem

Bojkotta konsolvärlden!!

Ett gäng lobbyister som köper till sig IP:erna och utvecklarna för att få de exklusiva titlarna på sin sida så konsolerna skall sälja.
Det är i princip en märkesdator med samma arkitektur, BYGG en HTPC stötta STEAM och STEAM OS det är framtiden!

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk

Vem bryr sig om EA. Allt dom sätter tänderna I blir altid 10x sämre. Men vill man använda denna tjänst för att spela 10/1000000 titlar som är ok go ahead Vi som har PC så räcker steam.

Permalänk
Inaktiv

Sony vill troligen inte ha några konkurrenter samt att man är sur över sammarbetet mellan MS och EA. Inte helt orimligt. Trist kommentar, speciellelt då många inte verkar instämma med vad Sony påstår att deras kunder tycker. Försäljningssiffrorna för EA-titlarna bör även styrka detta.

Detta får mig samtidigt tänka tillbaks på någon E3 innan Portal 2 skulle släppas. Innan hade Valve ratat Sony och deras PS3 och helt plötsligt mitt under Sonys E3-visning dyker upp Gabe Newell upp på scenen och talar varmt om Sony och deras PS3. Nu blev det ju bara Portal 2 som fick Steam men nog var väl förhoppningarna större än så från Valves sida?

Upp till Sony om de vill ha såväl kunder, utgivare samt spel. Är ju inte direkt som att Sony är ensamma på marknaden.

Permalänk
Medlem

Avskyr också EA och säger varje år att jag inte skall köpa kommande NHL.. Likt förbannat sitter man där varje höst/vinter med senaste spelet :/

En prenumeration som denna hade fungerat utmärkt för mig - men jag har svårt att tro att den nyaste versionen kommer tillräckligt fort. Om det å andra sidan handlar om nån månad eller två så kan det vara en acceptabel kompromiss.

Tycker alla sportspel borde säljas enligt prenumerationsviset. Tråkigt att betala en engångssumma varje år för typ uppdaterade laguppställningar.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Tycker nog att jag klarar mig utan EA och deras äckelfasoner. Enda extrabetaltjänsten jag skulle betala för är Steam... *drool*

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Som väntat Sony är för giriga och vill inte ha konkurrens.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Som väntat Sony är för giriga och vill inte ha konkurrens.

Bara en fråga hur är man girig och inte vill ha konkurrans när man behöver ha playstation plus för att isf kunna komma åt ea access?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Bojkotta konsolvärlden!!

Ett gäng lobbyister som köper till sig IP:erna och utvecklarna för att få de exklusiva titlarna på sin sida så konsolerna skall sälja.
Det är i princip en märkesdator med samma arkitektur, BYGG en HTPC stötta STEAM och STEAM OS det är framtiden!

Har du en foliehatt till övers?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av weawer:

Bara en fråga hur är man girig och inte vill ha konkurrans när man behöver ha playstation plus för att isf kunna komma åt ea access?

PSN+ behövs väl ändå bara för att spela online?

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att EA-Access kommer vara riktigt dåligt så att folk äntligen slutar köpa deras produkter...