Acer Aspire Switch 10

Permalänk
Melding Plague

Acer Aspire Switch 10

Med ett flexibelt dockningstangentbord och mer exklusivt materialval hoppas Acer kunna ta sig an storsäljaren Asus Transformer Book T100. SweClockers sätter Aspire Switch 10 på prov.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Administrativ avgift

Jacob nöjd med något med så lite pixlar ? Givet köp för alla nu ju!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Sweclockers säger bra produkt "Bra byggkvalitet och i övrigt goda egenskaper".

Sedan läser man "Surfplattan tippar bakåt vid maximal lutning"....

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Sweclockers säger bra produkt "Bra byggkvalitet och i övrigt goda egenskaper".

Sedan läser man "Surfplattan tippar bakåt vid maximal lutning"....

Sedan kan man ju fundera lite på vad som menas med "maximal lutning" är det sådan stor lutning vid tippandet som ingen ens tänker på att använda, för att det går inte att se/läsa. Så spelar det mindre roll.

För inte tippar man så mycket så att det blir störtjobbigt. Då tar jag av plattan istället.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Citat:

[...]en bättre helhetslösning än Asus Transformer Book T100, någonting Acers kombattant till stor del lyckas med.

T100 tippar då inte bakåt! Dålig recension. Jk. T100 verkar ändå att rekommendera över Acer:n, trots prisskillnaden. Fast vita datorprylar är ju väldigt inne...

Visa signatur

Fractal Design North
Ryzen 5600X
Vega 56

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av BeanoBauer:

Sweclockers säger bra produkt "Bra byggkvalitet och i övrigt goda egenskaper".

Sedan läser man "Surfplattan tippar bakåt vid maximal lutning"....

Den punkten lades till efter att sammanfattningen var klar och det står mer om det på sida två. Jag förstår att det såg väldigt negativt och konstigt ut utan någon kontext på samma sida, därför lade jag nu till ett stycke om det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Klockren recension som vanligt Jacob
En annan fråga bara när vi ändå är igång, har du nåt hum om når Surface PRO 3 kan väntas dyka in i testlabbet? Vet att jag frågat dig detta förut, men tänkte om du fått nån ny info

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

inget nytt meh:)

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Batman:

Klockren recension som vanligt Jacob
En annan fråga bara när vi ändå är igång, har du nåt hum om når Surface PRO 3 kan väntas dyka in i testlabbet? Vet att jag frågat dig detta förut, men tänkte om du fått nån ny info

Tack!

Som du säkert redan vet är säljstarten i slutet av augusti. Det senaste Microsoft Sverige sagt är att samples bör dyka upp i början av augusti och att de inte hört någonting konkret från HQ. Jag gör så att jag slår en signal dit imorgon och återkommer om jag får reda på någonting nytt!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Tack!

Som du säkert redan vet är säljstarten i slutet av augusti. Det senaste Microsoft Sverige sagt är att samples bör dyka upp i början av augusti och att de inte hört någonting konkret från HQ. Jag gör så att jag slår en signal dit imorgon och återkommer om jag får reda på någonting nytt!

Du är för bra du

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Snusfri

Intressant, men tyvärr för liten för mig.
Kommer det en hybrid med 1600x900 eller 1920x1080 och 12-13" för runt 4-4k5 så är jag synnerligen intresserad.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är Onenotefreak så måste jag ha wacompenna eller motsvarande annars går det fetbort.

Permalänk
Medlem

Men Meeehhh!! Känns som en pryl som är skitrolig första veckan, andra veckan ligger den och tittar på en "varför använder du inte mig? är mitt batteri kasst nu igen?" och tredje veckan försöker man kränga den på blocket för inköpspris.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Den punkten lades till efter att sammanfattningen var klar och det står mer om det på sida två. Jag förstår att det såg väldigt negativt och konstigt ut utan någon kontext på samma sida, därför lade jag nu till ett stycke om det.

Strålande recension men nu kommer den svåraste, vilken platta skulle du välja, högst teoretiskt och subjektivt:

  • Dell Venue 11

  • Asus T100

  • Asus Switch 10

Frågar just då du har erfarenhet med alla tre...

Har länge varit sugen på en platta windowsplatta men det lutar åt en androidplatta med högre dpi för mindre pengar just då Windowsplattorna känns så handikappade med 2GB ram även om det är x86 kapabla.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av DavidtheDoom:

Strålande recension men nu kommer den svåraste, vilken platta skulle du välja, högst teoretiskt och subjektivt:

  • Dell Venue 11

  • Asus T100

  • Asus Switch 10

Frågar just då du har erfarenhet med alla tre...

Har länge varit sugen på en platta windowsplatta men det lutar åt en androidplatta med högre dpi för mindre pengar just då Windowsplattorna känns så handikappade med 2GB ram även om det är x86 kapabla.

Valet mellan Asus Transformer Book T100 och Acer Aspire Switch 10 är för mig enkelt. Behöver du inte batteritiden Asus erbjuder är Acers hybrid bättre på så gott som alla punkter.

Dell Venue 11 Pro är svårare då den är i en annan prisklass. Förutom ett högre startpris saknas dockningsstationen och har du det behovet springer slutpriset snabbt iväg. Annars är den på pappret en bättre produkt med snabbare processor och mer högupplöst samt ljusstarkare skärm. Den stora nackdelen mot de andra två är att Dell Venue 11 Pro väger rätt mycket mer och är jobbigare att använda i längden.

Gällande mängden RAM är det ingen nackdel på grund av själva operativsystemet, utan för att det är möjligt att köra vanliga Windows-program (vilket man självklart vill göra när möjligheten finns?). När surfplattan faktiskt används som just en surfplatta skulle jag säga att kapaciteten på RAM-minnet är ett lika stort problem på Windows som det är på Android.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Jacob:

Valet mellan Asus Transformer Book T100 och Acer Aspire Switch 10 är för mig enkelt. Behöver du inte batteritiden Asus erbjuder är Acers hybrid bättre på så gott som alla punkter.

Dell Venue 11 Pro är svårare då den är i en annan prisklass. Förutom ett högre startpris saknas dockningsstationen och har du det behovet springer slutpriset snabbt iväg. Annars är den på pappret en bättre produkt med snabbare processor och mer högupplöst samt ljusstarkare skärm. Den stora nackdelen mot de andra två är att Dell Venue 11 Pro väger rätt mycket mer och är jobbigare att använda i längden.

Gällande mängden RAM är det ingen nackdel på grund av själva operativsystemet, utan för att det är möjligt att köra vanliga Windows-program (vilket man självklart vill göra när möjligheten finns?). När surfplattan faktiskt används som just en surfplatta skulle jag säga att kapaciteten på RAM-minnet är ett lika stort problem på Windows som det är på Android.

Tack, fick mig en tankeställare, alltid skönt med lång batteritid så man slipper ladda en massa men på något sätt tilltalar Asus plattan mig på ett annat sätt, ser mer gedigen ut och även anslutningen mellan platta och dockningsstation till talar mig lite mer då den är mekanisk och inte "bara" magnetisk.

Ber om ursäkt för den oklara formuleringen från min sida, självklart syftar jag på att mängden ram blir ett problem om man ska köra x86 grejer och inte när man använder det som en surfplatta med appar eller bara för att det är just windows/x86.

Möjligheten att köra ordentliga x86 känns lite begränsat pga ram:en. Dock kan jag notera att jag skriver detta inlägget på min HP Mini110 som är en Netbook från 2010 med en Intel Atom N455, jag har uppgraderat till 2GB Ram DDR2. Hade jag bara haft en SSD eller kanske kört direkt från ett litet snabbare SD-kort hade upplevelsen kanske förbättrats.
(Vilket förövrigt har den bästa skärmen jag har sett på en netbook och även kontrast/färg/betraktningsvinklar vida överträffar "ordentliga" laptops i prisklassen upp mot 5-6000kr i de flesta fall, även om upplösningen lämnar lite att önska såklart).

Jag tror att det delvis är psykologiskt att det tar emot att gå från en 4år gammal produkt med 2GB DDR2 till en ny produkt med 2GB DDR2 även när övriga komponenter är bättre.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Intressant, men tyvärr för liten för mig.
Kommer det en hybrid med 1600x900 eller 1920x1080 och 12-13" för runt 4-4k5 så är jag synnerligen intresserad.

Just de faktum att 1366x768 och 32-bitars OS med 2GB RAM känns som fel sidan av 2010. Vi får se om det kommer nått med 1080p, x86_64 och 4GB från ASUS i höst kanske. Då kanske man kan tänka sig en sådan här hybrid.

Permalänk
Medlem

Tack för en bra recension!

Sen har jag svårt för Acers och många andras beslut att inte ha batteri i tangentbordsdockan. Frugans W510 har det och får då runt 18 timmar användning. Eller fick iallafall innan den nu efter något år börjat krångla lite (mjukvarufel som är svårfixat). Då de här har en variant med HDD så hade de väl även kunnat slänga in ett batteri istället för disk och sålt som långlivad variant?
Tycker det känns Netbook all over när de försöker få den att likna en vanlig Laptop så mycket som möjligt och helt släpper det som dessa datorer faktiskt gör bäst, batteritid, surf och litet format. Det jag dock verkligen gillar är något som tidigare nämnt, skärmarna på dessa hybrider är oftast många klasser bättre än de i laptops som koster någon tusenlapp mer. Dock på bekostnad av upplösning..

Jag gillar dessa maskiner skarpt som plattor med IE men har känt att det saknas appar i stor utsträckning. Sen går det ju lätt att skifta över till skrivbordet och det fungerar tillräckligt bra tycker jag även om det så klart är supersegt jämfört med en "riktig" dator.

Denna hybrid verkar trevlig som alternativ till T100 och riktigt bra att Acer löst sina tidigare pekplatteproblem (W510) samt lagt till stöd för enklare gester.

Nu hoppas jag på att de får lite samma utveckling som tablets, högre upplösning, lättare vikt, mer RAM och längre batteritid. Jag ser dessa som de viktiga områdena, sen får CPU etc gärna följa med men då hamnar vi lätt i att plattformens fördelar försvinner lite.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, ASUS RX 580 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Permalänk
Datavetare
Skrivet av DavidtheDoom:

Strålande recension men nu kommer den svåraste, vilken platta skulle du välja, högst teoretiskt och subjektivt:

  • Dell Venue 11

  • Asus T100

  • Asus Switch 10

Frågar just då du har erfarenhet med alla tre...

Har länge varit sugen på en platta windowsplatta men det lutar åt en androidplatta med högre dpi för mindre pengar just då Windowsplattorna känns så handikappade med 2GB ram även om det är x86 kapabla.

Har väldigt mycket erfarenhet av V11P och använt T100 en hel del då kollegor på jobbet har denna. Som Jacob säger är det inte samma prisklass, men man kan konstatera att det är bara jag som fortfarande använder enheten dagligen.

De klagomål man kan ha på T100 är att V11P har 30% högre "turbo boost" och även den kan kännas lite trög när man kör "vanliga" program. Sedan är i.o.f.s. tangentbordet en extrakostnad på V11P, men i min mening är det också ett klart bättre tangentbord (är faktiskt positivt överraskad hur bra det är) + att V11P har extra batteri i tangentbordet vilket enligt Jacobs test ger batteritid på upp emot 18 timmar vid surf!

Initialt använde jag den mest som pekplatta, men dels är det problem med få "appar" sedan har jag personligen lite svårt att lura ut vad man ska ha en platta till. Har "smart" mobil som jag använder på språng och annars vill jag har ett "riktigt" tangentbord så man kan göra "riktigt" jobb. Så idag använder jag den nästan uteslutande som laptop då min andra laptop är 15" och därmed inte så portabel...

2GB RAM är dock ett problem i vissa lägen, själv kör jag ändå en virtuellt instans av Linux där jag bedriver programutvecklning via Cygwin/SSH från Win8.1. Linux-gästen klarar sig fint med 512MB RAM men den får använda alla 4 kärnor.

Ett ännu större problem är 64GB HD. 128GB hade varit tillräckligt och har inte det minsta problem med att det är eMMC som vissa hävdar är för långsamt. Nu har jag "löst" detta med ett 64GB SD-card där bl.a. Linux-avbilden ligger, men SD-card har väldigt dålig random-access prestanda (att kopiera stora filer går rätt OK, är många småanrop som är segt).

Har naturligtvis inte använt T100 alls lika mycket, men personligen tycker jag skillnaden i pris mellan T100 och V11P mer än väl vägs upp av hur mycket bättre den senare än om man främst är ute efter en liten laptop som kan används som pekplatta då och då.

Om det primära målet är att använda den som platta tror jag T100 eller möjligen Switch 10 (har aldrig använt den) är mer prisvärda. Modern UI apparn är så triviala att Z3470 är mer än nog, Z3470 är trots allt ungefär lika snabb som Apples A7 som i sin tur sopar banan med de flesta andra pekplattorna CPU-mässigt...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk

Väldigt bra skriven recension som vanligt Jacob! Alltid lika kul att läsa

Visa signatur

Chassi: Phanteks Eclipse p400 | Mobo: ASUS Sabertooth Z77 | CPU: Intel Core i7 3770k 4.4GHz | GPU: EVGA Geforce GTX 1070 FTW | RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | PSU: Corsair RM750x | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD/ 2x4TB & 3X8TB Seagate IronWolf | Kylning: Deepcool Captain 240 EX RGB

Permalänk
Datavetare

Har till slut haft tid att läsa denna recension, är ju mer intresserad av CPUer och mobila enheter än av desktop GPUer som drar >300W...

Håller med andra här, riktigt bra artikel. Verkar också som jag och Jacob har väldigt lika syn på hur pass väl dagens Atom fungerar i "vanliga" Windows program, dessa enheter kan helt klart användas som laptops (detta skrivs på min Venue 11 Pro med tangentbords-dockan) men det går inte att komma ifrån att saker och ting är märkbart segare än på en laptop med "big-core" CPU.

Gissar att Acer Aspire Switch 10 är en betydligt mer prisvärd pekplatta jämfört med V11P, men inte alls lika bra laptop då V11P har 1920x1080 skärm + vad det låter som, betydligt bättre tangentbord (som dock är extrautrustning).

Skulle vara kul att ha med lite tester eller i alla fall lite kommentarer kring hur bra spel som Asphalt 8 och Reckless Racning fungerar på Switch 10. De är helt klart spelbara i 1920x1080 men det är inte 60FPS...

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yoshman:

Har väldigt mycket erfarenhet av V11P och använt T100 en hel del då kollegor på jobbet har denna. Som Jacob säger är det inte samma prisklass, men man kan konstatera att det är bara jag som fortfarande använder enheten dagligen.

De klagomål man kan ha på T100 är att V11P har 30% högre "turbo boost" och även den kan kännas lite trög när man kör "vanliga" program. Sedan är i.o.f.s. tangentbordet en extrakostnad på V11P, men i min mening är det också ett klart bättre tangentbord (är faktiskt positivt överraskad hur bra det är) + att V11P har extra batteri i tangentbordet vilket enligt Jacobs test ger batteritid på upp emot 18 timmar vid surf!

Initialt använde jag den mest som pekplatta, men dels är det problem med få "appar" sedan har jag personligen lite svårt att lura ut vad man ska ha en platta till. Har "smart" mobil som jag använder på språng och annars vill jag har ett "riktigt" tangentbord så man kan göra "riktigt" jobb. Så idag använder jag den nästan uteslutande som laptop då min andra laptop är 15" och därmed inte så portabel...

2GB RAM är dock ett problem i vissa lägen, själv kör jag ändå en virtuellt instans av Linux där jag bedriver programutvecklning via Cygwin/SSH från Win8.1. Linux-gästen klarar sig fint med 512MB RAM men den får använda alla 4 kärnor.

Ett ännu större problem är 64GB HD. 128GB hade varit tillräckligt och har inte det minsta problem med att det är eMMC som vissa hävdar är för långsamt. Nu har jag "löst" detta med ett 64GB SD-card där bl.a. Linux-avbilden ligger, men SD-card har väldigt dålig random-access prestanda (att kopiera stora filer går rätt OK, är många småanrop som är segt).

Har naturligtvis inte använt T100 alls lika mycket, men personligen tycker jag skillnaden i pris mellan T100 och V11P mer än väl vägs upp av hur mycket bättre den senare än om man främst är ute efter en liten laptop som kan används som pekplatta då och då.

Om det primära målet är att använda den som platta tror jag T100 eller möjligen Switch 10 (har aldrig använt den) är mer prisvärda. Modern UI apparn är så triviala att Z3470 är mer än nog, Z3470 är trots allt ungefär lika snabb som Apples A7 som i sin tur sopar banan med de flesta andra pekplattorna CPU-mässigt...

Det mest avancerade jag kommer göra på en 10" är nog inte mer än eventuellt ett supersimpelt spel, typ FTL eller minecraft, vilket den bör klara galant (läs, spela på en annan hostad vanilla server).
Sedan är det det sedvanliga, surf, film, skriva lite dokument, skriva massa på sweclockers och youtube tittande.

Tror nog jag inte behöver kraften eller direkt heller upplösningen av V11, även om det är trevligt med hög DPI. Sitter som sagt med N455 så Z3470 kommer vara så fantastiskt mycket snabbare att jag inte är direkt behov av mycket snabbare grejer.

(Allt riktigt sköts nog via desktopen).

Som du ser dock så kommer jag använda datorn primärt som en väldigt liten och lätt laptop så tangentbordet är en viktig faktor, sitter på en HP Mini 110 som har ett väldigt trevligt tangentbord för att vara så tunt.

Snabb fråga, vad tror du går fortast för random access?, SD kort eller Nano-USB sticka? Tänker mig att den bättre kontrollern på USBstickan kanske gör den lite snabbare om man vill utöka.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Batman:

Du är för bra du

Lyckades till slut störa en av mina kontakter under semestern. Som det ser ut idag får vi ett testexemplar ungefär en vecka innan Sverige-lanseringen i slutet av månaden. Tyvärr är det under en period där vi har annat i pipen, men siktar självklart på att få ut recensionen så tidigt som möjligt...

Skrivet av DavidtheDoom:

Tack, fick mig en tankeställare, alltid skönt med lång batteritid så man slipper ladda en massa men på något sätt tilltalar Asus plattan mig på ett annat sätt, ser mer gedigen ut och även anslutningen mellan platta och dockningsstation till talar mig lite mer då den är mekanisk och inte "bara" magnetisk.

Vill du ha någonting som känns gediget ska du inte ha Asus Transformer Book T100, den känns plastig och baksidan blir full av fingeravtryck på nolltid. Kvalitetskänslan i Acer Aspire Switch 10 utan tvekan bättre, men som sagt kommer på bekostnad av batteritiden.

Skrivet av virtual void:

Skulle vara kul att ha med lite tester eller i alla fall lite kommentarer kring hur bra spel som Asphalt 8 och Reckless Racning fungerar på Switch 10. De är helt klart spelbara i 1920x1080 men det är inte 60FPS...

Jag har haft fullt upp de senaste dagarna, men tänkte försöka hinna med att spela lite Asphalt 8 och Reckless Racing ikväll innan Aspire Switch 10 måste skickas tillbaka. Förslag på andra krävande speltitlar i Windows Store är också välkomna, så ska jag försöka hinna med att kommentera dessa till framtida tester av hybridenheter.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Lyckades till slut störa en av mina kontakter under semestern. Som det ser ut idag får vi ett testexemplar ungefär en vecka innan Sverige-lanseringen i slutet av månaden. Tyvärr är det under en period där vi har annat i pipen, men siktar självklart på att få ut recensionen så tidigt som möjligt...

Det låter fantastiskt Jacob

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Min t100 tippar definitivt bakåt vid max baklut. Beror ju iofs på vinkel på underlaget såklart. 100% platt så lutar min.

Superkul format! Ser gärna en andra usb samt bättre anslutningsmöjligheter (minidisplayport till hdmi funkade ej på min asus, men det är ju iofs annan modell såklart).

Poängteras bör ändå att det typ är funktionslöst mer eller mindre att ha skärmen separat utan någon typ av hållare. Jag har inget case till min och även om jag bara vill använda touch använder jag ändå tangentbord ikopplat för att få en skön vinkel, att hålla en tablet i handen/knät är ingen höjdare asså.

Lär köpa en sån här om typ 2-3 år då det förhoppningsvis går att köra full hd utan lagg + kanske nåt mer kul. Passar perfekt för tråkiga bussresor, som resedator eller som slösurfmaskin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon här som äger en Switch 10 och som isåfall inte har haft ptoblem med Windowsknappen på själva plattan? Den har nämligen en benägenhet att "fastna" i intryckt läge vilket bland annat innebär att volym och powerknapparna slutar at fungera.

Det finns en lång tråd att läsa angående detta på Acers egna supportforum, där det är pinsamt tyst från Acer själva.
Länk till tråden:
http://community.acer.com/t5/Windows-Tablets/Button-issues-with-Acer-Aspire-Switch/td-p/253828

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Yoshman:

Skulle vara kul att ha med lite tester eller i alla fall lite kommentarer kring hur bra spel som Asphalt 8 och Reckless Racning fungerar på Switch 10. De är helt klart spelbara i 1920x1080 men det är inte 60FPS...

Nu har jag haft tid att spela lite!

Reckless Racing tyckte jag det var ett riktigt bra flyt i hela tiden och skulle säga att det är 60 FPS eller däromkring. Asphalt 8 når däremot inte hela vägen fram och bitvis sjunker FPS:en märkbart, men jag skulle fortfarande säga att det är strax över 30 FPS-strecket i alla/de flesta fallen.

Skrivet av No_Jah:

Är det någon här som äger en Switch 10 och som isåfall inte har haft ptoblem med Windowsknappen på själva plattan? Den har nämligen en benägenhet att "fastna" i intryckt läge vilket bland annat innebär att volym och powerknapparna slutar at fungera.

Det finns en lång tråd att läsa angående detta på Acers egna supportforum, där det är pinsamt tyst från Acer själva.
Länk till tråden:
http://community.acer.com/t5/Windows-Tablets/Button-issues-with-Acer-Aspire-Switch/td-p/253828

Som det står i recensionen hade vi exakt det problemet, men det försvann efter en uppdatering till senaste firmware. Detsamma verkar även gälla vissa av användarna i den tråden medan andra fortfarande verkar vara påverkade av det.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Jacob:

Nu har jag haft tid att spela lite!

Reckless Racing tyckte jag det var ett riktigt bra flyt i hela tiden och skulle säga att det är 60 FPS eller däromkring. Asphalt 8 når däremot inte hela vägen fram och bitvis sjunker FPS:en märkbart, men jag skulle fortfarande säga att det är strax över 30 FPS-strecket i alla/de flesta fallen.

Som det står i recensionen hade vi exakt det problemet, men det försvann efter en uppdatering till senaste firmware. Detsamma verkar även gälla vissa av användarna i den tråden medan andra fortfarande verkar vara påverkade av det.

Ungefär som väntat då, reckless racing är riktigt spelbart även på V11P i 1920x1080. Asphalt 8 ser man direkt att det inte går i 60FPS (även här är det 1920x1080 på V11P), men å andra sidan blir det frame-drops i denna titel också på iPads (har en iPad4 och en iPad Mini med retina).

Är mest sonen som spelar action-titlar. Själv håller jag mig till tower-defence om det ska spelas på platta, finns ett vid namn Castle Mine som är riktigt bra (och fungerar utmärk i 1920x1080), även Castle Raid 2 (som är mer ett simpelt RTS) är bra.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer