Windows 7, Fel språk!

Permalänk
Medlem

Windows 7, Fel språk!

Hejsan, idag kom min beställning hem på SSD och Grafikkort. Installerade om hela min dator på min nya SSD. Använde mig av denna guide http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7... jag valde ISO-fiilen med Home premium 64bit Engelsk, då det är den koden jag har och tänkte att man kunde byta till svenska sen iaf.

Under installationen av windows så fanns det endast engelska som installationsspråk men det fanns svenska som visningsspråk, så jag tänkte att allt var lugnt.
När jag väl startat datorn och allt är igång och så, så står start menyn på engelska "computer" istället för "den här datorn" och otroligt många andra exempel som jag stör mig på, då jag alltid haft dessa på svenska.

Det konstiga är att Datum och tid står på svenska "Den 1 augusti 2014" "fredag" "klockan" osv. Men startmenyn vägrar, kontrollpanelen är f.ö också på engelska. Skulle verkligen behöva hjälp med detta, orkar inte vänja om mig.

Visa signatur

Gigabyte 1070 G1 8GB | Ryzen 3600 | Corsair 16GB @3200MHZ | Razer DeathAdder | MK-85 RED | Logitech G533

Permalänk
Medlem

2 bilder som förklarar problemet ytterligare.
http://i.imgur.com/IXyEz5y.png (Mitt)
http://res1.windows.microsoft.com/resbox/sv/windows%207/main/... (Så det ska vara)

Visa signatur

Gigabyte 1070 G1 8GB | Ryzen 3600 | Corsair 16GB @3200MHZ | Razer DeathAdder | MK-85 RED | Logitech G533

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

Ja, såg den där jag med, men jag kan inte se "display language"... Visade sig att det inte gick med min version av Windows 7. Får ta och installera om allting igen, inte mer med det

Visa signatur

Gigabyte 1070 G1 8GB | Ryzen 3600 | Corsair 16GB @3200MHZ | Razer DeathAdder | MK-85 RED | Logitech G533

Permalänk
Medlem

Finns en himla massa språk att installera i Windows Update ... bl.a svenska

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Inaktiv

Det är endast i Windows 7 Ultimate eller Enterprise du kan ladda ner språkpaket via Windows update. Så med Home Premium är du desvärre bunden till det språket skivan/ISOn har. Det finns diverse verktyg för att ladda in ett språkpaket i Home Premium (Vistalizator), men de är ej godkända av Microsoft och kan i värsta fall äventyra din licens.

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Det är endast i Windows 7 Ultimate eller Enterprise du kan ladda ner språkpaket via Windows update. Så med Home Premium är du desvärre bunden till det språket skivan/ISOn har. Det finns diverse verktyg för att ladda in ett språkpaket i Home Premium (Vistalizator), men de är ej godkända av Microsoft och kan i värsta fall äventyra din licens.

Det där var intressant! Tack så mycket, nu vet jag att jag inte installerade om Windows IGEN, i onödan

Visa signatur

Gigabyte 1070 G1 8GB | Ryzen 3600 | Corsair 16GB @3200MHZ | Razer DeathAdder | MK-85 RED | Logitech G533