Behöver "Testers" till mitt lilla spel. [ PC ]

Permalänk
Medlem

Behöver "Testers" till mitt lilla spel. [ PC ]

Jag håller på att utveckla ett spel, Crazy Cubes & behöver lite testare om det finns någon intresserad.

Spelet är utvecklat i SDL med C++ & är ett överlevnadsspel(förvänta er inte megagrafik).

Läs mer & ladda ner på http://crazycubes.co.nf

*saknar ni något?
*Kan jag göra något bättre?(finns nog määängder av saker)
*vad "suger"/ mindre bra?
*Vad gillar ni?
* buggar?

* multiplayerläget vet jag behöver mer kärlek. Men det har inte varit mitt "prio"

Vad jag för närvarande jobbar med:
* Förbättrar den grafiska designen i spelet

Jag är öppen för negativ kritik & och kommer inte bli sur, så säg vad ni tycker(men ni behöver inte mobba mig ).

Vill tillägga: Detta är mitt första spel med API, har innan bara gjort textbaserade spel.

Hemsidan har jag också kämpat med, då mina kunskaper inom webbutveckling inte är dom bästa utan kan grunderna.

Spelet är på ca 20mb & är lätt att installera och avinstallera.

Vh
Martin O

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Jag håller på att utveckla ett spel, Crazy Cubes & behöver lite testare om det finns någon intresserad.

Spelet är utvecklat i SDL med C++ & är ett överlevnadsspel(förvänta er inte megagrafik).

Läs mer & ladda ner på http://crazycubes.co.nf

*saknar ni något?
*Kan jag göra något bättre?(finns nog määängder av saker)
*vad "suger"/ mindre bra?
*Vad gillar ni?
* buggar?

* multiplayerläget vet jag behöver mer kärlek. Men det har inte varit mitt "prio"

Vad jag för närvarande jobbar med:
* Förbättrar den grafiska designen i spelet

Jag är öppen för negativ kritik & och kommer inte bli sur, så säg vad ni tycker(men ni behöver inte mobba mig ).

Vill tillägga: Detta är mitt första spel med API, har innan bara gjort textbaserade spel.

Hemsidan har jag också kämpat med, då mina kunskaper inom webbutveckling inte är dom bästa utan kan grunderna.

Spelet är på ca 20mb & är lätt att installera och avinstallera.

Vh
Martin O

Gratulerar, du lyckades fånga mitt intresse.

Personligen kan jag inte finna någon direkt brist i spelet. Det fyller sin funktion och jag ser inte var bättre grafik skulle kunna placeras.
Kanske är någon annan som kan komma med kritik men jag hittar ingen.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Tack så mycket!

Men finns alltid saker att förbättra!

Som jag sagt tidigare så känner jag iallafall att spelet behöver ett litet ansiktslyft.

Men det är såå svårt att bli nöjd med designen...

Jag hoppas fler kommer med kritik

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Hej, hunnit testa lite smått bara.
Trycker man på ESC i menyn så kraschar det tydligen och det står att det har slutat att fungera. Är det meningen att man ska avsluta på det sättet? (Utan att det står att det slutat fungera)

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Hej, hunnit testa lite smått bara.
Trycker man på ESC i menyn så kraschar det tydligen och det står att det har slutat att fungera. Är det meningen att man ska avsluta på det sättet? (Utan att det står att det slutat fungera)

Tack för du tog dig tid att testa!

Spelet ska självklart inte krascha när man trycker på escape. Detta fenomen har jag märkt bara händer på vissa datorer & jag har letat som en galning efter problemet. Men kan dock inte hitta det. Har provat att bara göra ett simpelt SDL program för att sedan bara avsluda det & får samma problem. Något är galet där men jag har inte brytt mig spec mycket eftersom det händer när man ska avsluta.

Detta ska jag naturligtvis försöka lösa.

Nu säger jag godnatt & ska somna till ett avsnitt Game of Thrones!

Återkommer imorgon!

vh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Du kan börja med att köpa en riktig domän för 100 kr per år

Permalänk
Medlem

Riktig domän skall införskaffas när jag har kommit lite längre med spelet:)

Just nu är själva webbsidan på en gratisdomän, men själva spelet och loggar lagras på en betald domän & server.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag uppdaterat Grafiken lite.

nedladdning: http://crazycubes.co.nf/count/click.php?id=9

Synpunkter?

vh

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Efter typ 5min spelande så kanske jag inte kan säga allt för mycket men iaf:

- Rörigt, skulle vilja att det första menyn var lite mindre plottrig och stilren.. men kanske bara jag.
- Möjlighet att ändra ljudinställningar så att jag slipper fippla med det i windows eller liknande.
- Lägga till användare borde göras direkt i programmet och det bör inte startas en dos-applikation för att lägga till användarnamn, som dessutom ändrade upplösningen till något väldigt horribelt ett tag.
- Förklara alla tangenter som används direkt i början och vad det går ut på lite kort någonstans så att man inte behöver gissa sig fram.

Men men det var det lilla jag han se... listade aldrig ut vad f g och r skulle göra? men finns säkert någon poäng.

Permalänk
Medlem

Finns det någon särskild anledning till att du inte släppt källkoden? Om du inte använt något Windows-specifikt bibliotek så bör det fungera på att kompilera och köra i både OS X och Linux, vilket kan vara trevligt för att locka fler personer att testa spelet.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Citat:

- Rörigt, skulle vilja att det första menyn var lite mindre plottrig och stilren.. men kanske bara jag.
- Möjlighet att ändra ljudinställningar så att jag slipper fippla med det i windows eller liknande.
- Lägga till användare borde göras direkt i programmet och det bör inte startas en dos-applikation för att lägga till användarnamn, som dessutom ändrade upplösningen till något väldigt horribelt ett tag.
- Förklara alla tangenter som används direkt i början och vad det går ut på lite kort någonstans så att man inte behöver gissa sig fram.

Tack för din kritik.

Håller med dig på alla ovanstående punkter. Dock tycker jag att den nya Menyn är bra som den är, Så den kommer jag inte att ändra.

* Ljudinställningar har jag än så länge inte orkat lägga ned tid på, då det oftast bara är att skruva ned volymen på högtalaren eller headsetet. Men förstår att det kan bli problem om man t.ex. har Skype uppe samtidigt osv. (Har tänkt på det förut, men har inte orkat ta tag i det. Samma sak med helskärm / windowed)

* Att lägga till användare borde självklart ske i spelet, problemet var att jag hade något "felmeddelande", så jag kringgick det på detta vis som en tillfällig lösning.

Citat:

Finns det någon särskild anledning till att du inte släppt källkoden? Om du inte använt något Windows-specifikt bibliotek så bör det fungera på att kompilera och köra i både OS X och Linux, vilket kan vara trevligt för att locka fler personer att testa spelet.

Är mest SDL kod så borde gå att porta, har dock några Windows bib's som är lätta att byta ut om jag skulle vilja. Håller koden hemlig på obestämd tid. Känns sådär att blotta Tusentals rader kod som jag kämpat med

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Så. Nu har jag uppdaterat "Grafiken" ännu mera. Blev ganska nöjd. Framförallt med Menyn.

Har också Gjort så att man inte kan Synca sina scores om man inte ändrat sitt Username.

Nedladdning: http://crazycubes.co.nf/count/click.php?id=9

VH

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Detta blir min sista uppdatering i denna tråd.

Spelet är nu i version 2.0 & där får det stanna.

Det har varit ett roligt och jäkligt lärorikt projekt, men nu är det dags att gå vidare!

För er som är intresserade:
Spana in sista uppdateringen: http://www.crazycubes.co.nf

* Ny bana
* "All time records" för varje map
* Uppdaterad grafisk Design
* Hemsidan är nyrenoverad
* De flesta buggar är lösta

Direkt nedladdning:http://crazycubes.co.nf/count/click.php?id=10

MVH
Martin

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

Ville bara visa min Färdoga Version för de som är intresserade!

Nytt projekt nu!

(Ni kanske tycker Menyn Ser konstig ut. Faktum är att saker rör på sig och saker händer, skiftar färg osv. . )

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070