TV4 Play Premium sport Ljud/bild kvalitet?

Permalänk
Medlem

TV4 Play Premium sport Ljud/bild kvalitet?

Detta för 299kr/månad

Titta på massor av TV och sport utan reklamavbrott
Få tillgång till allt innehåll från TV4 Play Premium och C More Sport
Zappa mellan 9 sportkanaler från CMore
Se alla matcher i SHL
Kolla Indycar plus de brittiska och svenska elitserierna i speedway
Följ tennis och ridsport
Upplev TV med bättre kvalitet i våra HD-kanaler (ca 4 Mbit)
Se TV när och var du vill - på mobilen, surfplattan, datorn och i Apple TV.

"4 Mbit" hur bra är det jämfört med när man kollar på vanliga C More sport på tv?
"våra HD kanaler" vilka är det och sänds Fotbollsallsvenskan i HD?

Är sugen på att testa detta men vet ej hur ljud och bild kvaliteten är man vill ju inte betala 300 kr /månaden för nå som bara är halvbra.
tex SVT play och vanliga TV4 play upplever jag som väldans kass kvalla både ljud och bild.

Någon som testat TV 4 Play Premium Sport (alla CMore sport kanaler ingår) ?
Är det likvärdig kvalitet som på TV eller är det märkbar skillnad generellt?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inte sett någon HD match än då jag precis starta abonnemanget(ca 1 vecka sedan).
Ju bättre bandbredd du har desto bättre bild får du.
Största nackdelen som jag märkt är att det ligger efter ca 20sekunder mot tv.
Ljudet är det inget fel på har inte kollat om det är 5.1 ljud på någon kanal än då det är mest SHL jag är ute efter och det inte har startat än.(tittar typ aldrig på tv annars är mer dator som gäller.)

Att jag vald detta är för innan körde jag med canaldigital som kosta ca 500:- mer i månaden å man var tvungen att ha vissa kanaler för att få ha sporten dom har gjort om detta lite nu men man får fortfarande en kortavgift när man kör deras abonnemang vilket jag slipper med detta.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro