Bättre alternativ än M-Audio BX8 D2?

Permalänk
Medlem

Bättre alternativ än M-Audio BX8 D2?

Jag sökt runt på forumet en del och efter läst x antal trådar så verkar dessa högtalare (och bx5 d2) vara väldigt populära. Innan jag införskaffar dem så undrar jag om de verkligen är det bästa alternativet i den prisklassen? Jag har inte lyssnat på ett par BX8 D2, men jag har lyssnat på BX5 D2. 5:an tyckte jag hade alldeles för mycket diskant. Gjorde ont i öronen väldigt ofta. Är det samma med 8:orna? Det jag tänkt använda högtalarna till nu är musiklyssnade. Från dator och senare vinylspelare när jag införskaffat det med. Kommer nog även använda de för spel (PS4). Högtalarna har jag tänkt placera på skrivbordet eftersom att de framförallt kommer att vara för datorn.

Permalänk
Rekordmedlem

Behringers Truthserie är liknande och de har dessutom kontroller för att man ska kunna kompensera för placeringen, lyssna på dem.

http://www.behringer.com/EN/Category/Loudspeaker-Systems.aspx...
Nekkst serien är ju också spännande men de har jag inte lyssnat på.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Behringers Truthserie är liknande och de har dessutom kontroller för att man ska kunna kompensera för placeringen, lyssna på dem.
http://www.behringer.com/assets/B3031A_P0552_Rear_XL.png

http://www.behringer.com/EN/Category/Loudspeaker-Systems.aspx...
Nekkst serien är ju också spännande men de har jag inte lyssnat på.

Ska göra det! Men är studiohögtalare bästa alternativet egentligen om man ska lyssna på musik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Ska göra det! Men är studiohögtalare bästa alternativet egentligen om man ska lyssna på musik?

Inte bästa kanske men det funkar alldeles utmärkt,det är helt enkelt en smaksak.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Asusboy:

Ska göra det! Men är studiohögtalare bästa alternativet egentligen om man ska lyssna på musik?

Det är mest finishen som skiljer, man strävar väl alltid efter neutralt ljud om man är seriös ? Men heammaprylar brukar ha mera fokus på utseende, men eftersom du frågar om billiga saker så ryms inte både finish och ljud i budgeten så då får man välja och då väljer man bort fanerjobb och prioriterar ljudet.
Eftersom du kollade på M Audio så är du väl inte främmande för en "standardsvart" låda heller ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av Asusboy:

Ska göra det! Men är studiohögtalare bästa alternativet egentligen om man ska lyssna på musik?

Har kört ett par Alesis M1 Active samt Behringer B2030A i snart tio år nu, skulle aldrig titta åt något annat håll idag.
De låter riktigt bra i vardagsrummet med!

Så säger bara, lyssna på ett par innan du gör något annat!
Sedan är ju Behringer av nedre delen av skalan, om man ser till rykte, kvalitet o.s.v. men de lever ju mycket på att leverera 95% till 25% av priset.
KRK Rokit RP6 G3 är ett bra alternativ. Yamaha HS5/7 är nog för sterila, lixom Genelec då de senare ju egentligen är det man vill ha ur mixningssyfte/ljudbild.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Inte bästa kanske men det funkar alldeles utmärkt,det är helt enkelt en smaksak.

Vad hade du rekommenderat istället? Man kanske inte får så mycket bättre än BX8 för det priset iofs.

Skrivet av mrqaffe:

Det är mest finishen som skiljer, man strävar väl alltid efter neutralt ljud om man är seriös ? Men heammaprylar brukar ha mera fokus på utseende, men eftersom du frågar om billiga saker så ryms inte både finish och ljud i budgeten så då får man välja och då väljer man bort fanerjobb och prioriterar ljudet.
Eftersom du kollade på M Audio så är du väl inte främmande för en "standardsvart" låda heller ?

Det stämmer. Jag tycker själv att m-audio högtalarna är väldigt snygga. Gillar svart!

Skrivet av oxygenial:

Har kört ett par Alesis M1 Active samt Behringer B2030A i snart tio år nu, skulle aldrig titta åt något annat håll idag.
De låter riktigt bra i vardagsrummet med!

Så säger bara, lyssna på ett par innan du gör något annat!
Sedan är ju Behringer av nedre delen av skalan, om man ser till rykte, kvalitet o.s.v. men de lever ju mycket på att leverera 95% till 25% av priset.
KRK Rokit RP6 G3 är ett bra alternativ. Yamaha HS5/7 är nog för sterila, lixom Genelec då de senare ju egentligen är det man vill ha ur mixningssyfte/ljudbild.

Ska försöka lyssna på dessa med! Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hej!

Själv sitter jag just nu och funderar på ett par Argon 7460A, ska tydligen leverera mycket ljud för pengarna. Jag har varit inne på 4Sound i Göteborg och lyssnat lite på diverse studiomonitorer, framförallt Yamaha HS5 men tycker att de flesta saknar den lilla extra punchen jag är ute efter. Lyssnar på allting från Ted Gärdestad till Deadmau5 och sitter just nu på ett par M-Audio AV40. Nuvarande låter bra i diskanten men saknar kraften i basen och volymen jag är ute efter. Var inne på Hifi-Klubben och lyssnade på Argon högtalare och måste säga att de levererar väldigt stort ljud för pengarna, vilket lockar.

Så många val, så många alternativ.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk

Jag har ett par BX8a Deluxe som jag fick för 3200 en gång i tiden och jämfört med de nya BX8 D2 är de i princip samma högtalare. För 2 399:- (från Musikproffset) kan du inte få bättre ljud än så, det kan jag garantera. Som studiohögtalare är det helt otroligt att de är så billiga för den prestationen. De har heller inte gjort mig besviken vad gäller film eller musik. Smaken är som baken, fråga helt enkelt vad dina öron gillar.

Bild på min station:
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/03/28/Img_2262....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Det är mest finishen som skiljer, man strävar väl alltid efter neutralt ljud om man är seriös ?

Det beror på om man är intresserad av musiken eller av prylarna som spelar upp den.
Är man musikintresserad strävar man efter att det ska låta så bra som möjligt - vilket sällan innebär neutralt ljud.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av nackskägg:

Det beror på om man är intresserad av musiken eller av prylarna som spelar upp den.
Är man musikintresserad strävar man efter att det ska låta så bra som möjligt - vilket sällan innebär neutralt ljud.

Är man musikintresserad så vill man verkligen höra vad musikerna spelar och all form av färgning är oacceptabelt, låter det dåligt när det återges ofärgat är det fel på musikerna och då bör man lyssna på andra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Är man musikintresserad så vill man verkligen höra vad musikerna spelar och all form av färgning är oacceptabelt, låter det dåligt när det återges ofärgat är det fel på musikerna och då bör man lyssna på andra.

Byt ut alla "man" med "jag" i den meningen så stämmer det mer med verkligheten.
Det du sa stämmer alltså in på dig själv mer än nånting annat och är verkligen inte någon generell sanning när det gäller musikintresse.

Man är inte mer musikintresserad bara för man försöker uppnå "neutralt" ljud hemma i vardagsrummet. Man är bara mer intresserad av själva ljudet. Framför allt det faktum att du drar till med att man bör lyssna på annat om det återges färgat avslöjar att det bara är ljudet du egentligen är intresserad av, och skiter i musiken i sig.

Permalänk
Medlem

Audioengine 5+ känns som dom är värda att titta närmre på också.

Dom ger väldigt mycket ljud för pengarna, väldigt stort ljud för att vara såpass små högtalare.
Men dom är inte helt balanserade och vissa detaljer i ljudet försvinner lite men dom låter ändå relativt rent för att leverera så stort ljud som dom gör.

Har inte lyssnat på dom andra som nämns i tråden så kan inte jämföra.

EDIT: Prisjakt-jämförelse mellan nämnda högtalare i tråden: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=966078,959777,1067392,21...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Är man musikintresserad så vill man verkligen höra vad musikerna spelar och all form av färgning är oacceptabelt, låter det dåligt när det återges ofärgat är det fel på musikerna och då bör man lyssna på andra.

Det enda som jag hört som inte låtit ofärgat för human prislapp är det här
http://www.ordermusic.se/produkter/studio/studiomonitorer/the...

Sist jag lyssnade på något värsting system var nya Lyngdorf förstärkaren ihop med Dali Epicon och artisten var med Queen, ändå tyckte jag det fanns en viss färgning.

Till sist jag är intresserad av musik och föredrar att lyssna på artisten kan sjunga/spela instrument.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Jag sökt runt på forumet en del och efter läst x antal trådar så verkar dessa högtalare (och bx5 d2) vara väldigt populära. Innan jag införskaffar dem så undrar jag om de verkligen är det bästa alternativet i den prisklassen? Jag har inte lyssnat på ett par BX8 D2, men jag har lyssnat på BX5 D2. 5:an tyckte jag hade alldeles för mycket diskant. Gjorde ont i öronen väldigt ofta. Är det samma med 8:orna? Det jag tänkt använda högtalarna till nu är musiklyssnade. Från dator och senare vinylspelare när jag införskaffat det med. Kommer nog även använda de för spel (PS4). Högtalarna har jag tänkt placera på skrivbordet eftersom att de framförallt kommer att vara för datorn.

Kan meddela att jag införskaffade mig ett par Argon 7460A från Hifi-Klubben igår. Har ännu inte haft tid att lyssna mer än några få timmar på dessa men är verkligen imponerad över ljudet. För just mig är dessa alldeles perfekt. Här snackar vi stora högtalare med stor 6'' (Kan vara 6,5) som dunkar på ordentligt om man så önskar. Det är inte det minst ''färgade'' ljudet om man jämför med studiomonitorer i samma prisklass, men samtidigt så var det inte riktigt det jag var ute efter. Är ett stort fan utav elektronisk musik, och då ingår inte bara house utan även mer i electro-indie stil. The XX låter tex brutalt bra, där låga frekvenser i många fall har ett stort fokus i låtar. Höjer man volymen lite så känner man verkligen att kraft finns och blir över. Att uppgradera med en sub är ingenting jag är i behov av just nu. Har högtalarna placerade på mellanstort skrivbord utav trä med små Argon fötter under.

Jag har dock inte lyssnat på BX8 D2 så kan tyvärr inte jämföra med dess ljud

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Inaktiv

Jag är en gudinna och länkar det här som var mycket användbart innan jag bestämde mig för ett par Yamaha HS8.

Dock ska man ju då ha ett par högtalare/hörlurar som är ofärgade när man lyssnar på alla ljudklipp Allt är inspelad med mikrofon och bör tas med en nypa salt. När jag väl bestämde mig för ett par Yamaha HS8, så gick jag till 4Sound i Stockholm, och det var en helt annan ljudbild. Men ljudklippen i länken jag gav, ger ändå en ganska bra fingervisning.

https://soundcloud.com/sonic-sense-pro-audio/sets/studio-moni...

Permalänk
Medlem

BX8 D2 låter kanonbra men det finns en, potentiellt rejäl, nackdel och det är att de hummar en aning vilket är hörbart när man inte spelar nåt ljud genom monitorerna. Jag äger ett par av dessa och störde mig på det rejält innan jag vande mig efter ett par månader. Dock verkar många inte tänka på hummandet, men det är värt att påpeka att det eventuellt kan vara irriterande. Annars är de en fröjd att lyssna på.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chipfunk:

BX8 D2 låter kanonbra men det finns en, potentiellt rejäl, nackdel och det är att de hummar en aning vilket är hörbart när man inte spelar nåt ljud genom monitorerna. Jag äger ett par av dessa och störde mig på det rejält innan jag vande mig efter ett par månader. Dock verkar många inte tänka på hummandet, men det är värt att påpeka att det eventuellt kan vara irriterande. Annars är de en fröjd att lyssna på.

Det hade jag också, dock på Yamaha HS8.

Orsaken kan ju vara kablar, ljudkortet, strömmatning, jordning etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Det hade jag också, dock på Yamaha HS8.

Orsaken kan ju vara kablar, ljudkortet, strömmatning, jordning etc...

Antagligen är det elektromagnetisk strålning från nätagget som stör kretskortet i fallet med BX8 D2 iaf. Jag läste om någon som plockat ut nätagget ur en monitor och blivit kvitt hummandet. Jag har funderat på att öppna på lådorna och lägga in plåtbitar som ska avskärma strålningen, men nu har jag som sagt vant mig så att bryta garantin vore dumt. Men av den anledningen bör man helst skaffa passiva högtalare.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av chipfunk:

Antagligen är det elektromagnetisk strålning från nätagget som stör kretskortet i fallet med BX8 D2 iaf. Jag läste om någon som plockat ut nätagget ur en monitor och blivit kvitt hummandet. Jag har funderat på att öppna på lådorna och lägga in plåtbitar som ska avskärma strålningen, men nu har jag som sagt vant mig så att bryta garantin vore dumt. Men av den anledningen bör man helst skaffa passiva högtalare.

Det låter snarare som du matar dem obalanserat och har jordproblem, du kanske behöver en di-box eller ett ljudkort med balanserad utgång.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Jag har både HS50M samt de lite större HS80M och är väldigt nöjd med båda modellerna. HS8 och HS5 är uppdaterade varianter av dessa, men i princip samma högtalare. I slutet av galleriet nedan ser man storleksskillnaden på HS80 och HS50 om du skulle vara intresserad av dem.
http://www.sweclockers.com/galleri/11521-how-i-repaired-my-de...

Eftersom de är ganska populära så brukar de vara lätta att få tag på begagnade och på det viset spara en hacka. Tycker man att det är för lite tryck i botten på HS50M så finns ju alternativet att köpa till HS10M som är en subwoofer till dessa. Personligen kör jag mina HS50M till min dator där jag spelar, surfar och lyssnar på musik, och har gjort så i kanske 5 års tid och det fungerar ypperligt. Både HS50 och HS80 har dessutom inställningsmöjligheter på baksidan för bas, mid och diskant. Får du möjlighet så tycker jag att du ska lyssna på dom.

Angående hum och brum så vet jag av erfarenhet att det hjälper en del att köra med balanserade kablar (om ditt ljudkort stödjer det) eller ännu bättre skaffa ett extern USB/firewire-ljudkort. Det finns en anledning till att studios kör externa ljudkort. Det är ingen snäll miljö för ett ljudkort i ett datorchassi. Ett visst brus kommer dock alltid finns i det flesta monitorer, även om de inte ens är inkopplade till ljudkortet. En bonus med att köra extern ljudkort är att man ofta får en rätt bra hörlursförstärkare på köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det låter snarare som du matar dem obalanserat och har jordproblem, du kanske behöver en di-box eller ett ljudkort med balanserad utgång.

Nej, problemet kvarstår även om endast strömkablarna tll monitorerna är inkopplade och det spelar ingen roll hur mycket man har skruvat på volymknappen. Problemet finns beskrivit på många forum där folk t.ex. har testat dem i flera vägguttag från olika byggnader eller reklamerat dem för att få nya eller reparerade som tråkigt nog låter likadant.

Permalänk
Rekordmedlem

Om de brummar när de har kortsluten ingång så är de definitivt trasiga, är det däremot med öppen ingång så bör du kortsluta den för att vara säker på att den inte plockar in skräp, är det däremot lite brus så är det normalt och alla förstärkare och filter brusar så det går ju inte att få bort helt men nivån ska inte vara hög.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipfunk:

Nej, problemet kvarstår även om endast strömkablarna tll monitorerna är inkopplade och det spelar ingen roll hur mycket man har skruvat på volymknappen. Problemet finns beskrivit på många forum där folk t.ex. har testat dem i flera vägguttag från olika byggnader eller reklamerat dem för att få nya eller reparerade som tråkigt nog låter likadant.

Vill inte låta negativ eller så men man får vad man betalar för!
Om man sen kör balanserat eller inte på en sådan produkt gör det samma.
Däremot kan ingångskänslighet/impedans ställa till det när man kopplar direkt till ett ljudkort.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om de brummar när de har kortsluten ingång så är de definitivt trasiga, är det däremot med öppen ingång så bör du kortsluta den för att vara säker på att den inte plockar in skräp, är det däremot lite brus så är det normalt och alla förstärkare och filter brusar så det går ju inte att få bort helt men nivån ska inte vara hög.

Nej, det hörs bara om man är inom två meter av monitorerna så de är inte uppenbart trasiga. Jag kan tänka mig att många inte märker av det eller har exemplar som låter lite mindre, men problemet är vanligt med just D2.

Jag har dock inte testat att kortsluta ingången. Menar du då att man sammankopplar alla tre pins i t.ex. XLR-ingången?

Skrivet av smygolf:

Vill inte låta negativ eller så men man får vad man betalar för!
Om man sen kör balanserat eller inte på en sådan produkt gör det samma.
Däremot kan ingångskänslighet/impedans ställa till det när man kopplar direkt till ett ljudkort.

Jo, dessa monitorer är riktigt billiga för ljudet man får så man kanske inte ska klaga så mycket. Men om problemet hade kunnat fixas genom att helt enkelt avskärma nätaggen tycker jag att de kunde åtgärdat det och höja priset med nån hundring.

Permalänk
Rekordmedlem

Åtminstone ska man koppla ihop 2 och 3 så att ingången inte är öppen och kan plocka upp signaler.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalice:

Jag är en gudinna och länkar det här som var mycket användbart innan jag bestämde mig för ett par Yamaha HS8.

Dock ska man ju då ha ett par högtalare/hörlurar som är ofärgade när man lyssnar på alla ljudklipp Allt är inspelad med mikrofon och bör tas med en nypa salt. När jag väl bestämde mig för ett par Yamaha HS8, så gick jag till 4Sound i Stockholm, och det var en helt annan ljudbild. Men ljudklippen i länken jag gav, ger ändå en ganska bra fingervisning.

https://soundcloud.com/sonic-sense-pro-audio/sets/studio-moni...

Kollade upp Yamaha HS80M och det verkar som att folk föredrar dem över BX8. Ska gå och lyssna på högtalare nu i veckan, men baserat på andras synpunkter så blir det dessa. Synd bara att den inte var helsvart!

Edit: Såg nu att de kostar 2500kr STYCK och inte PAR he.

Tack för alla svar i tråden!

Permalänk
Skrivet av SvenOslo:

Hej!

Själv sitter jag just nu och funderar på ett par Argon 7460A, ska tydligen leverera mycket ljud för pengarna. Jag har varit inne på 4Sound i Göteborg och lyssnat lite på diverse studiomonitorer, framförallt Yamaha HS5 men tycker att de flesta saknar den lilla extra punchen jag är ute efter. Lyssnar på allting från Ted Gärdestad till Deadmau5 och sitter just nu på ett par M-Audio AV40. Nuvarande låter bra i diskanten men saknar kraften i basen och volymen jag är ute efter. Var inne på Hifi-Klubben och lyssnade på Argon högtalare och måste säga att de levererar väldigt stort ljud för pengarna, vilket lockar.

Så många val, så många alternativ.

Hej, köpte 7460a igår och är grymt nöjd! Har inte lyssnat på av40 så kan ej jämföra.
Skönt att slippa köpa ljudkort och köra direkt från usb d/a omvandlaren (har inte testat de andra anslutningarna).
Är absolut ingen ljudentusiast men lyssnat mkt på farsans gamla b&o stero och tkr 7460a står sig bra (mer fylligt ljud i 7460a).
XX låter grymt på dem även daft punk
// Tobbe

edit; såg att du hade skaffat dem.

Permalänk
Medlem

BX8 är bra mycket svampigare/grumligare än t.ex. HS80. En personlig favorit är RCF Ayra-serien. Grymt bra högtalare som är roliga att lyssna på även för hemmabruk. Äger personligen ett par Ayra 5 och en vän Ayra 8. Satt länge och många gånger på 4sound och provade allt från M-Audio, KRK, Behringer, Yamaha osv. Ser ut som att du har siktat in dig på 8", hur kommer du placera dessa? Om du ska ha dem på skrivbordet så bör du tänka om, blir riktigt kass ljudbild och 8" behöver ha lite luft så stativ och ordentlig placering är enligt mig ett måste.

Understanding Studio Monitors: Placement
Understanding Studio Monitors: Fine-Tune Your Setup

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av chadpersson:

Hej, köpte 7460a igår och är grymt nöjd! Har inte lyssnat på av40 så kan ej jämföra.
Skönt att slippa köpa ljudkort och köra direkt från usb d/a omvandlaren (har inte testat de andra anslutningarna).
Är absolut ingen ljudentusiast men lyssnat mkt på farsans gamla b&o stero och tkr 7460a står sig bra (mer fylligt ljud i 7460a).
XX låter grymt på dem även daft punk
// Tobbe

edit; såg att du hade skaffat dem.

Jag kopplade in mobilen imorse under tandborstningen för att slippa starta datorn. Bra ljud även utan den inbyggda USB DACen men skillnaden är helt klart märkbar! Helt fantastiskt att inte bara högtalarna är billigare än de till högre priser utan en DAC medföljer vilket gör de, svårt nog, ännu mer prisvärda.

Do It Again med Robyn och Röyksopp blir som en helt ny låt genom högtalarna, testa det! Den lite hoppiga basen i början är helt underbar enligt mig

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |