Permalänk
Medlem

Dying Light

Ny trailer inför Gamescom.

Dying Light är ett nytt zombi open world-spel av Techland som tidigare gjort Dead Island-spelen. Men nu har de bytt förläggare (de är hos WB Games istälet för Deep Silver) och gör istället en uppföljare med annat namn. Tycker det verkar intressant (man måste gilla genren förstås). Dead Island var ok, hoppas detta blir flera steg bättre.

Släpps februari 2015.

Trailer innehåller en hel del zombiesplatter/gore

Trailern finns att ladda ner i högkvalite 60fps här hos Gamersyde:
http://www.gamersyde.com/news_dying_light_gamescom_trailer-15...

Permalänk
Medlem

Blir nog ett köp, ser ut som ett bra spel.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Så, nu är man redo

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Moderator

Deras tidigare spel Dead Island var en grymt stor besvikelse men slog till på en pre-order igen trots allt, verkar riktigt lovande, hoppas verkligen att det stämmer denna gång.
Inte allt för mycket uppmärksamhet här får man väl säga. x)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daemon:

Deras tidigare spel Dead Island var en grymt stor besvikelse men slog till på en pre-order igen trots allt, verkar riktigt lovande, hoppas verkligen att det stämmer denna gång.
Inte allt för mycket uppmärksamhet här får man väl säga. x)

Släpps det imrgn den 27e eller hur är det?

Permalänk
Moderator
Skrivet av makn:

Släpps det imrgn den 27e eller hur är det?

Japp, låses upp om ~20 min.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Japp, låses upp om ~20 min.

Stämmer inte tyvärr. 09.00 på morgonen!

Kolla listan.

http://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/6139480938...

Permalänk

ser fram emot att höra allas första intryck=) blir nog ett köp till helgen!

Permalänk
Moderator
Skrivet av meastro:

Stämmer inte tyvärr. 09.00 på morgonen!

Kolla listan.

http://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/6139480938...

Där ser man, steamklienten hade nedräkning till 00.00 för upplåsning, kasst av dem.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut, dead island spelen har varit de roligaste coop liren ja kört.

Ska bli intressant att prova detta, får skriva om eran första intryck av spelet.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Lite dyrt tyvärr. Får vänta tills det har sjunkit eller blir rea

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Kan omöjligt vara tråkigare än Dead Island, inväntar lite omdömen

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Jag funderar på skaffa detta. Ni som har spelat tycker ni spelet är värt pengarna? Finns det mycket speltimmar för pengarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Jag funderar på skaffa detta. Ni som har spelat tycker ni spelet är värt pengarna? Finns det mycket speltimmar för pengarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Ingen har spelat det ännu tyvärr här. Finns på twitch.. swiftor lirar just nu!

Permalänk
Medlem

Har kört en preload så det bara är att börja lira direkt ikväll när sambon gått och lagt sig. Har sett fram emot det ända sedan jag hörde om det. Tyckte Dead Island var grymt bra i coop (om än något stelt fightingsystem). Ser dock fram emot Dead Island 2 lite mer tack vare Yager och en annan motor. De ser till ut att ha fått till fightingen så den inte ser lika stel ut

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Ingen har spelat det ännu tyvärr här. Finns på twitch.. swiftor lirar just nu!

När kan man spela i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

När kan man spela i Sverige?

Skickades från m.sweclockers.com

om 45min

Permalänk

Av det lilla som jag har kört hittills så verkar det vara ett skoj lir : )
Ser fram emot att lira det lite mera genomgående ikväll efter jobbet

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk

Vad ligger priset på? Sä det släpptes idag? Lagom timing med löning osv, måste vara en slump

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Vad ligger priset på? Sä det släpptes idag? Lagom timing med löning osv, måste vara en slump

Skickades från m.sweclockers.com

Det är nog första gången ett spel släpps i samband med löning Finns på GMG för 375med kod, 350 spelbukten utan kod. 450 på steam. Själv väntar jag ett tag med detta iallafall, inte superpeppad De billigaste/populäraste butikerna jag hittat iaf.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför folk envisas med att förköpa... Iaf spelet har inga reviews innan det släps?! Inte ett bra tecken imo. Bad performance steam forums https://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/613948093...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Moderator, Testpilot

TotalBiscuit streamade lite igår på Twitch och som han uttryckte det så "hittade han inge fel" på spelet och tyckte det var rätt skoj.

SLI fungerade ju inte såklart, men det har väl snarare med Nvidia att göra än utvecklarna av Dying Light.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

TotalBiscuit streamade lite igår på Twitch och som han uttryckte det så "hittade han inge fel" på spelet och tyckte det var rätt skoj.

SLI fungerade ju inte såklart, men det har väl snarare med Nvidia att göra än utvecklarna av Dying Light.

se min post åvan...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Någon som spelat det får gärna berätta hur det känns prestandamässigt, om det är bra optimerat osv. Får ni bra FPS? Stuttering?
Skriv gärna vad ni har för hårdvara också!

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Fattar inte varför folk envisas med att förköpa... Iaf spelet har inga reviews innan det släps?! Inte ett bra tecken imo. Bad performance steam forums https://steamcommunity.com/app/239140/discussions/0/613948093...

This!
Visst rycker det alltid i köpfingret när man blir sugen på något, men att vänta en vecka är oftast tillräckligt för att se ifall spelet är buggigt eller typ broken på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voultner:

This!
Visst rycker det alltid i köpfingret när man blir sugen på något, men att vänta en vecka är oftast tillräckligt för att se ifall spelet är buggigt eller typ broken på något sätt.

exakt, sen får man ju en bättre upplevelse om man väntar in lite patchar är riktigt sugen på detta spel också men kommer vänta

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

11 gig? damn... fast det kanske är packat? är van vid att spelen tar iaf minst 20 nu för tiden

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Sweets589:

Det är nog första gången ett spel släpps i samband med löning Finns på GMG för 375med kod, 350 spelbukten utan kod. 450 på steam. Själv väntar jag ett tag med detta iallafall, inte superpeppad De billigaste/populäraste butikerna jag hittat iaf.

Tackar! Blir helt klart ett köp för min del då jag tycker spelet ser riktigt nice ut. Förväntade mig över 500 när folk klagade på priset haha!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk

Kom igen nu! Hur funkar det på era datorer? Någon måste ju testat det

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Skrivet av dalledalle:

Kom igen nu! Hur funkar det på era datorer? Någon måste ju testat det

Dom spelar ju fortfarande

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄