Permalänk
Medlem

Define R4 Bucklig?

Tjena,

Köpte ett Fractal Design Define R4 Titanium för cirka en månad sedan. Nu på sistone har jag märkt att framdelen, alltså dörren har blivit buckling på framsidan. Det var inte så när jag köpte det, garanterat. Det syns även på bilder från google:

Undrar om någon annan har liknande problem med sina chassin? Lösningar?

Är fruktansvärt tacksam för alla svar.

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk
Medlem

Liknande problem? Har jag aldrig noterat, och då har jag ändå meckat och kikat en hel del på mitt gamla chassi

Lösningar? Hammare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Liknande problem? Har jag aldrig noterat, och då har jag ändå meckat och kikat en hel del på mitt gamla chassi

Lösningar? Hammare.

Hammare lär nog inte hjälpa. Det verkar som att panelen har typ börjat släppa eller något. Eller kanske är det luftbubblor så vitt jag vet.

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk

lösning, lägg 2 böcker på och vänta tills tyngden har plattat till den. brukar själv göra detta på vikta papper osv....

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheyCallMeCJ:

lösning, lägg 2 böcker på och vänta tills tyngden har plattat till den. brukar själv göra detta på vikta papper osv....

Inte säker på att det kommer hjälpa. Annars kan jag ju ställa datorn på luckan så att den trycker ner sig själv eller krossas bara luckan då?

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB

Permalänk

är det fel på själva produkten så bara skicka tbx den, är väll 3 års garanti eller minimum 1 års ? om det e något som kommit efter du köpt den som du skrev och det inte beror på företaget så finns det nog inte mycket du kan göra mer.än att köpa rtt nytt eller besöka en plåtslagare

Permalänk

Vet inte om du har fixat det än, men när jag hade ett problem som involverade att jag behövde byta framsidan på min Fractal R4 så kontaktade jag bara komplett med kvittonummer och de skickade en ny framsida kostnadsfritt

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Titanium Grey | MSI GTX 770 | MSI Z97 Gaming 5 | i7-4770K med Noctua NH-D15 luftkylare | EVGA Supernova G2 850W | Samsung SSD 250 GB | 1 TB HDD | 8GB RAM 1600Mhz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christian9812:

Vet inte om du har fixat det än, men när jag hade ett problem som involverade att jag behövde byta framsidan på min Fractal R4 så kontaktade jag bara komplett med kvittonummer och de skickade en ny framsida kostnadsfritt

Ska kolla med inet idag. Hur byter man framsida? lät nice att de skickade helt kostnadsfritt

Visa signatur

3700X | X570 Taichi | Flare X 32GB 3200C14 OC | 3080 TUF OC | HHKB