Ska börja spela Oblivion. Tips om Mods

Permalänk
Avstängd

Ska börja spela Oblivion. Tips om Mods

Tjena!

Nu är det så att jag ska börja spela Oblivion igen efter många års paus.
Så jag skulle mer en gärna ta mot tips på mod/mods.

Vill ha mycket grafik och textur mods så det kan se så snyggt ut som möjligt!
Kanske lite vapen och så men har mest tänkt att lira Mage/Wizzard så kanske nån mod som gör det bättre?
Och bara mods som gör spelet så mycket bättre Tror ni fattar vad jag söker

Har precis lirat Skyrim med 60+ Mods och orkar VERKLIGEN inte spendera alla dom timmarna med att leta mods på nexus.

Så har ni någon lista med grymma mods så posta dom gärna

Tack på förhand! Och som vanligt, ursäkta min stavning. Är dyslektiker men jag gör mitt bästa!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

DansGamings modlista https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AnrNA96DzouMdERO...
kolla igenom lite snabbt på t.ex den här VODen för att se hur det ser ut http://www.twitch.tv/dansgaming/b/554548701

Permalänk
Medlem

Dont do it!
Lira skyrim istället, mindre fails och mycket bättre mods.

Om du måste, så kan jag se om jag hittar min modlista när jag kommer hem (nästan helt "lore-korrekt" om du tycker sådant är bra), dock kan man tyvärr inte ta bort deras förstörda Cyrodiil.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Dont do it!
Lira skyrim istället, mindre fails och mycket bättre mods.

Om du måste, så kan jag se om jag hittar min modlista när jag kommer hem (nästan helt "lore-korrekt" om du tycker sådant är bra), dock kan man tyvärr inte ta bort deras förstörda Cyrodiil.

antar att du sket i att läsa OP?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

DansGamings modlista https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AnrNA96DzouMdERO...
kolla igenom lite snabbt på t.ex den här VODen för att se hur det ser ut http://www.twitch.tv/dansgaming/b/554548701

Tack för länkarna! Kollade lite snabbt på Twitch och det såg ju rätt bra ut faktsikt
Ska kolla in listan med mods lite närmre!

Skrivet av DaveAzoicer:

Dont do it!
Lira skyrim istället, mindre fails och mycket bättre mods.

Om du måste, så kan jag se om jag hittar min modlista när jag kommer hem (nästan helt "lore-korrekt" om du tycker sådant är bra), dock kan man tyvärr inte ta bort deras förstörda Cyrodiil.

Hehe har precis lirat Skyrim med 60+mods som sagt Men tar gärna emot din modlista när du har tid och ork

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

antar att du sket i att läsa OP?

Varför? För att jag inte gav några exakta länkar på en gång?
Jag gav förslaget att ge ut min lista med mods som jag använde för länge sedan till just Oblivion, däribland grafik, overhauls, quests med mera.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Varför? För att jag inte gav några exakta länkar på en gång?
Jag gav förslaget att ge ut min lista med mods som jag använde för länge sedan till just Oblivion, däribland grafik, overhauls, quests med mera.

Eftersom OP sade att han precis lirat skyrim med 60+ mods

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

Det är questmoddarna för Oblivion som gör spelet
Malevolent och Tears of The Fiend är ruggigt bra båda två. Gates to Aesgaard måste du köra med

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Eftersom OP sade att han precis lirat skyrim med 60+ mods

Antar att ni missade att läsa mitt inlägg mer än den första delen om vi ska köra så då...

Useless posts is useless.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Hur kan alla ha missat att rekommendera Skyblivion?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140517/spana-in-skyblivio...

En total overhaul av Oblivion som körs i Skyrimmotorn. Största projektet någonsin vad jag förstått.

Vill man återuppleva Morrowind finns även Skywind.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Tack alla för era svar! ska kolla in modarna ni rekommenderat!

Skrivet av Mocka:

Hur kan alla ha missat att rekommendera Skyblivion?

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140517/spana-in-skyblivio...

En total overhaul av Oblivion som körs i Skyrimmotorn. Största projektet någonsin vad jag förstått.

Vill man återuppleva Morrowind finns även Skywind.

Det låter ju helt sinnessjukt bra! Ska lätt prova på Skyblivion!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Dont do it!
Lira skyrim istället, mindre fails och mycket bättre mods.

Om du måste, så kan jag se om jag hittar min modlista när jag kommer hem (nästan helt "lore-korrekt" om du tycker sådant är bra), dock kan man tyvärr inte ta bort deras förstörda Cyrodiil.

Haha, faktum är att Oblivion är bättre. Jag själv har nyligen installerat Oblivion för att testa lite gammaldags känsla igen. Nog har Oblivion farligare fällor än vad Skyrim har? Det räcker med att öppna en kista så kan man dö

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Haha, faktum är att Oblivion är bättre. Jag själv har nyligen installerat Oblivion för att testa lite gammaldags känsla igen. Nog har Oblivion farligare fällor än vad Skyrim har? Det räcker med att öppna en kista så kan man dö

Förutom att Oblivion har extremt mycket mer förstörd lore, tråkigare miljö, dåligt system för leveling (detta har dock Skyrim också), dåligt system med odödliga "viktiga" personer, med mera.
Totalt sett så är Oblivion bra mycket sämre än Skyrim.
Visst att fällor är farligare. Men, that is pretty much it.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Haha, faktum är att Oblivion är bättre. Jag själv har nyligen installerat Oblivion för att testa lite gammaldags känsla igen. Nog har Oblivion farligare fällor än vad Skyrim har? Det räcker med att öppna en kista så kan man dö

Skrivet av Eldritzh:

Förutom att Oblivion har extremt mycket mer förstörd lore, tråkigare miljö, dåligt system för leveling (detta har dock Skyrim också), dåligt system med odödliga "viktiga" personer, med mera.
Totalt sett så är Oblivion bra mycket sämre än Skyrim.
Visst att fällor är farligare. Men, that is pretty much it.

Oblivion och Skyrim har nog de tråkigaste pussel i hela serien. Fast i Skyrim är det nog värst. Det är bara ''dra i en dåligt gömd spak, dörr öppnas. Klar!''

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Oblivion och Skyrim har nog de tråkigaste pussel i hela serien. Fast i Skyrim är det nog värst. Det är bara ''dra i en dåligt gömd spak, dörr öppnas. Klar!''

Det håller jag helt med om.
Men om man tittar på det stora hela så är Skyrim enligt mig själv (då jag är ett stort fan av loren) klart bättre än Oblivion.
Sen att det inte kommer bli mycket bättre än Daggerfall och Morrowind, det är en annan femma.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör