SweClockers provkör Oculus Rift DK2

Permalänk
Melding Plague

SweClockers provkör Oculus Rift DK2

Virtuell verklighet är i ropet och främst i ledet står Oculus med den andra utvecklingsversionen av glasögonen Rift. Emil och Jonas delar med sig av erfarenheterna från första veckans testande.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Virtuell verklighet är i ropet och främst i ledet står Oculus med den andra utvecklingsversionen av glasögonen Rift. Emil och Jonas delar med sig av erfarenheterna från första veckans testande.

Läs artikeln

Det känns som att det börjar likna #framtiden mer och mer. Har aldrig fått prova dessa själv tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 2600K | 4x4 GB Corsair XMS3 Vengeance@1866 MHz | Corsair AX1200i | Corsair Carbide Air 540 | 2xAsus GTX 780 DCII | OCZ Vector 512GB | Asus VG278H | Kylning: EK 240 XT-RAD | EK 360 XT-RAD | 2x VPP645 | EK Supremacy | EK-FC780 GTX DCII | 6xAkasa Viper

Permalänk
Medlem

Gaaaah kan knappt vänta tills den släpps.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Börjar kännas som om den blir gammal innan den ens släppts...

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som längtar lite efter överblicket om 10 år när vi tittar tillbaks på gamla SweC-videos och garvar åt den dåliga och klumpiga Oculus Rift? Kan knappt bärga mig för att se vad framtiden har att ge för gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romoes:

Börjar kännas som om den blir gammal innan den ens släppts...

Ungefär lika intressant som 3d tv. Fräckt, men i vardagen för de flesta.....mäh.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vill inte verka bitter, då jag älskar allt ni gör, men varför så "barnsligt" klipp?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja att ni testar vr cinema och Whirligig Video Player

Permalänk
Medlem

Som ägare av både DK1 och DK2 så är det väldigt kul att höra att ni vill fokusera mer på Virtual Reality och HMD's som Oculus! Uppdaterar mig flera gånger om dagen på reddit.com/r/oculus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bilspel måste ju testas med Oculus. Vad jag vet iaf så ska euro truck simulator ha något sorts stöd. sett lite videos på YT och det ser rätt ballt ut

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

(Kan ni inte testa Elite: Dangerous? Där har ni ett spel som är gjort för Oculus Rift!)

Ehh, nevermind, tittade klart på videon...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 @4,2GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, GTX 1080 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Tror även warthunder har stöd för Oculus rift.

Permalänk

Såg någon spela Euro Truck Simulator 2 med Oculus. Kanske bara var ett mod, men annars är det coolt att titta sig runt i hytten när man kör.

Permalänk
Medlem

Det här gillas! Har testat DK1 och det var en superhäftig upplevelse. Har precis beställt DK2 nu ser fram emot att få en ännu mera verklig upplevelse.

Jag undrar om man kommer att kunna uppdatera/byta ut displayen mot en med högre upplösning senare. Borde ju inte vara helt omöjligt med tanke på att det var en Samsung note 3 bakom som ni visade i klippet.

Visa signatur

i7-4790K | Noctua NH-D14 | ASUS Z97-A | Geforce 780 GTX | Samsung 850 PRO 512GB | Plextor M3PRO 128 GB | Fractial Design XL | MacBook Pro Retina 13"

Permalänk
Medlem

Rundtur rundtur rundtur rundtur!!!!! Äntligen!! Kompletts robotlager och nu sweclockers kontor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Finns ju ett coolt racing sim som jag körde till första oculusen som ni borde testa, Assetto corsa.
Coolt att man kunde se så mycket detaljer inne i bilen. Lite negativt va väl att man inte såg banan så bra som man skulle vilja

Permalänk
Medlem

Frågan är nu bara om konsument versionen kommer bli mycket bättre än DK2. Har varit och är till viss del rätt hypad inför Oculus Rift men känns som att tekniken kanske ännu inte är redo. Om det fortfarande är väldigt pixligt i 1080p så lär väl 1440p inte räcka heller. Ska man köra i 4k lär man nog inte kunna köra i mer än 60hz och då börjar det även bli rätt dyra grejer.

Hursom helst hoppas jag dem lyckas få ut produkten på marknaden. För även fast första konsument versionen av Rift troligtvis inte kommer fungera så bra på alla spel så som tex fps, så kanske nästa version kommer göra det. Känns som att konceptet är för bra och för nära realisering för att överges den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Vill inte verka bitter, då jag älskar allt ni gör, men varför så "barnsligt" klipp?

Men för att

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa och Euro Truck Simulator 2 borde ni testa. Två bra spel som har fullt stöd för Oculus Rift Hade vart roligt att höra era åsikter hur det känns när det är inuti en bil också

Permalänk
Medlem
Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Tror det kommer ta rätt länge tills VR slår igenom. Det är ett intressant koncept men det är mycket som måste fixas / slipas.

Nytt kontor igen? Känns som att det var nyss ni flyttade till det ni har nu...

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Rift för att kolla Youtube 3D videor då?

Finns det några spel med rift stöd som är multiplayer ännu?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Rift för att kolla Youtube 3D videor då?

Finns det några spel med rift stöd som är multiplayer ännu?

Nej för att kolla facebook 3d reklam

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Skrivet av Navertun:

Tror även warthunder har stöd för Oculus rift.

Precis, det HAR det!
Min första tanke var att snälla testa hur detta förträffliga spel fungerar med OR!

Permalänk
Medlem

Ni måste pröva Senza Peso och berätta om det, nått av det ballaste jag sett.

Permalänk
Relik 📜

Tack för alla tips, både här och i PM! Vi ska försöka titta på något bilspel nästa vecka, men har som sagt rätt mycket att styra med inför bytet till nya kontoret (samt lite andra projekt av det mer hemliga slaget).

Några undrade varför vi "redan" ska flytta (2,5 år sedan sist), vi har helt enkelt vuxit ur nuvarande lokaler och behöver mer plats. Mer avancerat än så är det inte.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Välkommen tillbaka!
Äntligen har björnarna vaknat o kommit ur sitt ide

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Entusiast
Skrivet av nick-li:

Rift för att kolla Youtube 3D videor då?

Finns det några spel med rift stöd som är multiplayer ännu?

Ska inte Hawken ha stöd för Rift? Känns ju som ett väldigt naturligt spel att köra det i eftersom du inte behöver ändra något i hur du styr. Samma borde ju gälla alla flyg- och bilspel.

Jag är sjukt sugen på att testa men jag borde nog vänta ett tag till. Jag är rätt känslig för åksjuka så misstänker att ett test med devkit och ett halvdåligt optimerat spel skulle sluta illa.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kika på War Thunder. De uppdaterade nyligen med stöd för DK2.

Har en känsla att flygspe kan vara rätt bra kombination med Rift

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Ska inte Hawken ha stöd för Rift? Känns ju som ett väldigt naturligt spel att köra det i eftersom du inte behöver ändra något i hur du styr. Samma borde ju gälla alla flyg- och bilspel.

Jag är sjukt sugen på att testa men jag borde nog vänta ett tag till. Jag är rätt känslig för åksjuka så misstänker att ett test med devkit och ett halvdåligt optimerat spel skulle sluta illa.

Tänkte mera spel som är gjorda från början för Oculus Rift (borde sagt det frånbörjan)

Skrivet av Nisse86:

Kika på War Thunder. De uppdaterade nyligen med stöd för DK2.

Har en känsla att flygspe kan vara rätt bra kombination med Rift

Arma kommer jag att tänka på som det skulle vara nåt att testa

P.S: Saknas ju bara ett 3,5mm jack på Riften, för den har ju redan HDMI som den kan ta ljudet via.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W