Bästa säkerhetsprogrammet?

Permalänk
Medlem

Bästa säkerhetsprogrammet?

Hej! Jag letar efter ett nytt säkerhetsprogram. I nu läget använder jag IObit Advanced System Care 7 Pro som snart går ut, jag känner att den gör vad jag vill att den ska göra men då den har lite svårt på internet delan så undrar jag vilket säkerhetsprogram som är "bäst".

Jag har tittat på F-Secure SAFE här och även McAfee Total Protection här jag vill helst inte ha Norton då jag haft en test period någon gång och då låste den skype och sa typ "Varning! Skadligt program, en skakning påbörjas."

Tacksam för tips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doukin:

"Varning! Skadligt program, en skakning påbörjas."

Hahahahahha! Det kan den väl ändå inte ha sagt?

OnT: Kaspersky brukar få full pott i pcförallas tester.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Om du kör Windows 7 eller 8 så behöver du egentligen inga extraprogram alls. Det finns redan inbyggt i operativsystemet.
TROTS det så använder jag malwarebytes (gratis) ibland för att kolla så att jag fått något skadligt från intranätet. Använder också AVG-Free för virus, känner dock att det skadar mer än vad det hjälper eftersom att jag har ganska bra koll på vad jag drar in på datorn samt pillar med egna saker som ibland blir flaggade istället. Det händer att jag installerar AVG bara för en körning och sedan avinstallerar det, mer som en dubbelkoll.
Vad jag kommer ihåg av de programmen som du pratar om så var de väldigt resurskrävande och svåra att avaktivera, men det var väl 7 år sedan iofs

Spara pengarna, använd gratisprogram som AVG-Free och Malwarebytes är mitt råd iaf.

Permalänk
Medlem

Din fråga är egentligen rätt lätt att besvara om din Definition på "bäst" innebär just det antivirus som hittar flest hot och är resursvänligast.

Kaspersky Internet Security 2015

och

BitDefender Total Security 2015

Finns inte så mycket mer att säga om saken, dessa är skydd är bäst, deal with it

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Doukin:

I nu läget använder jag IObit Advanced System Care 7 Pro som snart går ut, [MASSA MER TEXT]

*rofl* Din nuvarande mjukvara låter ju som ett stort svart hål fyllt med malware! Skulle aldrig i mitt liv installera något som hette så.. Låter lite som "Advanced System Protector" blotade skiten som folk lyckas fibbla hem och "aldrig" blir av med igen.

Men när jag installerar AV på Windowsburkar så blir det Avast! Eller så ber jag dem köpa något valfritt Norton, Kaspersky, F-secure, etc...
Det känns som att det kan kvitta vilket AV/Anti-malware, osv folk kör med.. Folk är idioter och får skit på sin dator förr eller senare i alla fall.

Permalänk
Medlem

BitDefender har högst betyg just nu. Kostar pengar, men det e nån kampanj av något slag där man får 6 månader gratis här http://www.bitdefender.com/media/html/60-second/

Permalänk

kaspesky/f-secure/bitdefender är 3 säkra kort. även avast fungerar mycket bra som är gratis.

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doukin:

Hej! Jag letar efter ett nytt säkerhetsprogram. I nu läget använder jag IObit Advanced System Care 7 Pro som snart går ut, jag känner att den gör vad jag vill att den ska göra men då den har lite svårt på internet delan så undrar jag vilket säkerhetsprogram som är "bäst".

Jag har tittat på F-Secure SAFE här och även McAfee Total Protection här jag vill helst inte ha Norton då jag haft en test period någon gång och då låste den skype och sa typ "Varning! Skadligt program, en skakning påbörjas."

Tacksam för tips!

Som andra sagt skulle jag säga Kaspersky eller BitDefender. Själv använder jag endast Windows Defender.

Skrivet av anon180898:

*rofl* Din nuvarande mjukvara låter ju som ett stort svart hål fyllt med malware! Skulle aldrig i mitt liv installera något som hette så.. Låter lite som "Advanced System Protector" blotade skiten som folk lyckas fibbla hem och "aldrig" blir av med igen.

Men när jag installerar AV på Windowsburkar så blir det Avast! Eller så ber jag dem köpa något valfritt Norton, Kaspersky, F-secure, etc...
Det känns som att det kan kvitta vilket AV/Anti-malware, osv folk kör med.. Folk är idioter och får skit på sin dator förr eller senare i alla fall.

Tja, om du googlar det hittar du att det fick 3,5/5 i betyg på PCWorld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doukin:

Hej! Jag letar efter ett nytt säkerhetsprogram. I nu läget använder jag IObit Advanced System Care 7 Pro som snart går ut, jag känner att den gör vad jag vill att den ska göra men då den har lite svårt på internet delan så undrar jag vilket säkerhetsprogram som är "bäst".

Jag har tittat på F-Secure SAFE här och även McAfee Total Protection här jag vill helst inte ha Norton då jag haft en test period någon gång och då låste den skype och sa typ "Varning! Skadligt program, en skakning påbörjas."

Tacksam för tips!

ESET Smart Security Beta 8 http://www.eset.com/us/beta/edition2015/ har för mig det är 90 dagars test period