Problem med NETGEAR WNR3500L Tomato Firmware QoS

Permalänk
Medlem

Problem med NETGEAR WNR3500L Tomato Firmware QoS

Hejsan!

Kan börja med att berätta om mitt grundproblem! Problemet är att jag inte kan spela CS:GO samtidigt som min lillebror kollar på streams, buffrar massa youtube videos eller annat som kräver internetuppkoppling. Jag gjorde då en tråd om detta, och kom fram till att jag skulle köpa en router med QoS och brygga mitt nuvarande modem (Zyxel P-2601HN-F1 från BBB) och det skulle då eventuellt lösa mitt problem.

Jag köpte routern NETGEAR WNR3500L v2 och installerade Tomato Firmware på den efter mycket hjälp från en snubbe här på sweclockers som ska ha tusentack för att han har orkat med mig! Efter mcyket om och men fick jag äntligen rätt på allt, det dök upp lite andra problem under tiden men som nu är lösta! Så nu sitter jag här med ett bryggat modem med en WNR3500L router.

Mitt problem nu är att när jag sätter på QoS i routerns webbinterface så får jag 500-600 i ping när jag joinar en server på cs, annars fungerar det bra. Det verkar som att det är någon bugg, eller en felinställning eller något och det är det jag behöver hjälp med. För ifall jag stänger av QoS så fungerar det normalt, jag kommer in på servrar men pingen är lika ostabil som förut när brorsan kollade på stream samtidgt.

Bredbandskollen:
Laddar ner: 10.01 mbit/s
Laddar upp: 0.65 mbit/s

Här är min nuvarande QoS inställningar.

Dold text

Tack på förhand, hoppas att detta går att lösa och att det löser mitt problem!

Permalänk
Medlem

Får inte igång tvn i heller när jag kopplar den till varken modemet eller routern, men datorerna får vi internet till. Någon som vet lösning på detta problem?

Permalänk
Medlem

Kör på modemet nu igen tills jag har en lösning på problemet. På fredag blir det att ringa bredbandsbolaget och höra med allt också, först på fredag för då har jag en heldag ledigt kan man säga. Tvn fungerar när jag kör via modemet.

Permalänk
Skrivet av MANDER:

Kör på modemet nu igen tills jag har en lösning på problemet. På fredag blir det att ringa bredbandsbolaget och höra med allt också, först på fredag för då har jag en heldag ledigt kan man säga. Tvn fungerar när jag kör via modemet.

Tv:en ska du köra genom modemet För den har speciella inställningar (switch funktioner handlar det om).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Du har ju inte ställt in QoS. Gå in i classification och lägg till en ny regel för det du vill ska prioriteras och under vilken klass. Du skriver alltså in de portar som CS använder (src och dst) och att det ska vara voip/game.

Min ping i spel är helt och hållet oberoende av vad de övriga datorerna gör mot internet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Tv:en ska du köra genom modemet För den har speciella inställningar (switch funktioner handlar det om).

Okej, vet du vad som kan ha gått snett om det inte fungerar att köra tv:en via modemet? Fungerar ifall routern inte är inkopplad, men är routern inkopplad så kan jag inte köra tv:en via modemet. :S

Skrivet av tarmdjur:

Du har ju inte ställt in QoS. Gå in i classification och lägg till en ny regel för det du vill ska prioriteras och under vilken klass. Du skriver alltså in de portar som CS använder (src och dst) och att det ska vara voip/game.

Min ping i spel är helt och hållet oberoende av vad de övriga datorerna gör mot internet.

Inte ställt in QoS? Menar du att jag inte har satt igång det (för det har jag ju?:)) eller menar du att jag inte har gjort det du skrev efteråt! Ska testa det imorgon och se hur det fungerar!