Microsoft tillkännager Windows 9 i september

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager Windows 9 i september

Den som är nyfiken på nästa version av Windows behöver inte vänta länge till. I slutet av september presenteras Windows Threshold och samtidigt släpps en första testversion.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Då återstår det att se om Windows 9 blir vad W8 borde varit.
Känns det inte som vi upplevt detta innan?

Permalänk

Windows måste ju hålla sitt "varannan är bra" schema
Så hoppas man inte blir besviken.

Permalänk
Medlem

Varannan bra/varannan dålig på konsumentsidan verkar hålla i sig!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Vad är virtuella skrivbord? =/ jag tror jag kanske vet, men inte riktigt säker

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem

Här kommer en som är så nöjd med Windows 8 och längtar stort till 9'an.

8.1 är det man använder.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av mnystedt86:

Vad är virtuella skrivbord? =/ jag tror jag kanske vet, men inte riktigt säker

Ungefär som hur man swipar undan skrivbord i OSX.
http://www.sweclockers.com/nyhet/19122-windows-threshold-kan-...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Jag längtar!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Virtuella skrivbord uppskattas, men snälla Microsoft, varför så sent ?

De flesta öppna skrivbordsmiljöer för unix och linux har ju haft det där sedan urminnes tider....

Visa signatur

"Early to bed and early to rise, makes a man healthy, wealthy and wise."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Varannan bra/varannan dålig på konsumentsidan verkar hålla i sig!

Tycker inte det alls är varannan som är bra och varannan dålig snarare att varannan kanske blir en eller flera missar vid release vilket har förstört ganska mycket. Egentligen är inget Windows perfekt från start utan alla har något dåligt som man kan klaga på. Men hoppas nu på att Windows 9 kommer vara gratis för Windows 8 användare, blir det inte så får man nog vänta till 9an och skippa 8an helt till framtida bygget

Permalänk

Kommer det att krävas en ominstallation av datorn mellan testversionen och RTM? Vad jag kommer ihåg var det så i 8an...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk

Varannan bra/Varannan dålig har de ju redan slagit ihjäl med W8(.1), så nu kanske det bara blir bra från och med nu. Idén med Ein volk, ein reich, ein Windows känns bra i teorin men återstår att se hur bra det faktiskt blir.

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk
Medlem

Win 8.1 fungerar hur bra som helst, så de får gärna utveckla Win 9 så länge det behövs.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Konsolgrävare

Mycket som händer i september:
HTC
Nvidia
Samsung
Microsoft

Mycket god läsning framöver!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Känns lite som tick-tock utveckling :-] De flesta kommer nog byta till 9an snarast

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tycker inte det alls är varannan som är bra och varannan dålig snarare att varannan kanske blir en eller flera missar vid release vilket har förstört ganska mycket. Egentligen är inget Windows perfekt från start utan alla har något dåligt som man kan klaga på. Men hoppas nu på att Windows 9 kommer vara gratis för Windows 8 användare, blir det inte så får man nog vänta till 9an och skippa 8an helt till framtida bygget

Tycker inte heller det stämmer. Det har istället blivit närmast en obligatorisk mening för framförallt Windows 8 hatare att hävda sig med.
Windows 8 är knappast det fiasko som många hävdar, kanske rent försäljningsmässigt men verkligen inte när det kommer till stabilitet.
Under mina år har jag inte stött på nån Windows version som har varit lika stabil som 8:an var vid lansering. Det enda lilla problem jag hade var den berömda musbuggen som gjorde min trackball lite knixig till en början, men i det stora hela är det egentligen en piss i Mississippi.
Problem jag hade vid Windows 7:s ankomst var bland annat svårigheter vid installation då det bara frös sig (helt ny hårdvara ), mängder med småproblem med alltifrån ljud, inkompatibilitet med mitt ljudkort trots korrekta drivrutiner och officiellt stöd. Det tog säkert 2-3.veckor innan jag kunde använda mitt separata. En bagatell kan tyckas, men det var irriterande.
Vidare så var det enorma problem med mitt Windows update som konstant vägrade att fungera utan hela tiden avbröt installationerna, installerade äldre uppdateringar osv.
Finns mer men tänker inte lista allt här och nu.

Det är interfacet många (förståeligt) har problem med, vilket jag också till viss del kan hålla med om. Fast i grund och botten är det ett oerhört stabilt os, betydligt stabilare än vad Windows 7 var vid lansering som sedermera blev bättre och bättre.
Fixar Microsoft bara själva designfilosofin i Windows 8 så är det enligt mig ett av deras os på länge.

Om man ska leta efter Windows fiaskon så är 2000 ME (millennium edition) det värsta jag vart med om. Konstanta krascher, frysningar, blåskärmar, inkompatibilitet etc.
Det är ett fiasko, ett riktigt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

windows

Skrivet av MrNeikter:

Då återstår det att se om Windows 9 blir vad W8 borde varit.
Känns det inte som vi upplevt detta innan?

windows visa var ju ochså en fail så då gjordes win 7

Permalänk
Sötast

MS verkar jobba på ackord!

Glömt kvalitén igen?

Permalänk
Medlem

Windows8.1 är riktigt bra då med Start8 startmenyn, är helt stabilt o snabbare än Windows7 i både filöverföring men också överlag i Windows, spel kanske man inte tjänar något på förutom vissa som tex BF4, 8an när den släpptes var dåligt, jag hade crachar o strul samt ingen startmeny, men som sagt nu fungerar det mycket bra så 7an använder jag inte längre, 9an verkar se ut som 8.1 med Start8 menyn

Skrivet av Batman:

Tycker inte heller det stämmer. Det har istället blivit närmast en obligatorisk mening för framförallt Windows 8 hatare att hävda sig med.
Windows 8 är knappast det fiasko som många hävdar, kanske rent försäljningsmässigt men verkligen inte när det kommer till stabilitet.
Under mina år har jag inte stött på nån Windows version som har varit lika stabil som 8:an. Det är interfacet många (förståligt) har problem med, vilket jag också till viss del kan hålla med om. Fast i grund och botten är det ett oerhört stabilt os, betydligt stabilare än vad Windows 7 var vid lansering som sedermera blev bättre och bättre.
Fixar Microsoft bara själva designfilosofin i Windows 8 så är det enligt mig ett av deras os på länge.

Om man ska leta efter Windows fiaskon så är 2000 ME (millennium edition) det värsta jag vart med om. Konstanta crasher, frysningar, blåskärmar, inkompabilitet etc.
Det är ett fiasko, ett riktigt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, det ända Windows som varit riktigt skit är ME, hade bara strul,fruktansvärt instabilt under hela livslängden, gick tillbaka till 98 efter ME.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Windows8.1 är riktigt bra då med Start8 startmenyn, är helt stabilt o snabbare än Windows7 i både filöverföring men också överlag i Windows, spel kanske man inte tjänar något på förutom vissa som tex BF4, 8an när den släpptes var dåligt, jag hade crachar o strul samt ingen startmeny, men som sagt nu fungerar det mycket bra så 7an använder jag inte längre, 9an verkar se ut som 8.1 med Start8 menyn

Håller med, det ända Windows som varit riktigt skit är ME, hade bara strul,fruktansvärt instabilt under hela livslängden, gick tillbaka till 98 efter ME.

Du är inte ensam bro

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tycker inte heller det stämmer. Det har istället blivit närmast en obligatorisk mening för framförallt Windows 8 hatare att hävda sig med.
Windows 8 är knappast det fiasko som många hävdar, kanske rent försäljningsmässigt men verkligen inte när det kommer till stabilitet.
Under mina år har jag inte stött på nån Windows version som har varit lika stabil som 8:an var vid lansering. Det enda lilla problem jag hade var den berömda musbuggen som gjorde min trackball lite knixig till en början, men i det stora hela är det egentligen en piss i Mississippi.
Problem jag hade vid Windows7:s ankomst var bland annat svårigheter vid installation få det bara frös sig (helt ny hårdvara ), mängder med småproblem med alltifrån ljud, inkompabilitet med mitt ljudkort trots korrekta drivrutiner och officiellt stöd. Det tog säkert 2-3.veckor innan jag kunde använda mitt separata. En bagatell kan tyckas, men det var irriterande.
Vidare så var det enorma problem med mitt Windows update som konstant vägrade att fungera utan hela tiden avbröt installationerna, installerade äldre uppdateringar osv.
Finns mer men tänker inte lista allt här och nu.

Det är interfacet många (förståligt) har problem med, vilket jag också till viss del kan hålla med om. Fast i grund och botten är det ett oerhört stabilt os, betydligt stabilare än vad Windows 7 var vid lansering som sedermera blev bättre och bättre.
Fixar Microsoft bara själva designfilosofin i Windows 8 så är det enligt mig ett av deras os på länge.

Om man ska leta efter Windows fiaskon så är 2000 ME (millennium edition) det värsta jag vart med om. Konstanta crasher, frysningar, blåskärmar, inkompabilitet etc.
Det är ett fiasko, ett riktigt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

vista?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk

Kommer Cortana till Windows 9 är det ett givet köp, #HaloForever

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag ser fram mot nästa Windows iaf. Kör Windows 8.1 Enterprise och är riktigt nöjd.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Tycker inte heller det stämmer. Det har istället blivit närmast en obligatorisk mening för framförallt Windows 8 hatare att hävda sig med.
Windows 8 är knappast det fiasko som många hävdar, kanske rent försäljningsmässigt men verkligen inte när det kommer till stabilitet.
Under mina år har jag inte stött på nån Windows version som har varit lika stabil som 8:an var vid lansering. Det enda lilla problem jag hade var den berömda musbuggen som gjorde min trackball lite knixig till en början, men i det stora hela är det egentligen en piss i Mississippi.
Problem jag hade vid Windows7:s ankomst var bland annat svårigheter vid installation få det bara frös sig (helt ny hårdvara ), mängder med småproblem med alltifrån ljud, inkompabilitet med mitt ljudkort trots korrekta drivrutiner och officiellt stöd. Det tog säkert 2-3.veckor innan jag kunde använda mitt separata. En bagatell kan tyckas, men det var irriterande.
Vidare så var det enorma problem med mitt Windows update som konstant vägrade att fungera utan hela tiden avbröt installationerna, installerade äldre uppdateringar osv.
Finns mer men tänker inte lista allt här och nu.

Det är interfacet många (förståligt) har problem med, vilket jag också till viss del kan hålla med om. Fast i grund och botten är det ett oerhört stabilt os, betydligt stabilare än vad Windows 7 var vid lansering som sedermera blev bättre och bättre.
Fixar Microsoft bara själva designfilosofin i Windows 8 så är det enligt mig ett av deras os på länge.

Om man ska leta efter Windows fiaskon så är 2000 ME (millennium edition) det värsta jag vart med om. Konstanta crasher, frysningar, blåskärmar, inkompabilitet etc.
Det är ett fiasko, ett riktigt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

TLDR

Nämen läste bara lite snabbt, tycker att Windows 8 var en fail i början men dom har ju förbättrat det, i dagsläget är det ett bra system med minimalt med saker att irritera sig på och skulle ta de framför W7 alla dagar i veckan.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kanto64:

Virtuella skrivbord uppskattas, men snälla Microsoft, varför så sent ?

De flesta öppna skrivbordsmiljöer för unix och linux har ju haft det där sedan urminnes tider....

Det har funnits sen XP men det är inte integrerat i OSet utan man får ladda hem det direkt från Microsoft och installera själv. Senaste versionen heter Desktops v2.0.

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/cc817881.aspx

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

Ja, vista ja? Jag hade inga problem med vista överhuvudtaget. Infact så hade jag mer problem med 7:an om man ser till helheten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt fördelen med virtuella skrivbord, kan någon ge några anvädningsexempel? Alt + tab känns snabbare

Visa signatur

Med vänlig hälsning

Permalänk
Medlem

Nya versioner i all ära, men kommer de inte lite väl tätt?
W7 hann man använda rätt länge och jag blev lika vad vid det som vid gamla XP som jag uppgraderade mig från. Sen 8.1 när .1 släpptes, har nu börjat vänja mig. Och nu släpps nästa inom ett år?
Det kostat mig inte öre dock, och har inte gjort det sedan Vista då jag pluggade då och nu pluggat frugan, så TechNet förser oss med exemplar. Visar det sig att W9 är bra redan vid release så vill man ju uppgradera snarast, och åter igen då lära sig på nytt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasd_101:

Vista var inget dåligt operativsystem egentligen, det hade bara dålig support för drivrutiner i början samt att det var tungdrivet jämfört med XP. Nyare datorer (på den tiden) hade mindre/inga problem efter problemen med drivrutinerna var fixade. Vista var lite före sin tid så att säga, men banade i alla fall vägen för 7an.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Batman:

Om man ska leta efter Windows fiaskon så är 2000 ME (millennium edition) det värsta jag vart med om. Konstanta krascher, frysningar, blåskärmar, inkompatibilitet etc.
Det är ett fiasko, ett riktigt fiasko.

Skickades från m.sweclockers.com

2000 och ME är inte samma operativsystem, de är nog de största motsatser som finns, ME var hemskt men 2000 var oerhört bra.

Skrivet av Olapola:

Jag förstår inte riktigt fördelen med virtuella skrivbord, kan någon ge några anvädningsexempel? Alt + tab känns snabbare

Det är mycket smidigt att ha en "funktion" per desktop när man har mycket saker igång, tex kunna lägga upp fönster på rätt ställen och sedan bara växla skrivbord för att göra nått annat och sedan kunna gå tillbaka utan att behöva positionera alla fönster där man vill ha dem, det är verkligen på tiden att MS lägger in virtuella skrivbord som standard.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.