Kan jag spela CS:GO på den här datorn?

Permalänk
Medlem

Kan jag spela CS:GO på den här datorn?

Hej!

Jag har en MSI GE620DX från 2011 och när jag spelar CS:GO har jag en fps på ca 90 och det är allmänt buggigt. Testade på en kompis dator och älskade spelet men på min dator blir det inge kul eftersom känslan försvinner pga fps-dropp och lagg Har testat att stänga ner alla andra program och sänkt grafikinställningarna till lägsta.

min dator:
Vindows 7
i5 2410M 2,3GHz
Nvidia Geforce GT 555m
4gb ram

Är min dator helt enkelt för dålig för att spela CS:GO?

Permalänk
Medlem

Det är ju ingen speldator du har där! Prova sätta på V-sync. På "dåliga" system så kan det ge spelet en mjukare känsla. Men ja en liten uppgradering hade inte suttit fel!

Permalänk
Medlem

Formattera om datorn, kan hjälpa att rensa bort gammalt skräp. Bättre att prova innan du planerar byte, jag tycker du borde kunna få flyt med den datorn i CS Go i låga inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Jag spelar det ibland på min laptop med GT 630M och det funkar utmärkt(dock inte med alla högsta inställningar).

Förstår inte riktigt, vad är det för fel på 90 fps, är troligen 30 för mycket för din skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Upplys gärna(med källa/förklaring). Jag tror inte att över 60 fps på en 60hz skärm har någon som helst betydelse. Jag kan dock inte yttra mig om hur värt det är att använda en 120hz skärm med fps däromkring då jag knappt prövat.

Vad jag har känt av förut på cs 1.6 är att har du under 99fps så känns det som att spelet inte riktigt hänger med.

T.ex
Jag hade rutten datorn på den tiden och min FPS gick inte över 60. Siktet drog "ihop" sig mycket långsammare än på min kompis dator som satt med 99FPS konstant. Detta är bara ett exempel hur det var i 1.6 hur det är i CSGO vet jag inte då jag nu för tiden har en datorn som klarar det mesta spel.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Upplys gärna(med källa/förklaring). Jag tror inte att över 60 fps på en 60hz skärm har någon som helst betydelse. Jag kan dock inte yttra mig om hur värt det är att använda en 120hz skärm med fps däromkring då jag knappt prövat.

Se frames är inte lika med hur motorn flyter på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Häger:

Är min dator helt enkelt för dålig för att spela CS:GO?

Nej, inte för dålig. CS:Go har inte så höga krav och grafik motorn fungerar bra med dålig eller gammal grafik enheter, du kan få ut 50-60 fps på ett Intel HD 4000 chip. Problemet är att du spelar på en laptop, eller snarare skulle jag tro en laptop skärm som har hög respons tid i millisekunder. En spel skärm vill du helst ha 2ms responstid eller mindre men på laptops så kan den ligga på allt mellan 8-12 ms responstid, beroende på tillverkare. Så även om du har stabil 90fps så kommer spelen upplevas som dålig fps eller att det är lagg.

Efter vad du skriver så tror jag det är problemet och du skulle kunna lösa det med att köpa och koppla in en bättre extern skärm till din laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av qaaka:

Det är ju ingen speldator du har där! Prova sätta på V-sync. På "dåliga" system så kan det ge spelet en mjukare känsla. Men ja en liten uppgradering hade inte suttit fel!

Skrivet av laudanum:

Formattera om datorn, kan hjälpa att rensa bort gammalt skräp. Bättre att prova innan du planerar byte, jag tycker du borde kunna få flyt med den datorn i CS Go i låga inställningar.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, ska formatera om samt testa V-sync! Ifall jag formaterar om datorn vid uppstart, försvinner även allt material på data D hårddisken? Har endast filmer på den hårddisken.

Skrivet av VexedRelic:

Nej, inte för dålig. CS:Go har inte så höga krav och grafik motorn fungerar bra med dålig eller gammal grafik enheter, du kan få ut 50-60 fps på ett Intel HD 4000 chip. Problemet är att du spelar på en laptop, eller snarare skulle jag tro en laptop skärm som har hög respons tid i millisekunder. En spel skärm vill du helst ha 2ms responstid eller mindre men på laptops så kan den ligga på allt mellan 8-12 ms responstid, beroende på tillverkare. Så även om du har stabil 90fps så kommer spelen upplevas som dålig fps eller att det är lagg.

Efter vad du skriver så tror jag det är problemet och du skulle kunna lösa det med att köpa och koppla in en bättre extern skärm till din laptop.

Tack för tips och bra förklaring! Dumt att jag inte har någon skärm hemma men ska testa så fort jag kommer över en

Permalänk
Medlem

Lite off topic men finns det några hårdvaruuppdateringar som skulle vara lönsamma för mig att göra på laptopen? Eller är det lika bra att spara pengarna till nästa framtida laptopköp?

Permalänk

man ska inte direkt skämmas för låga inställningar på cs:go, "proffs" med super datorer brukar köra low endåså....

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Häger:

Tack, ska formatera om samt testa V-sync! Ifall jag formaterar om datorn vid uppstart, försvinner även allt material på data D hårddisken? Har endast filmer på den hårddisken.

Tack för tips och bra förklaring! Dumt att jag inte har någon skärm hemma men ska testa så fort jag kommer över en

Du väljer vilka partitioner du vill formattera. C: ligger väl Windows på så fram med ditt OS och nyckel o sedan kör på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Försök hålla en något trevligare ton mot varandra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Överhettning? Kolla temperaturerna på CPU och GPU. Min laptop med samma CPU gillar att throttla en del även på lägre temperaturer. Har du rensat bort damm någon gång?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Överhettning? Kolla temperaturerna på CPU och GPU. Min laptop med samma CPU gillar att throttla en del även på lägre temperaturer. Har du rensat bort damm någon gång?

Nej har aldrig rensat bort dam eller kollat temp... Vilken temperatur bör datorn CPU och GPU ligga på?