Permalänk

Kass FPS i LoL

Tja! Jag har på senaste börjat få mycket dåligare FPS i LoL än tidigare där jag alltid låg på stabila 60 frames med högsta grafik och v-sync på. Men nu har min fps blivit sämre, jag kan droppa från 60 till 20 och ligga där nere i ibland hela games, har även testat utan v-sync, då jag istället droppar från 150 FPS - 20 FPS. Vad är problemet? Jag tro knappast det är mina komponenter det måste vara nåt annat. För er som tvivlar på de, läs nedan mina specs.

AMD PHENOM X4 965 BE (överklockad till 3.9 GHz)
8 gb ram 1333 MHz
geforce GTX 660

resten är oväsentligt därför skiter jag i att skriva ut det.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar dig att köra utan V-sync och 'uncapped' i detta spel. Detta har då för mig fungerat bäst.

Annars, vad har du för drivrutin? Testat installerat om spelet?

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Avstängd

låter märkligt, du kan ju testa att ta bort lol och installera om det, inte roligt, men för att utesluta om det är fel på lol.

Permalänk
Medlem

Kom det i samband med något? (spelpaus, installerat nytt porrprogram, överklockningen, lånat ut datorn till mornor osv)

Har du inget samband så skulle jag börja kolla på överklockningen och bara prova att ta bort den.

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Rekommenderar dig att köra utan V-sync och 'uncapped' i detta spel. Detta har då för mig fungerat bäst.

Annars, vad har du för drivrutin? Testat installerat om spelet?

Jag kör på de nu, men ingen förändring. Kör på mobilt hemma så har begränsat antal GB att använda så undviker helst det alternativet, inget annat sätt att ominstallera?

Permalänk
Skrivet av JSvanberg:

låter märkligt, du kan ju testa att ta bort lol och installera om det, inte roligt, men för att utesluta om det är fel på lol.

Kör på mobilt hemma så har begränsat antal GB att använda så undviker helst det alternativet, inget annat sätt att ominstallera?

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Kom det i samband med något? (spelpaus, installerat nytt porrprogram, överklockningen, lånat ut datorn till mornor osv)

Har du inget samband så skulle jag börja kolla på överklockningen och bara prova att ta bort den.

Nepp, inget samband med nånting, förutom kanske efter en patch eller något sådant, doch haft det såhär i ett antal patchar. Har även testat med annan klockning och helt utan, det spelar ingen roll:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slugstawishman:

Kör på mobilt hemma så har begränsat antal GB att använda så undviker helst det alternativet, inget annat sätt att ominstallera?

Och du är hundra på att det är fpsen som sjunker och inte latensen skjuter i höjden eller något?

Permalänk
Skrivet av Skrotnisse92:

Och du är hundra på att det är fpsen som sjunker och inte latensen skjuter i höjden eller något?

Bombsäker, kollar aktivt då jag märker att det börjar lagga lite.

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare, testa installera om spelet om du inte gjort det på länge.

Vet att det är många som fått problemet att spelet levererar lägre bilder per sekund efter patcher, prova sök lite på google så ser du att det är många som upplevt detta.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Prova dra ner på partikel effekter, vissa partiklar på färdigheter har alltid varit ett problem. Men ett GTX 660 borde klarar av det, men LoL har varit mer cpu och ram än gpu sedan start. Annars kan det vara nåt med drivrutinerna.

Kolla även värmen på din dator så den inte är det som spökar.