Dela EN VPNtunnel till andra enheter.

Permalänk
Skäggig legend

Dela EN VPNtunnel till andra enheter.

Hej människor! Jag ska skaffa mig någon VPNtunnel historia och tänker mig använda på detta sätt: Internet - dator uppkopplad till en tunnel - vidare till 3 andra datorer och trådlös router. Alltså en "VPNtunnel dator" till resterande 3 datorer + en router. Går det eller måste jag var och en av enheterna ha en egen?

Eller kan man koppla upp en router till en VPNtunnel som sköter det etc.? Väldigt ny i detta och hittade ingen guide till det här på Sweclockers.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Man kan koppla upp en router till VPN. Vad har du för router?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Hej människor! Jag ska skaffa mig någon VPNtunnel historia och tänker mig använda på detta sätt: Internet - dator uppkopplad till en tunnel - vidare till 3 andra datorer och trådlös router. Alltså en "VPNtunnel dator" till resterande 3 datorer + en router. Går det eller måste jag var och en av enheterna ha en egen?

Eller kan man koppla upp en router till en VPNtunnel som sköter det etc.? Väldigt ny i detta och hittade ingen guide till det här på Sweclockers.

Delar du uppkopplingen från den datorn som är ansluten till VPN:et så kommer resten av datorernas trafik gå via den med. Så sett är det är ingen skillnad mot att köra utan tunneln...delningen funkar på samma sätt ändå.
Det smidigaste är dock att ansluta routern till VPN:et.

Visa signatur

///M4