Permalänk
Medlem

Sennheiser G4ME ZERO

hej!

funderar på att köpa detta headset.
jag använder mig av mitt inbyggda ljudkort på mitt moderkort (asus maximus hero VI)
min fråga är om det inbyggda ljudet kan driva dess eller om jag måste köpa ett ljudkort ?

tack på förhand/ Nichlas

Permalänk
Medlem

Det klarar att driva dom, ditt moderkort har väll en dedikerat hörlurs AMP som fixar dom

Permalänk
Medlem

det är det jag letat efter men inte sett om den har någon amp eller inte som klarar av 150 ohm.

Permalänk
Medlem

eller ska jag köpa 363d istället?
spelar mest csgo men även några andra spel.
vilka är bäst ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av auxios:

det är det jag letat efter men inte sett om den har någon amp eller inte som klarar av 150 ohm.

Nej jag hittar inte någon information om det häller. Output impedansen brukar ju ligga på 70-100 ohm i onboard kretsar (Xonar STX har väll runt 10-20 ohm), riktigt uselt och det är en kostnads fråga när dom gör dom. ljudkvaliten blir lidande av att använda låg impedans lurar såsom 50ohm. Även en för klen stärkardel. Så det kan bli sämre med låg impedans lurar i ditt fall också. Output impedansen från dac ska vara lägre en impedansen ifrån lurarna är en regel att få korrekt återgivning. Mer Vrms är bra för att driva riktigt tungdrivna lurar. Min DAC/AMP har output impedans under 1ohm och nästan 4 Vrms förstärkardel. Den klarar upp till 600ohm lurar.

Permalänk
Medlem

okej tack för riktigt bra svar. blir nog att köpa 363d istället.
dom har ju ett eget ljudkort och kostar samma peng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av auxios:

eller ska jag köpa 363d istället?
spelar mest csgo men även några andra spel.
vilka är bäst ?

Jag vet inte till 100%, jag skulle nog kört på g4me zero och om det inte spelade tillräckligt högt skulle jag köpa ett STX/Soundblaster Zx eller en extern DAC/AMP combo eller enbart en extern AMP.

Edit: Jag tror g4me zero är ett säkrare kort att gå, då du säkerligen har hög impedance output. Kommer bli bra

Permalänk
Medlem

Du klarar dig fint med moderkortet, en amp eller bättre ljudkort lyfter en del men du klarar dig fint utan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Jag vet inte till 100%, jag skulle nog kört på g4me zero och om det inte spelade tillräckligt högt skulle jag köpa ett STX/Soundblaster Zx eller en extern DAC/AMP combo eller enbart en extern AMP.

jo det skulle vara riktigt sweet med ett stx. men tjejen kommer inte bli så glad om jag lägger ut 4500 kr på ett nytt headsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

Du klarar dig fint med moderkortet, en amp eller bättre ljudkort lyfter en del men du klarar dig fint utan!

okej. så du tycker att jag ska köpa g4me zero och inte 363d?
kan bli ett ljudkort i framtiden men just nu vill jag ha ett riktigt bra headsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av auxios:

okej. så du tycker att jag ska köpa g4me zero och inte 363d?
kan bli ett ljudkort i framtiden men just nu vill jag ha ett riktigt bra headsett

Kör på g4me zero, det kommer matcha bättre. Och du kommer få bättre ljud. Mitt råd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silcan:

Kör på g4me zero, det kommer matcha bättre. Mitt råd!

okej då kör vi på det. får väl i värsta fall byta om det inte alls skulle låta bra.
ett jätte tack för all hjälp.
ha en grym helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av auxios:

okej. så du tycker att jag ska köpa g4me zero och inte 363d?
kan bli ett ljudkort i framtiden men just nu vill jag ha ett riktigt bra headsett

Kör på G4me, bra lurar och bra mic! Hörlurar är det enskilt mest avgörande för att få till en enkel kvalitetshöjare av ljud, och det kommer du märka med dessa är jag säker på!

Permalänk
Medlem

Jag gjorde det enkelt för mej och frågade Asus Sverige hur mkt mitt ljudkort klarade av (z97-a) på Fb fick jag detta svar . "Hej Mikael, ALC892-ljudkretsen klarar hörlurar med 16-160 Ohm impedans."

Då du har ett värre moderkort än mej bör det ej vara problem med 150 ohm, hoppas du blir nöjd med köper oavsett och lägg gärna en recension har funderat på Sennheiser lurarna jag å

Edit: missade att du hade ett Z87 moderkort. Hoppas de löser sej endå.

Visa signatur

|NZXT H440W Silent Ultra Vit |Asus Z97-a|ASUS GeForce GTX 780|CPU Intel Core i7 4790K 4GHz|Corsair Hydro H100i|Kingston 16GB 2400Mhz XMP Beast|SSD EVO Basic 840-Series 500GB |1TB WD Blue 7200 RPM|EVGA Supernova G2 850W|