UK Truck Simulator laggar sjukt mycket

Permalänk
Avstängd

UK Truck Simulator laggar sjukt mycket

Tjena grabbar, jag har ett problem med med spelet "UK Truck Simulator". Det är så att jag får lågt fps/stutterings överallt, på både maxade och utan maxade inställningar. Jag tror att jag ska kunna maxa spelet med mina specs med 60+fps..
Jag har CPU: FX 6100, GPU: GTX 660, Ram: 16GB. Jag har provat att spela i både OpenGL och DirectX, någon som har likadana specs som har spelet som kan testa vad ni får för prestanda?

Permalänk
Skrivet av ShutteN:

Tjena grabbar, jag har ett problem med med spelet "UK Truck Simulator". Det är så att jag får lågt fps/stutterings överallt, på både maxade och utan maxade inställningar. Jag tror att jag ska kunna maxa spelet med mina specs med 60+fps..
Jag har CPU: FX 6100, GPU: GTX 660, Ram: 16GB. Jag har provat att spela i både OpenGL och DirectX, någon som har likadana specs som har spelet som kan testa vad ni får för prestanda?

vilken temp ligger grafiken på när du spelar. kan vara att det klockas ner pga värmeproblem.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

vilken temp ligger grafiken på när du spelar. kan vara att det klockas ner pga värmeproblem.

Bara detta spel som strular, tempsen är normala.

Permalänk
Skrivet av ShutteN:

Bara detta spel som strular, tempsen är normala.

spelet ligger på en hdd eller ? nån spara funktion? . installera på annan hdd eller ssd. kopiera profilen till nya stället.
har du MSI afterburner kolla om videominnet tar slut ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonatan80:

spelet ligger på en hdd eller ? nån spara funktion? . installera på annan hdd eller ssd. kopiera profilen till nya stället.
har du MSI afterburner kolla om videominnet tar slut ?

Spelet ligger på en SSD.

Permalänk
Medlem

Om jag inte tar fel så använder är UK truck simulator samma motor och system som Euro truck simulator 2
Och det spelen kräver rejäl hårdvara om man ska kunna använda höga inställningar, tex din hårdvara + 60hz + nära max inställning inte en chans tyvärr, medel inställning kanske.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Om jag inte tar fel så använder är UK truck simulator samma motor och system som Euro truck simulator 2
Och det spelen kräver rejäl hårdvara om man ska kunna använda höga inställningar, tex din hårdvara + 60hz + nära max inställning inte en chans tyvärr, medel inställning kanske.

Jag maxar det i tillräcklig fps. Men TS kan ju prova allt på lägsta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

Jag maxar det i tillräcklig fps. Men TS kan ju prova allt på lägsta?

Motorn i ETS 2 och UK TS kräver hög IPC på CPU för att det ska rulla på bra, en 2500K är bättre för spelet än TS CPU AMD 6100.
Spelet kan inte ta tillvara på många kärnor, utan är relativt enkeltrådat.
Att trycka i ett high end grafikkort tex r9 290X eller GTX780ti hjälper inte mycket heller, om inte CPU kraften per enskild kärna finns.

Det hela är ganska typiskt för just simulatorspel också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300