Permalänk
Medlem

Push Zone med WordPress (CDN)

Kommer att behöva köpa till mig CDN (MaxCDN) för att min webbplats (WordPress) kommer besökas världen runt och för att minska laddningstiderna av bilder etc. Använder för tillfället Binero och jag har inte utnyttjat utrymmet än på 200GB. I framtiden kommer det att överstiga och då undrar jag om jag ska köra en Push Zone instället för Pull Zone eftersom då kan jag lagra allt statiskt material på MaxCDN och inte behöva köpa mer utrymme på två ställen.

Är nyfiken om det finns någon/några på SweClockers som har erfarenhet kring detta och skulle kunna guida mig hur jag skall göra om detta inte är en smart idé. Fungerar Push Zone förövrigt bra med WordPress? Dvs, laddar det upp snabbt utan något krångel? Behöver jag in i SSH och installera script för överföringarna osv?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Japp. Har kikat där, men är nyfiken hur det fungerar om det är värt att satsa på. Det känns det optimala, men vill bara höra om någon kör/testat det.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen personlig erfarenhet av Push Zone då jag inte har några webbsidor som hostar större statiska filer som besökarna skall kunna ladda ner. Ett tips är dock att se nämre på att hyra en VPS i t.ex. Holland. Bra accesstider från Sverige men även från USA. Priset är ungefär detsamma som ett normalt webbhotell här i Sverige. Detta för att slippa att hålla på med CDN.

Fråga gärna om det är något du vill att jag skall förklara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Jag har ingen personlig erfarenhet av Push Zone då jag inte har några webbsidor som hostar större statiska filer som besökarna skall kunna ladda ner. Ett tips är dock att se nämre på att hyra en VPS i t.ex. Holland. Bra accesstider från Sverige men även från USA. Priset är ungefär detsamma som ett normalt webbhotell här i Sverige. Detta för att slippa att hålla på med CDN.

Fråga gärna om det är något du vill att jag skall förklara.

Ok, ska kika närmre på VPS. Har du btw några rekommendationer eller har det inte så stor betydelse vilken jag väljer? Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Hur "tung" är din webbsida att besöka? Många plugins? Optimerat ditt tema? Hur många dagliga besökare?

Stavfel