Mini-laptop för utlandsvistelse

Permalänk
Medlem

Mini-laptop för utlandsvistelse

Hallå!
Jag ska snart åka ut å resa ett par månader. Tänkte att det kunde vara bra att ha med en liten smidig dator, man kan slå ihjäl ett par timmar på hotellrummet med att kolla film på, när de blivit ett par drinkar för mycket kvällen innan:D

Det som jag är ute efter och har användning för:

- skärm 11.0-12.0
- Bruksområdet är: som sagt kolla film, internet.
- Hårdisk behöver inte vara något speciellt eftersom jag har extern med mig.
- Vill inte ha dator som är nettbrett och laptop i ett.
- kostnad: 2k-3k

Här är en länk till två datorer jag hittat till lika pris på netonnet:

http://www.netonnet.no/CompareView/3001?btnCompare=&itemList=...

Jag har läst deras spec men vet inte vilken jag ska ta eftersom jag inte är så kunnig inom detta.
Ena har tex AMD 1.0 Ghz processor vs Intel 2.16 Ghz
4G Ram 1333Mhz vs 2G Ram 1600Mhz

Varför jag valde dessa var för att priset var rimligt och att de var helt okej att vila ögonen på.
Jag tror ju att båda helt säkert fungerar utmärkt att kolla film på och att surfa med, men eftersom jag är helt lost inom detta så skulle jag upskatta om någon som är mer kunnig än mig tog sig tid å klicka på länken och ge mig vägledning. För är den ena bättre så vill ja ju såklart köpa den.
Sen så är jag ju inte blyg för andra förslag om de ringer en klocka hos någon.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerut:

Hallå!
Jag ska snart åka ut å resa ett par månader. Tänkte att det kunde vara bra att ha med en liten smidig dator, man kan slå ihjäl ett par timmar på hotellrummet med att kolla film på, när de blivit ett par drinkar för mycket kvällen innan:D

Det som jag är ute efter och har användning för:

- skärm 11.0-12.0
- Bruksområdet är: som sagt kolla film, internet.
- Hårdisk behöver inte vara något speciellt eftersom jag har extern med mig.
- Vill inte ha dator som är nettbrett och laptop i ett.
- kostnad: 2k-3k

Här är en länk till två datorer jag hittat till lika pris på netonnet:

http://www.netonnet.no/CompareView/3001?btnCompare=&itemList=...

Jag har läst deras spec men vet inte vilken jag ska ta eftersom jag inte är så kunnig inom detta.
Ena har tex AMD 1.0 Ghz processor vs Intel 2.16 Ghz
4G Ram 1333Mhz vs 2G Ram 1600Mhz

Varför jag valde dessa var för att priset var rimligt och att de var helt okej att vila ögonen på.
Jag tror ju att båda helt säkert fungerar utmärkt att kolla film på och att surfa med, men eftersom jag är helt lost inom detta så skulle jag upskatta om någon som är mer kunnig än mig tog sig tid å klicka på länken och ge mig vägledning. För är den ena bättre så vill ja ju såklart köpa den.
Sen så är jag ju inte blyg för andra förslag om de ringer en klocka hos någon.

Tacksam för svar

v5 har IPS skärm så hade kört på den

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Samma sits

Jag befinner mig i samma sits som trådskaparen. Jag skulle vilja slänga in en tredje dator. http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2631991&view=c

Vad är egentligen skillnaden mellan dessa laptops? Är Asus mer pålitligt än Acer eller är den tiden förbi? Någon kung som kan hjälpa mig?