Corsair Vengeance K70 konstigt fjädringsljud

Permalänk

Corsair Vengeance K70 konstigt fjädringsljud

Tjenare!

För lite mer än en vecka sedan så köpte jag ett Corsair Vengeance K70 från Inet i Malmö, mera specifikt den här modellen (http://www.inet.se/produkt/6102554/corsair-vengeance-k70-mech...). Överlag är jag väldigt nöjd med tangentbordet och dess allmänna kvalitetsintryck, men för några dagar sedan så började vissa tangenter på tangentbordet att avge ett konstigt fjädringsljud. Det är inte särskilt högt, och jag har inga problem med hur högljudda mekaniska tangentbord låter, men det är konstiga ljudet blir väldigt drygt att höra efter ett längre tag. Ljudet kommer främst när man trycker på de lägre tangenterna (ZXCVB-raden). Jag har googlat runt lite på det här men det verkar som att det är ett väldigt sällsynt problem.

Jag tog mig tiden att spela in ljudet. Det kan dock vara lite svårt att höra om du inte sitter med hörlurar. https://soundcloud.com/philip-ekholm/fjadringsljud

Någon som vet hur/om man kan fixa det här?

Visa signatur

Intel Core i7 4770K 4.2GHz | Asus Geforce GTX 780 DCU II | A-Data 16GB 1600MHz | Asus Maximus VII Hero Z97 | NZXT H440 Svart/Röd | EVGA Supernova G2 750W | Eizo Foris FS2333 | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Samsung SSD EVO 256GB | WD 2TB Red 7200RPM

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det är väl det beryktade PING ljudet som du har råkat ut för. Det där ljudet var nog där hela tiden bara det att du inte hörde det förens du upptäckte det så att säga. Det är relativt vanligt måste jag säga. Jag har det på någon tangent på mitt Filco och jag har det även på space på mitt Ducky. Det är tyvärr inte så mycket att göra åt saken om du inte kan och har lust att demontera de switchar som låter och sätta dem samman igen. Det verkar som det har hjälpt en del som har stört sig på detta. Men för gemene man blir detta svårt att göra och det är nog tyvärr bara att vänja sig vid det alternativt returnera det om du inte kan stå ut med det.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch