GeForce GTX 650 Ti - Point of View?

Permalänk

GeForce GTX 650 Ti - Point of View?

Vad menas med "Point of View" och är grafikkortet något att ha? Kan köpa ett relativt billigt (700kr) via tradera. Undrar som sagt om kortet är värt min tid och om det klarar, Bf4 på medium med 40 fps ?

Specifikationer på kortet :

Grafikprocessor GeForce GTX 650 Ti

Microsoft DirectX Microsoft DirectX 11.1 API (feature nivå 11_0)
Grafik kärna hastighet 928 MHz
Minne 2gb
Minnestyp GDDR5
Minneshastighet 5400 MHz
Minnesbuss 128 bitar
Shader processorer 768
DVI 1x
HDMI- 1x
VGA 1x
Gränssnitt PCI Express 3.0
Kompletterande strömkontakt 1x PCI-E 6-pins

(Enligt säljaren)

Gissar att allt är kopierat från Nvidias eller "Point of Views" hemsida.

Permalänk
Medlem

Point of View är ett märkte som tex: Asus, Sapphire, MSI osv.
Jag tycker personligen 700kr för ett 650ti är för mycket du kan hitta bättre och billigare grafikkort här på marknaden.

Permalänk
Skrivet av Stealhelm:

Vad menas med "Point of View" och är grafikkortet något att ha? Kan köpa ett relativt billigt (700kr) via tradera. Undrar som sagt om kortet är värt min tid och om det klarar, Bf4 på medium med 40 fps ?

Specifikationer på kortet :

Grafikprocessor GeForce GTX 650 Ti

Microsoft DirectX Microsoft DirectX 11.1 API (feature nivå 11_0)
Grafik kärna hastighet 928 MHz
Minne 2gb
Minnestyp GDDR5
Minneshastighet 5400 MHz
Minnesbuss 128 bitar
Shader processorer 768
DVI 1x
HDMI- 1x
VGA 1x
Gränssnitt PCI Express 3.0
Kompletterande strömkontakt 1x PCI-E 6-pins

(Enligt säljaren)

Gissar att allt är kopierat från Nvidias eller "Point of Views" hemsida.

Känns som en riktigt dålig deal faktiskt om du är ute efter prestanda. Du kan få ett 6950 här för ~500kr eller tex ett gtx 580 för 700kr vilket är klart bättre kort än ett 650ti.
Och oavsett, ska du köpa ett grafikkort så gör det inte på tradera, de är helt vilda till att trissa upp priserna

Permalänk
Skrivet av piccaboo:

Point of View är ett märkte som tex: Asus, Sapphire, MSI osv.
Jag tycker personligen 700kr för ett 650ti är för mycket du kan hitta bättre och billigare grafikkort här på marknaden.

Skrivet av lanbonden:

Känns som en riktigt dålig deal faktiskt om du är ute efter prestanda. Du kan få ett 6950 här för ~500kr eller tex ett gtx 580 för 700kr vilket är klart bättre kort än ett 650ti.
Och oavsett, ska du köpa ett grafikkort så gör det inte på tradera, de är helt vilda till att trissa upp priserna

Tack för era snabba svar!

Jag trodde först att "Point of View" eller "Pov" var något speciellt med kortet. Men tack för era svar, uppskattas!

Permalänk

jag har det kortet fast med 1gb versionen och ska köpa nytt så fort jag får lite pengar... mitt Asus 650ti börjar bli lite slött nu jag spelar battelfield 2 på högsta och det går på 60fps men det är rätt så svajigt och heller inte jättevackert.

dator specs
i5 2320
16ram
asus gtx650ti

mvh
Max
(gokartkungen)