LG presenterar G Watch R med Android Wear och rund skärm

Permalänk
Melding Plague

LG presenterar G Watch R med Android Wear och rund skärm

Koreanska LG orkar inte vänta till IFA-mässan i början av september och presenterar redan nu G Watch R, vars runda skärm och design påminner om en analog klocka.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Frågan är om den kommer att vara låst till LG eller alla Android kan köra den...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ganska snygg faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyces:

Frågan är om den kommer att vara låst till LG eller alla Android kan köra den...

I och med android wear så kommer den gå till alla androidtelefoner med 4.3 och högre.

Yay åt utbytbara armband
Det är en dealbreaker som gör att jag inte kommer fundera över samsungs klockor.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Vad ska vi med smartklockor till egentligen? På ett sätt är jag nyfiken men på ett annat förstår jag inte meningen alls med detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hyfsat snygg men jag skulle aldrig någonsin köpa en klocka som jag behöver ladda varje dag.

Permalänk
Medlem

Hur kan en cirkel ha 320 x 320 pixlar? En kvadratisk skärm har 320^2 = 102'400 pixlar. En cirkulär skärm med diametern 320 pixlar har 160^2*π = 80'424 pixlar.

Råkade räkna 360x360 i fallet kvadratisk, rätt är såklart 320x320.
Permalänk
Medlem

Riktigt snygg juh!
Jag hade i princip bestämt mig för en Moto360, men den här verkar ju bli minst lika bra.

Det enda som retar mig är att det tar sån tid att lansera i Europa; I nuläget måste man köpa från dyra gråimportsajter som Bazula om man skall ha en Android Wear -klocka.

Permalänk
Medlem

Snyggaste smarta klockan som släppts! Utan tvekan!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag känner att "vill ha" begäret är större än vad jag ska ha den till. Men gillar ändå det

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad ska vi med smartklockor till egentligen? På ett sätt är jag nyfiken men på ett annat förstår jag inte meningen alls med detta.

Äger ingen själv men är sugen på en.

Iden är väl att man inte behöver ta fram telefonen när man har ett headset på sig för att se vem som ringer å sånt. Lättare och snabbare att kolla på handleden en att ta fram hela telefonen ur fickan helt enkelt?

Permalänk
Skrivet av Shadowslord:

Äger ingen själv men är sugen på en.

Iden är väl att man inte behöver ta fram telefonen när man har ett headset på sig för att se vem som ringer å sånt. Lättare och snabbare att kolla på handleden en att ta fram hela telefonen ur fickan helt enkelt?

Är det värt en investering på ett par tusenlappar för att spara ett par sekunder genom att slippa ta fram telefonen?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Är de värt en investering på ett par tusenlappar för att spara ett par sekunder genom att slippa ta fram telefonen?

Jepp!

Permalänk

Fan va snygg! Synd bara att jag inte använder klocka längre + att Android är skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osten92:

Snyggaste smarta klockan som släppts! Utan tvekan!

Skickades från m.sweclockers.com

Men, den har ju inte släppts än...

Blir ett tufft val mellan den här och Moto 360.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Det är lite denna överkonsumtion av grejer vi egentligen inte behöver som också leder till att miljön blir sämre och sämre men vissa verkar mer intresserade av att ha den senaste trenden på armen. Inte riktat mot dig nu så bli inte arg men jag ställer mig lite tveksam till all denna konsumtion vi människor har.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

Så här ska en klocka se ut:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad ska vi med smartklockor till egentligen? På ett sätt är jag nyfiken men på ett annat förstår jag inte meningen alls med detta.

Du är inte ensam, jag har sagt länge att jag tror att det här är bara en tillfällig trend som kommer släppa snart. Men vi får se, jag ser det då inte som nödvändigt överhuvudtaget utan mer att folk köper det därför att det är "inne" för tillfället. Även om jag till dags dato fortfarande inte har sett en enda smart-watch bäras av någon, mer än personalen på telebutikerna så klart.

Men, säg att det ringer och du orkar inte ta upp mobilen och kolla. Du kollar via klockan vem som ringer och antagligen svarar du genom klockan. That's basicly all it can do. Du får ett sms, email etc, ah ok - så då ska du försöka läsa det genom din pyttelilla klocka och scrolla i evigheter.
Kontaktlistan har jag hört ska finnas tillgänglig? Kul för mig i så fall som sitter med en ca. 200-250 kontakter och ska försöka scrolla. Eller så tar man upp och läser meddelandet, letar upp sin kontakt etc. i mobilen som vi gjort i många år nu. Det blir ett steg extra med en smart klocka hela tiden känner jag, förutom med möjligheten att svara då.
Likt många andra smarta klockor finns allehanda finesser för hälsa och träning, med allt från sensorer till tillhörande appar Likaså klarar din telefon det med bravur, och har ändå bättre batteritid. 1 dygns batteritid? Känns som det verkligen är i underkant, så nu får man ladda både sin klocka och sin telefon.
Kul för er som känner ett intresse för dessa produkter, ingen kritik till er eller dom som köper dom. Men jag kan verkligen inte förstå poängen med dom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker den här klockan ser ut att vara värd att hålla koll på. Snyggt LG, snyggt.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Endast ett dygns batteritid? Ughhh

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vad ska vi med smartklockor till egentligen? På ett sätt är jag nyfiken men på ett annat förstår jag inte meningen alls med detta.

Speciellt med tanke på den korta batteritiden. Dock var den onekligen snygg!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av beh:

Hur kan en cirkel ha 320 x 320 pixlar? En kvadratisk skärm har 320^2 = 129'600 pixlar. En cirkulär skärm med diametern 320 pixlar har 160^2*π = 80'424 pixlar.

Det som är angivet är pixlar i höjd och bredd, inget om skärmens pixelfördelning eller ev. geometriska form. Tänk om antalet faktiskt skulle vara 129600 pixlar med höjd 320 och bredd 320 OCH en cirkulär form. Nu är det ju som tur är inte så vanligt att göra olika stora pixlar.

Din uträkning stämmer förvisso sett till area. Dock är det jävligt knepigt att konstruera till exempel halva pixlar. Pixel är en ganska dålig enhet för sträcka helt enkelt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av loffeleguan:

Android är skit.

Kan du förklara varför Android är "skit"?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Swedish Berserk:

Är det värt en investering på ett par tusenlappar för att spara ett par sekunder genom att slippa ta fram telefonen?

Om du faktiskt läser artikeln så ser du fler användningsområden... Det verkar kunna bli jättesmidigt med smartklockor.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte Moto 360 var snygg, men denna är ju ännu snyggare! #GiveMe

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

De bästa och mest framgångsrika produkterna löser ofta flera små problem i vårt vardagsliv. Jag är inte säker på att någon form av smartwatch gör det. Men snygg är den, bättre än alla de andra.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Du är inte ensam, jag har sagt länge att jag tror att det här är bara en tillfällig trend som kommer släppa snart. Men vi får se, jag ser det då inte som nödvändigt överhuvudtaget utan mer att folk köper det därför att det är "inne" för tillfället. Även om jag till dags dato fortfarande inte har sett en enda smart-watch bäras av någon, mer än personalen på telebutikerna så klart.

Men, säg att det ringer och du orkar inte ta upp mobilen och kolla. Du kollar via klockan vem som ringer och antagligen svarar du genom klockan. That's basicly all it can do. Du får ett sms, email etc, ah ok - så då ska du försöka läsa det genom din pyttelilla klocka och scrolla i evigheter.
Kontaktlistan har jag hört ska finnas tillgänglig? Kul för mig i så fall som sitter med en ca. 200-250 kontakter och ska försöka scrolla. Eller så tar man upp och läser meddelandet, letar upp sin kontakt etc. i mobilen som vi gjort i många år nu. Det blir ett steg extra med en smart klocka hela tiden känner jag, förutom med möjligheten att svara då.
Likt många andra smarta klockor finns allehanda finesser för hälsa och träning, med allt från sensorer till tillhörande appar Likaså klarar din telefon det med bravur, och har ändå bättre batteritid. 1 dygns batteritid? Känns som det verkligen är i underkant, så nu får man ladda både sin klocka och sin telefon.
Kul för er som känner ett intresse för dessa produkter, ingen kritik till er eller dom som köper dom. Men jag kan verkligen inte förstå poängen med dom.

Instämmer fullkomligt. Kan inte förstå vad vi ska med dessa till OM de inte ersätter telefonen, bara ett tillägg i "vill ha påsen"...suck!

Visa signatur

"En superdator är en maskin som kör en ändlös slinga på bara två sekunder" - Okänd

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Kan du förklara varför Android är "skit"?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det kan jag. Har erfarenhet av två telefoner med Android (vara en äldre och en helt ny) och båda har varit/är så fruktansvärt buggiga så det är fan inte sant.

Permalänk
Medlem

Bara jag som saknar plats för simkort? Jag skulle kunna tänka mig en smart klocka med röststyrning istället för smartphone, om det gick ringa med den. Undrar hur en kronograf (det är väl så funktionen som laddar klockan mha armrörelser heter?) skulle påverka batteritiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Du är inte ensam, jag har sagt länge att jag tror att det här är bara en tillfällig trend som kommer släppa snart. Men vi får se, jag ser det då inte som nödvändigt överhuvudtaget utan mer att folk köper det därför att det är "inne" för tillfället. Även om jag till dags dato fortfarande inte har sett en enda smart-watch bäras av någon, mer än personalen på telebutikerna så klart.

Men, säg att det ringer och du orkar inte ta upp mobilen och kolla. Du kollar via klockan vem som ringer och antagligen svarar du genom klockan. That's basicly all it can do. Du får ett sms, email etc, ah ok - så då ska du försöka läsa det genom din pyttelilla klocka och scrolla i evigheter.
Kontaktlistan har jag hört ska finnas tillgänglig? Kul för mig i så fall som sitter med en ca. 200-250 kontakter och ska försöka scrolla. Eller så tar man upp och läser meddelandet, letar upp sin kontakt etc. i mobilen som vi gjort i många år nu. Det blir ett steg extra med en smart klocka hela tiden känner jag, förutom med möjligheten att svara då.
Likt många andra smarta klockor finns allehanda finesser för hälsa och träning, med allt från sensorer till tillhörande appar Likaså klarar din telefon det med bravur, och har ändå bättre batteritid. 1 dygns batteritid? Känns som det verkligen är i underkant, så nu får man ladda både sin klocka och sin telefon.
Kul för er som känner ett intresse för dessa produkter, ingen kritik till er eller dom som köper dom. Men jag kan verkligen inte förstå poängen med dom.

Det de flesta använder smartklockan till är t.ex att kolla om ett mail/sms/samtal är tillräckligt viktigt för att ta upp telefonen ur fickan för tillfället, om man t.ex. är på restaurang eller möte eller någon annan aktivitet då man kanske inte vill ha upp telefonen hela tiden. Andra praktiska funktionerr som att byta låt i mediaspelaren, google now-notifikationer som t.ex. busstider eller vädret, sätta larm utan att ta fram telefonen... Det finns många användningsområden!
Sen att det inte passar alla, det är en annan femma.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5