Problem med att få igång datorskärm och nu får jag inte igång datorn.

Permalänk

Problem med att få igång datorskärm och nu får jag inte igång datorn.

Tja!

Har ett litet datorproblem.

När jag har startat datorn den senaste tiden så blir min skärm svart efter typ 2 sekunder. Ibland i början så funkade det men då var de så att halva skärmen blev typ "mörk". Sjukt skumt va det i alla fall.

Nu på senaste tiden så har det bara blivit helt svart efter 2-3 sec efter uppstart så nu mste jag verkligen ta itu me detta problemt så jag googlade lite online och såg att de va ngn som föreslog att man skulle ta in och ut ram-minnet.

Så jag tog ut mina 2 st ramminnen som sitter ihopkopplade i såna här "spärrar" eller vad man nu ska kalla det. Så jag tog ut och in dom och när jag nu försöker ta på datorn så blinkar bara datorn och inget händer.

Nu har jag ingen aning vad jag ska göra?
Grymt tacksam för alla svar.

Permalänk
Medlem

Har du testat med en annan skärm? Kollat så strömkontakterna till grafikkortet inte glappar?

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Har du testat med en annan skärm? Kollat så strömkontakterna till grafikkortet inte glappar?

Nej inte testat med en anann skärm då jag tyvärr inte har ngn tillgänglig för tillfället. strömkontakterna är i 100 %.

Permalänk

om det har ngn betydelse så lyser det rött inuti datorn när jag startar den för att sedan lysa blått. men utanför vid startknappen så blinkar det.

skärmen verkar inte få ngn kontakt med datorn heller.

Permalänk

Skärmen blir svart efter 2-3 sec efter jag startar datorn.

Tjena!

När jag tar på min stationära asus nuförtiden så blir skärmen alltid svart efter typ 2 sekunder. Sen när jag tar av och på skärmen så funkar den i ca 1 sec innan den försvinner igen.

Till en början när jag fick detta problem så blev de bara "halvmörk" på ena sidan av skärmen vilket är väldigt skumt men nu har de blivit så att hela skärmen blir svart 2 sec efter uppstart.

Någon som vet hur jag ska fixa detta?

Permalänk
Medlem

Testa med en annan skärm.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av phixip:

Testa med en annan skärm.

har tyvärr ingen tillgänglig just nu. har däremot en laptop ifall man skulle kunna trixa ihop ngt där?

Permalänk
Medlem

Tror inte att det är möjligt. Är skärmen gammal?

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Skrivet av phixip:

Tror inte att det är möjligt. Är skärmen gammal?

nej inte värst. 2 år.
det är denna: http://gaming.benq.com/gaming-monitor/rl2240h

Permalänk
Medlem

Nyttja garantin då om du har det.

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och flyttad*

Sammanfogat dina trådar d vi inte tillåter korspostning (flera trådar om samma sak), Korspostning ger ett orättvist occh rörigt forum. Passade även på att flytta tråden till "Stationära datorer: Support och övriga trådar" där du lär få bättre svar.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...