Nokia Lumia 930 problem!

Permalänk

Nokia Lumia 930 problem!

Hej mina kära vänner på sweclock, nu är det som så att jag står inför ett nytt problem som jag aldrig råkat ut för förut och inte hittat något info om.
Det är som så att volym upp (+) "hängde" sig när jag hade mobilen i min ficka och så fick jag för mig att det vore strategiskt att stänga av mobilen, tyvärr... Efter att jag stängde av den, höll in on/off knappen tills den vibrerade, men tyvärr så stängdes aldrig telefonen av och istället så kom det upp två ikoner, den ena liknar en blixt, likt när man laddar en androidtelefon och den andra (en mindre ikon precis bredvid) ser ut som tecknet för inställningar i telefonen.
Någon som varit med om samma problem eller något liknande, måste jag lämna in mobilen för lagning eller finns det något smidigt sätt att faktiskt starta om den helt på??
Mvh Nikolodien!!

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk

prövat nokia software recovery tool?

Permalänk
Medlem

Denna modell måste väl vara den mest struliga de släppt? Tycker nästan alla upplever något negativt. Trist, då den säkert är riktigt bra om den flyter.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med att Volymknappen hängt sig? Har den hängt sig rent fysiskt eller var det bara ett uttryck du använde?

Hur som helst, om vi antar att det inte är något fysiskt fel med din volymknapp så är det enklaste sättet, att få igång den igen, att göra en multi SR. Dvs. flera softresets efter varandra enda till dess att den startar upp.
Glöm inte att hålla in Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart. Släpper du tidigare utförs ingen SR. Upp till 10 st på raken kan det behövas.

När du väl kommit in i telefonen igen gör du bäst i att först ta en fullständig backup och därefter göra en Hard Reset. (Inställningar>om>återställning)

Efter dessa övningar bör allt fungera igen som på räls.

Permalänk
Skrivet av Wickman:

Vad menar du med att Volymknappen hängt sig? Har den hängt sig rent fysiskt eller var det bara ett uttryck du använde?

Hur som helst, om vi antar att det inte är något fysiskt fel med din volymknapp så är det enklaste sättet, att få igång den igen, att göra en multi SR. Dvs. flera softresets efter varandra enda till dess att den startar upp.
Glöm inte att hålla in Volymned+Power enda till dess att skärmen blir svart. Släpper du tidigare utförs ingen SR. Upp till 10 st på raken kan det behövas.

När du väl kommit in i telefonen igen gör du bäst i att först ta en fullständig backup och därefter göra en Hard Reset. (Inställningar>om>återställning)

Efter dessa övningar bör allt fungera igen som på räls.

Hej! Med häng sig menar jag att när mobilen var igång så gick volymen upp i max även fast jag sänkte volymen. Och nej knappen verkar inte vara intryckt utan det går fortfarande att trycka in den så kanske blev något glapp. Ska testa det iallafall!

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB

Permalänk
Skrivet av gremlings:

prövat nokia software recovery tool?

Det startade upp och programmet fungerade, dock så efter installation osv när mobilen startade upp så blev det den där loggan med blixt och inställningar igen.. :/

Visa signatur

System:
Fractal Design Define R5 || Asus Z97-A || Intel Core i7 4790k || Asus strix GeForce GTX 970 || Ballistix sport 2x8 GB || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 850 EVO 250 GB