när någon försöker resetta ditt lösenord på Steam

Permalänk
Medlem

när någon försöker resetta ditt lösenord på Steam

fick nyss mail om att någon vill nollställa mitt lösenord på Steam, jag har inte gjort det, och undrar om man bara ska låta det vara (som det står i mailet) eller göra något?

Försöket skedde från en IP-adress någonstans i Iran

Permalänk
Avstängd

Maila till Steam Support
Tror dom är ganska vana vid saken. Folk skriver in fel epost, eller bara jävlas.
Händer ingenting alls såvida ingen verkligen byter lösen. Och då krävs ju access till din epost adress.
Byt lösenord för säkerhetsskull

Permalänk
Medlem

hade känts lite tryggare om man kunde använda en annan epostadress till Steamguard istället för den som är kopplad till själva kontot eftersom det är dit password reset-länkarna skickas.

Eller om man kunde använda mobilen istället.

Permalänk
Inaktiv

Jag sitter mest och hoppas på att Steam ordnar en ordentlig authenticator...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Segas:

Jag sitter mest och hoppas på att Steam ordnar en ordentlig authenticator...

Vad är fel med Steamguard?

Permalänk
Medlem

gör det ändå och ändra just to be safe.

Permalänk
Medlem

nu fick jag ett till mail om resetförsk och någon har försökt logga in på mitt epostkonto i Ryssland

Permalänk
Medlem

byt mailkonto till steam kanske?

Permalänk
Medlem

vet inte om jag vågar just nu när andra håller på, vill inte råka bli utelåst

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dammskog:

vet inte om jag vågar just nu när andra håller på, vill inte råka bli utelåst

Verkar som att din email till steam har läckt på något sätt. Jag skulle byta mail & lösen omgående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

vet inte om jag vågar just nu när andra håller på, vill inte råka bli utelåst

Om du inte byter lösenord direkt på både Steam och ditt mail lär du bli utelåst.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

bytt epostkonto för steam, bytt lösenord på andra gamla epostkontot som jag hade till steam och bytt lösenord på steam

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Vad är fel med Steamguard?

En del fel. Det räcker med att någon har varit slarvig med sin e-post, sen är Steamguard värdelöst.

Skickades från m.sweclockers.com