Youtube tittande skriver en massa till hårddisken

Permalänk
Inaktiv

Youtube tittande skriver en massa till hårddisken

Är det normalt att Youtube skriver en massa gb's till hårddisken? Kör Firefox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Är det normalt att Youtube skriver en massa gb's till hårddisken? Kör Firefox.

Om webbläsarens cache ligger på hårddisken så ja. Men om du är orolig att det ska slita ut SSD'n så kan du sluta oroa dig. Det är en myt att en SSD "slits ut" på det sättet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Om webbläsarens cache ligger på hårddisken så ja. Men om du är orolig att det ska slita ut SSD'n så kan du sluta oroa dig. Det är en myt att en SSD "slits ut" på det sättet.

Okej! kollar jag med sysinternals process explorer snittar jag runt 10-15gb med firefox processen.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du mycket ram kan du köra tempfiler (även de från webbläsarna) på ramdisk, det går även att ha pagefilen i ram, det kan vara en bättre ide än att ta bort den i vissa fall

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon114264:

Okej! kollar jag med sysinternals process explorer snittar jag runt 10-15gb med firefox processen.

Inget att oroa sig för, i den takten håller din SSD längre än vad kontaktetna gör, dvs den kommer inte ens vara kompatibel med varken gränssnitt eller kontakter när den är utsliten på grund av youtubes skrivningar. Finns andra delar i den som förmodligen kommer ta slut långt innan dess dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Okej! kollar jag med sysinternals process explorer snittar jag runt 10-15gb med firefox processen.

Under hur lång tid?

Permalänk
Medlem

ingen fara alls. sluta oroa dig nu och titta på katter på youtube istället

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Om webbläsarens cache ligger på hårddisken så ja. Men om du är orolig att det ska slita ut SSD'n så kan du sluta oroa dig. Det är en myt att en SSD "slits ut" på det sättet.

Skrivet av niclasc:

Under hur lång tid?

24 timmar typ

Skrivet av morxy49:

ingen fara alls. sluta oroa dig nu och titta på katter på youtube istället

Uusch jag hatar katter, tittar på ökenråttor istället.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör RAM-disk på 2GB som jag skriver ut till HD var 6e timme. Både snabbare än SSD, sliter inget och helt tyst.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Jag kör RAM-disk på 2GB som jag skriver ut till HD var 6e timme. Både snabbare än SSD, sliter inget och helt tyst.

Kan man köra Firefox profilen på RAM-disk? Hur gör man då?

Permalänk
Rekordmedlem

Skapa en ramdisk och flytta sen dit cachen
https://support.mozilla.org/sv/questions/768867

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Skapa en ramdisk och flytta sen dit cachen
https://support.mozilla.org/sv/questions/768867

Tackar!