Jag hör mig själv i mitt headset

Permalänk

Jag hör mig själv i mitt headset

Hej, Köpte ett nytt headset idag, Corsair Vengeance 2100. Jag har ett problem med att jag hör mig själv i micken.
Jag har testat att urbocka "lyssna på den här enheten" då det verkade vara lösningen för många andra men det löste tyvärr inte mitt problem, även Corsairs egna drivrutins inställning "lyssna på denna enhet" men nix inte det heller.

Någon som har erfarenhet/vetskap om detta?

TL;DR
Jag har problem med mitt Corsair Vengence 2100, jag hör mig själv, dock är "Lyssna på den här enheten"-alternativet utbockat i både Windows och Corsairs egen mjukvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverrevilo10:

Hej, Köpte ett nytt headset idag, Corsair Vengeance 2100. Jag har ett problem med att jag hör mig själv i micken.
Jag har testat att urbocka "lyssna på den här enheten" då det verkade vara lösningen för många andra men det löste tyvärr inte mitt problem, även Corsairs egna drivrutins inställning "lyssna på denna enhet" men nix inte det heller.

Någon som har erfarenhet/vetskap om detta?

TL;DR
Jag har problem med mitt Corsair Vengence 2100, jag hör mig själv, dock är "Lyssna på den här enheten"-alternativet utbockat i både Windows och Corsairs egen mjukvara.

Du har inaktiverat "Sound Mix" tror jag den heter, kanske den som ställer till det?

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Du har inaktiverat "Sound Mix" tror jag den heter, kanske den som ställer till det?

Kan du vara mer specifik? Vart hittar jag den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverrevilo10:

Kan du vara mer specifik? Vart hittar jag den

Ska finnas under "Ljud" och sen under "Inspelning"

Permalänk
Skrivet av Exeo:

Ska finnas under "Ljud" och sen under "Inspelning"

Det hjälpte inte :/

Permalänk
Medlem

Hör du dig själv med en liten delay eller är det direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverrevilo10:

Det hjälpte inte :/

Då vet jag inte, bara läst att den kan ställa till det

Permalänk

Om ditt headset är inkopplat i frampanelen på datorn, prova att sätta den i bak på datorn istället.

Permalänk
Skrivet av friskybob:

Hör du dig själv med en liten delay eller är det direkt?

Direkt, inte någon delay :/

Skrivet av Exeo:

Då vet jag inte, bara läst att den kan ställa till det

Okej Tack ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverrevilo10:

Hej, Köpte ett nytt headset idag, Corsair Vengeance 2100. Jag har ett problem med att jag hör mig själv i micken.
Jag har testat att urbocka "lyssna på den här enheten" då det verkade vara lösningen för många andra men det löste tyvärr inte mitt problem, även Corsairs egna drivrutins inställning "lyssna på denna enhet" men nix inte det heller.

Någon som har erfarenhet/vetskap om detta?

TL;DR
Jag har problem med mitt Corsair Vengence 2100, jag hör mig själv, dock är "Lyssna på den här enheten"-alternativet utbockat i både Windows och Corsairs egen mjukvara.

Har du mikrofon test ibockat i mjukvaran till headset:et? i mjukvaran nedre vänstra hörnet ska det finnas en ruta för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverrevilo10:

Direkt, inte någon delay :/

Då är det i headsettets hårdvara, går nog inte att ta bort om det inte finns en knappt på headsettet tyvärr

Permalänk
Skrivet av xp1ratex:

Har du mikrofon test ibockat i mjukvaran till headset:et? i mjukvaran nedre vänstra hörnet ska det finnas en ruta för det.

Det spelar ingen roll :/ Har testat att bocka i den och att ha den urbockad. Ingen skillnad :/ Ska ringa inet på måndag och kolla med support. Det är ju som sagt fabriksnytt.

Permalänk
Medlem

Jag har så på mina g430 (logitech då såklart) men de har jag inte om jag sätter in dom i mobilen eller så
Jag tycker själv att de är väldigt bra med att man hör sig själv för då skriker man inte för högt

Permalänk
Skrivet av JarronK:

Jag har så på mina g430 (logitech då såklart) men de har jag inte om jag sätter in dom i mobilen eller så
Jag tycker själv att de är väldigt bra med att man hör sig själv för då skriker man inte för högt

Mest irriterande men får väl vänja mig, men ska ringa support

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliverrevilo10:

Mest irriterande men får väl vänja mig, men ska ringa support

Vad sa support? Jag har samma problem som dig (fick mitt headset idag).