Durovis Dive VR (mobiltillbehör) hur spela upp film?

Permalänk

Durovis Dive VR (mobiltillbehör) hur spela upp film?

I väntan på oculus rift dk2 var jag tvungen att minska mitt vr sug med Durovis Dive vr. Lite coola demos har jag testat men det enda som jag använder den till nu är att se på film.

För er som inte vet vad det är lägger jag ut en länk till hemsidan http://www.durovis.com/index.html

Någon som har detta vr headsetet och kan komma med lite tips på hur man kan spela upp olika filmer.

Verkar som att min s4 har problem att spela upp 3d filmer i 1080p. Så kanske finns någon annan lösning.

Mvh Christian

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Avstängd

http://www.knoxlabs.com/#order
En sån i kartong känns betydligt mer prisvärd, med tanke på kvaliteten på själva VR-upplevelsen.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

http://www.knoxlabs.com/#order
En sån i kartong känns betydligt mer prisvärd, med tanke på kvaliteten på själva VR-upplevelsen.

Nu var det väl inte riktigt detta tråden skulle handla om...

BTW: Har en cardboard också men den vill man inte titta en hel film med... Lite av en VR nörd

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sterneborn:

Nu var det väl inte riktigt detta tråden skulle handla om...

BTW: Har en cardboard också men den vill man inte titta en hel film med... Lite av en VR nörd

Hejsan! Häromdagen beställde jag ett cardboard-kit och väntar otåligt på detta. I väntan på det har jag letat upp diverse appar som jag tänkte sätta kitet på prov med. Dock så undrar jag; efter att ha kikat igenom demos och liknande med cardboard, tycker du då alltså inte att det var värt att kika på film med dem då alltså? Bör jag beställa ovanstående "Durovis Dive" för detta ändamål? Jag har nämligen blivit helt tokigt förälskad i idén att ha en < 80" 3D virtuell skärm i min lilla studentlägenhet för en bråkdel av kostnaden och utrymmet. Men då måste det ju ändå vara en någorlunda bra upplevelse för att det ska vara jämförbart, tänker jag.

Cmoar VR Cinema PRO - Virtuell bio. Vet ej hur känslan eller kvalitén är och om det är såhär man kommer vilja glana ett flertal filmer på eller bara någon enstaka gång för att ha gjort det. Du får gärna testa och säga hur det var! Oculus ska lansera en liknande lösning till Gear VR vid namnet Oculus Cinema.
VR AR Cmoar TV - Som ovanstående, ish, fast du får en virtuell TV på 80" på din vägg. Kombinerar VR och AR och ser, på deras youtubevideo, ut att vara ett vettigt alternativ.
MO3D for cardboard - Virtuell film-app som verkar stöda 3D-filmer i 1080p.
VR Player - Som ovanstånde.
VR Cinema - Som ovanstående fast mer begränsad.

Permalänk
Skrivet av maxdalax:

Hejsan! Häromdagen beställde jag ett cardboard-kit och väntar otåligt på detta. I väntan på det har jag letat upp diverse appar som jag tänkte sätta kitet på prov med. Dock så undrar jag; efter att ha kikat igenom demos och liknande med cardboard, tycker du då alltså inte att det var värt att kika på film med dem då alltså? Bör jag beställa ovanstående "Durovis Dive" för detta ändamål? Jag har nämligen blivit helt tokigt förälskad i idén att ha en < 80" 3D virtuell skärm i min lilla studentlägenhet för en bråkdel av kostnaden och utrymmet. Men då måste det ju ändå vara en någorlunda bra upplevelse för att det ska vara jämförbart, tänker jag.

Cmoar VR Cinema PRO - Virtuell bio. Vet ej hur känslan eller kvalitén är och om det är såhär man kommer vilja glana ett flertal filmer på eller bara någon enstaka gång för att ha gjort det. Du får gärna testa och säga hur det var! Oculus ska lansera en liknande lösning till Gear VR vid namnet Oculus Cinema.
VR AR Cmoar TV - Som ovanstående, ish, fast du får en virtuell TV på 80" på din vägg. Kombinerar VR och AR och ser, på deras youtubevideo, ut att vara ett vettigt alternativ.
MO3D for cardboard - Virtuell film-app som verkar stöda 3D-filmer i 1080p.
VR Player - Som ovanstånde.
VR Cinema - Som ovanstående fast mer begränsad.

Tycker mer att durovis är bekvämare än cardboard just för att de finns vaddering och huvudband osv. Sen kan de väl vara lika kul att se på film med cardboarden men blir ju lite mer obekvämt i längden...

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|