Permalänk

Kompaktkamera för 2000 kr

Letar efter prisvärd kompaktkamera till utlandssemestern.

Den ska vara liten, rymmas i fickan och ta någorlunda bilder på kvällen. Jag kommer inte använda zoom.

Budget ligger på 2000 kr.

I många trådar rekommenderas Canon S110, tyvärr har den stigit i pris och ryms inte i min budget. Vilka billigare alternativ finns det?

Eftersom jag är helt grön när det kommer till fotografering och kameror behövs inte massa funktioner utan ett auto läge funkar fint.

Tacksam för all hjälp

Mvh

Permalänk
Medlem
Permalänk

Okej, ja det är ett alternativ.

Om man nu prompt vill ha en ny, vilka kameror ska man kika på då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Olympus XZ-10 är riktigt fin för pengen, IMO.

Permalänk

wow... s110 upp nästan 1000:- sen mitten på juli... utgående modell?

va bara tvungen att kolla vad han menade när han sa att den blivit dyrare men trode inte de skulle va så illa.

som sagt den som brukade fightas med s110 i kvalité var ovanstående Olympus XZ-10 i kompaktdistriktet runt 2000:-.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1642999

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Har kikat på Canon IXUS 150 som fått bra betyg i reviews. Ska ta skapliga bilder och har de de basala funktionerna. Någon som har erfarenhet av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

IXUS 150 , som alla andra IXUS-modeller typ, är okej. Den har, IMO, inte mycket att hämta jämfört med XZ-10, men det skiljer ju en del i pris åxå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigglebean:

Har kikat på Canon IXUS 150 som fått bra betyg i reviews. Ska ta skapliga bilder och har de de basala funktionerna. Någon som har erfarenhet av den?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade det funnit manuella inställningar så hade den nog varit duglig,annars får man ju hacka mjukvaran i kameran.
Kan säga att isoegenskaperna i billiga kompakter med små sensorer är usla.