Sony visar trådlös strömning av spel till mobiltelefonen Xperia Z3

Permalänk
Melding Plague

Sony visar trådlös strömning av spel till mobiltelefonen Xperia Z3

På årets IFA-mässa avslöjar Sony att funktionen Remote Play för strömning av spel från bolagets spelkonsol Playstation 4 utökas till att stödja en rad nya mobiltelefoner och surfplattor.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Detta kunde ha kallats för PS Vita istället för en egen spelmaskin som redan finns ute.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Stackars PSVITA. Sony verkar ha gett upp den konsolen helt och hållet.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hade oxå viljat vara där och kolla på nya mobilen då jag funderar på att köpa Z3 när den släpps.

Men man får vänta tills vecka 40

Permalänk
Medlem

Jag är jätteokay med att ni visar reklam, även reklamen före klippet, men autoplay som standardinställning 2014? Ehhh.

Permalänk
Medlem

kan man starta ps4an med telefonen när man är ute och åker så är det givet köp

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Funktionen och PS4 vore väldigt intressant om de släppte en app med remoteplay och något liknande Smartglass till xbox till alla androidenheter och iOS.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag är jätteokay med att ni visar reklam, även reklamen före klippet, men autoplay som standardinställning 2014? Ehhh.

Klickar du på videoikonen är det autoplay, inte annars.

Kul, men undrar hur det går för Vita nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tja värt att nämna att poängen med Remote play för PS4 är just att man kan spela på annan plats än hemmet, och det funkar relativt bra så länge du har hyfsat låg ping hem, ( under 30ms ), vissa typer av spel funkar bättre än andra, T.ex. FPS är bland de sämre spel att spela medans taktiska spel funkar otroligt bra.

Skrivet av Swedish Berserk:

Stackars PSVITA. Sony verkar ha gett upp den konsolen helt och hållet.

Sony har inte gett upp den nej, Det är långt den mest sålda konsolen i Japan för Sony T.ex. flera ggr om PS4 där, Även sony's senaste konferens i började av denna Vecka började med 30 minuter Vita, dock vart den riktad till Japan. Men det sagt så säljer den inte precis jättebra utanför, dock så säljer den hyfsade mängder just nu, spel släpps i drivor till konsolen förövrigt med, Bara denna månad har Vita fått långt många mer spel än både PS3 och PS4, nackdelen med konsolen är snarare att bara vissa spel kategorier av spel släppts till den och den faller inte alla i smaken.

T.ex. det den saknar mest är mainstream spel som COD o.s.v. vilket gör att den inte säljs i de drivor vissa önskas, samt är det dessa sorters spel man sitter och spelar lär man inte få ut mycket av konsolen, men många andra spel säljer riktigt bra till den.

För mig personligen så släpps långt många fler spel till denna konsol som jag vill ha än både PS3 och PS4 tillsammans just nu, vilket säger en del, Men det beror helt och hållet på vad för spelsmak man har.

T.ex. denna månads mest intressanta spel för min del är Danganronpa 2 som jag förövrigt lirar just nu på Vita, eller tja lirade behöver ladda batteriet

Skrivet av Mixan:

kan man starta ps4an med telefonen när man är ute och åker så är det givet köp

När det gäller PS4 så måste den vara i Standby läge, sedan kan du starta remote play vart du än är.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Stackars PSVITA. Sony verkar ha gett upp den konsolen helt och hållet.

Eller inte, de satsar ju mer på den

Skrivet av zwete:

Funktionen och PS4 vore väldigt intressant om de släppte en app med remoteplay och något liknande Smartglass till xbox till alla androidenheter och iOS.

"Sony har via deras japanska sida låtit meddela att de lägger ner Playstation Mobile för framtida Android-versioner (4.4.3 och framåt). Det betyder att tjänsten inte lär vara lika smidig framledes och eventuellt helt kan tänkas sluta fungera på vissa enheter."

http://www.gamereactor.se/nyheter/180734/Sony+l%E4gger+ner+Pl...

Skrivet av Snigeln Bert:

Klickar du på videoikonen är det autoplay, inte annars.

Kul, men undrar hur det går för Vita nu..

Skickades från m.sweclockers.com

Oförändrat, varför skulle det gå dåligt för Vita bara för detta?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

"Sony har via deras japanska sida låtit meddela att de lägger ner Playstation Mobile för framtida Android-versioner (4.4.3 och framåt). Det betyder att tjänsten inte lär vara lika smidig framledes och eventuellt helt kan tänkas sluta fungera på vissa enheter."

http://www.gamereactor.se/nyheter/180734/Sony+l%E4gger+ner+Pl...

Tja bör nog förklara vad Playstation mobile är för dig då du inte riktigt ser ut att förstå det, Playstation mobile är ett utvecklings kit och en distributions plattform där spelutvecklare kan använda deras verktyg för att släppa spel till PSP/Vita/Mobiler, språketl som används i detta fallet är en variant av C# Mono.

Vill du gräva dig ner mer om vad det är så kan du läsa om det här http://en.wikipedia.org/wiki/PlayStation_Mobile

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Sony har inte gett upp den nej, Det är långt den mest sålda konsolen i Japan för Sony T.ex. flera ggr om PS4 där, Även sony's senaste konferens i började av denna Vecka började med 30 minuter Vita, dock vart den riktad till Japan. Men det sagt så säljer den inte precis jättebra utanför, dock så säljer den hyfsade mängder just nu, spel släpps i drivor till konsolen förövrigt med, Bara denna månad har Vita fått långt många mer spel än både PS3 och PS4, nackdelen med konsolen är snarare att bara vissa spel kategorier av spel släppts till den och den faller inte alla i smaken.

T.ex. det den saknar mest är mainstream spel som COD o.s.v. vilket gör att den inte säljs i de drivor vissa önskas, samt är det dessa sorters spel man sitter och spelar lär man inte få ut mycket av konsolen, men många andra spel säljer riktigt bra till den.

För mig personligen så släpps långt många fler spel till denna konsol som jag vill ha än både PS3 och PS4 tillsammans just nu, vilket säger en del, Men det beror helt och hållet på vad för spelsmak man har.

T.ex. denna månads mest intressanta spel för min del är Danganronpa 2 som jag förövrigt lirar just nu på Vita, eller tja lirade behöver ladda batteriet

När det gäller PS4 så måste den vara i Standby läge, sedan kan du starta remote play vart du än är.

Att vara mest sålda spelkonsol i Japan säger inte mycket med tanke på att smartatelefoner tar över allt i Japan och även spelandet. Samtidigt som du själv är inne på är supporten för PSVITA i väst ganska begränsad. Dessutom är det mest japanska spel som släpps till den vilket inte kommer intressera alla.

Skrivet av Rajat:

Eller inte, de satsar ju mer på den

"Sony har via deras japanska sida låtit meddela att de lägger ner Playstation Mobile för framtida Android-versioner (4.4.3 och framåt). Det betyder att tjänsten inte lär vara lika smidig framledes och eventuellt helt kan tänkas sluta fungera på vissa enheter."

http://www.gamereactor.se/nyheter/180734/Sony+l%E4gger+ner+Pl...

Oförändrat, varför skulle det gå dåligt för Vita bara för detta?

Så för att Sony lägger ner Playstation Mobile kommer de satsa mer på PSVITA? Finns inga bevis på det överhuvudtaget. Det Sony själva sagt är att PSVITA är ett komplement till PS4 snarare än en egen konsol där remote play funktionen varit en av de bästa försäljningsargumenten och den är inte exklusiv till PSVITA nu längre.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Klickar du på videoikonen är det autoplay, inte annars.

Intressant. Tack.
Jag drar tillbaka mitt klagomål, med viss reservation över att jag ändå inte är förtjust i det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Så för att Sony lägger ner Playstation Mobile kommer de satsa mer på PSVITA? Finns inga bevis på det överhuvudtaget. Det Sony själva sagt är att PSVITA är ett komplement till PS4 snarare än en egen konsol där remote play funktionen varit en av de bästa försäljningsargumenten och den är inte exklusiv till PSVITA nu längre.

Läste du länken jag postade? Där står det att de lägger ner Playstation Mobile följt av "Orsaken är att Sony istället vill satsa på PS Vita och PS Vita TV", det är väl ändå bevis nog

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Läste du länken jag postade? Där står det att de lägger ner Playstation Mobile följt av "Orsaken är att Sony istället vill satsa på PS Vita och PS Vita TV"

Playstation Mobile var även till för att utveckla spel till PSVITA så jag har lite svårt att tro på detta.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Playstation Mobile var även till för att utveckla spel till PSVITA så jag har lite svårt att tro på detta.

Så du har svårt att tro på information som Sony själva har sagt angående deras egna produkter?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Så du har svårt att tro på information som Sony själva har sagt angående deras egna produkter?

Med tanke på att Sony sa följande lite tidigare i somras:

http://www.gamespot.com/articles/vita-s-focus-will-be-indie-t...

Mer indie mindre från deras egna spelutvecklare ser jag knappast som något gott tecken..

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Sony har inte gett upp den nej, Det är långt den mest sålda konsolen i Japan för Sony T.ex. flera ggr om PS4 där, Även sony's senaste konferens i började av denna Vecka började med 30 minuter Vita, dock vart den riktad till Japan. Men det sagt så säljer den inte precis jättebra utanför, dock så säljer den hyfsade mängder just nu, spel släpps i drivor till konsolen förövrigt med, Bara denna månad har Vita fått långt många mer spel än både PS3 och PS4, nackdelen med konsolen är snarare att bara vissa spel kategorier av spel släppts till den och den faller inte alla i smaken.

Det säger mer om läget för Japans konsolmarknad än för Vitans. SCEJ är betydligt mer medvetna om Vita som en självstående plattform vilket bl. a bevisades i TGS-konferensen men för SCEA och SCEE så verkar Vitas enda existensberättigande idag vara som en PS4-extension device och för indie-releaser. Sålänge jag får mina JRPG:s översatta och släppta här så är jag nöjd men i övrigt så är plattformen i princip död

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Med tanke på att Sony sa följande lite tidigare i somras:

http://www.gamespot.com/articles/vita-s-focus-will-be-indie-t...

Mer indie mindre från deras egna spelutvecklare ser jag knappast som något gott tecken..

Det sa de i Juni, det jag länkade publicerades i augusti, saker ändras konstant i branschen, vad de sa i Juni är inte hugget i sten

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Haha, nä va ballt. Det var ett roligt initiativ.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk

Undrar om nån kommer fixa så att min Z2 kan göra det med lr om det är omöjligt. Vore sick najs

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Det sa de i Juni, det jag länkade publicerades i augusti, saker ändras konstant i branschen, vad de sa i Juni är inte hugget i sten

Vart vill du komma egentligen? Om det är som du säger kan vi inte lita på något som sägs.

Sony själva har vad jag vet inga spel till PSVITA på gång och den säljer faktiskt otroligt dåligt i väst vilket knappast är ett gott tecken. Dessutom verkar Sony själva lägga all fokus på PS4 som säljer väldigt bra sen den kom.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpojken:

Undrar om nån kommer fixa så att min Z2 kan göra det med lr om det är omöjligt. Vore sick najs

Denna artikel påstår iaf att Sony planerar att införa Remote Play på tidigare Xperia-modeller. Skulle även gissa att det kommer läcka APK-filer så smånigom så att dom flesta Android-mobilerna kommer ha tillgång till det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedish Berserk:

Vart vill du komma egentligen? Om det är som du säger kan vi inte lita på något som sägs.

Sony själva har vad jag vet inga spel till PSVITA på gång och den säljer faktiskt otroligt dåligt i väst vilket knappast är ett gott tecken. Dessutom verkar Sony själva lägga all fokus på PS4 som säljer väldigt bra sen den kom.

Den säljer grymt bra i Japan

"Den konsol som sålde allra bäst var Nintendo 3DS där 27 338 exemplar såldes, och god tvåa kom Playstation Vita med 20 655 sålda konsoler. Sony nådde endast 7876 sålda Playstation 4-enheter, medan Nintendo sålde 9961 exemplar av wii U."

http://spelblogg.pricerunner.se/nya-forsaljningssiffror-fran-...

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Skrivet av Rajat:

Den säljer grymt bra i Japan

"Den konsol som sålde allra bäst var Nintendo 3DS där 27 338 exemplar såldes, och god tvåa kom Playstation Vita med 20 655 sålda konsoler. Sony nådde endast 7876 sålda Playstation 4-enheter, medan Nintendo sålde 9961 exemplar av wii U."

http://spelblogg.pricerunner.se/nya-forsaljningssiffror-fran-...

Ja och det har ingen här sagt något annat om.

Den säljer däremot enormt dåligt i väst vilket också är ett faktum. Som det är nu kommer det mest indie och japanska spel till den vilket inte är dåligt i sig men här i väst verkar det inte hända så mycket.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tigerhamster:

Jag är jätteokay med att ni visar reklam, även reklamen före klippet, men autoplay som standardinställning 2014? Ehhh.

Byt webbläsare,ehhh??

Visa signatur

FD refine S Msi x99s sli plus 5930k@4400mhz NH-D14 Asus GTX 980 Strix SLI 16gb gskill ripjaws ddr4 3ghz Os Samsung 950 pro 512gb NVME Spel samsung 840/850 evo/pro Win 10 Pro Corsair Ax850 Gold Asus PG278Q Rog Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Vart vill du komma egentligen? Om det är som du säger kan vi inte lita på något som sägs.

Haha och det kom du på först nu? Liksom allt annat i världen så är minst hälften av allt som sägs osanning oavsett vem det kommer ifrån. Ta allt med en nypa salt och då känns allt så mycket bättre när nånting visar sig vara något helt annat.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

Limelight?

Visa signatur

Livet är en fesk!